Wanneer eerste menstruatie bij volledige bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boordevol, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na hoeveel maanden menstrueerde je voor het eerst na de bevalling?

1. Tussen 1-2 maanden na de bevalling

2. Tussen 3-4 maanden na de bevalling

3. Tussen 5-6 maanden na de bevalling

4. Langer dan 6 maanden na de bevalling

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Voor de dames die BV geven en geen pil slikken, wanneer begon je menstruatie?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij ben ik alweer ongesteld geweest. Weet het pas echt zeker als ik volgende maand weer ongesteld word natuurlijk maar omdat Stijn soms doorslaapt en er soms ruim 5 uur tussen laat (tussen de voedingen) dacht de vlos dat het wel een menstruatie was en geen nabloeding zeg maar (vloeien liep hier nogal rommelig).
    Elmo

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik heb hier nog steeds geen menstruatie gehad. Ben dus benieuwd wat het gemiddelde een beetje is. Hopelijk voor jou volgende maand meer duidelijkheid.

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier nog geen menstruatie..

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Zo Madelon, dan kan het dus echt heel lang duren. Hoe zit dat dan met als je bijvoorbeeld al snel zwanger wilt worden. Want neem aan dat er dan ook geen eisprong heeft plaatsgevonden.

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier werd ik helaas voor het eerst ongi na 10 weken (heb ook maar 1 week gevloeid na de bevalling), en had meteen een goede cyclus.

Ook al heb je geen menstruatie, toch moet je opletten (als je niet zwanger wil worden dan), want bv is geen bescherming en je kan gewoon een eisprong hebben en zwanger worden. Overigens kan het lang duren voor je mentrueerd als je volledige bv geeft (soms wel een jaar), maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Het begon bij mij pas na dik een jaar weer een beetje. Maar ik kan er nog niet van op aan hoor. kHeb 3wk terug nog een zw.test kunnen doen omdat mn laatste menstruatie >7wk was geleden.

Zoals gezegd: niet ongesteld betekent echt niet per definitie dat je niet vruchtbaar bent. Opletten dus ;)

8. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    nog geen menstruatie gehad :D

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Dag meissies, en wat nu als dat juist wel de bedoeling is :D Zwanger raken :D. Nu nog niet hoor maar stel ik wil over 5 maanden aan een tweede beginnen en ben nog niet ongesteld geweest. Dan kan ik dus nog niet zwanger raken. Het gevaar zit hem toch in dat je nooit weet wanneer je menstruatie begint dus als je het onveilig doet net wanneer je weer een eisprong hebt en dus eigenlijk zou gaan menstrueren zwanger wordt?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Boordevol: hier pas met 9,5 mnd voor het eerst weer ongesteld en nog steeds niet regelmatig. Dan eens 5 weken ertussen, vorige keer 2, nu duurt het al weer 5 weken en nog niks...
    Maar: je eisprong is doorgaans zo'n 14 dagen voor je menstruatie, dus je zou idd zwanger kunnen worden weer zonder ooit ongesteld te zijn geweest weer.

Als ik jou was zou ik me daar nog niet te druk om maken: je lijf heeft ook echt wel even nodig om weer bij te komen, dus dat de natuur het zo regelt dat het wel ff duurt voor je, met volledige BV, weer ongesteld wordt, (meestal dan), heeft ook gewoon een functie :)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Er zijn overigens wel signalen om je eisprong te herkennen, (niet elke vrouw heeft die signalen, maar vaak wel):
    je hebt wat meer afscheiding rond je eisprong, je temp gaat wat omhoog, (als je 's ochtends bij het wakker worden tempt voor je uit bed stapt, is je temp vanaf je eisprong een paar tienden hoger dan voor je eisprong. Wordt je niet zwanger, dan zakt je temp weer zodra je ongesteld wordt, terwijl die wat hoger blijft als je wel zwanger bent). Je borsten kunnen wat gevoeliger zijn.
    Dus aan dat soort dingen zou je het wel kunnen herkennen...

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik was na ruim zes maanden ongesteld, maar omdat ik kolf had ik ook wel minder 'voedingsmomenten' dan ik normaal gehad zou hebben...

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier nog niet ongesteld en heb 6 maanden volledig bv gegeven. Nu ben ik gedeeltelijk overdag aan het afbouwen dus ben benieuwd wanneer het komt.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bij mij heeft het 9 maand geduurd voor ik weer ongesteld werd en ik heb 2 1/2 jaar BV gegeven, ben zelfs in de bv periode zwanger geraakt, helaas werd dit een miskraam.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Drie maanden nadat de nachtvoedingen stopten werd ik weer ongesteld. Toen was mijn zoon 14 maanden oud, en meteen weer een regelmatige cyclus van 28 dgn.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    bij de eerste na 8 weken en nu al weer na 6 weken.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Na 4,5 maand, maar dat was geen gewone ongesteldheid, het stelde niks voor. Geen buikpijn en maar minimaal bloedverlies, maar wel een dag of 5.

18. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Nog geen Menstruatie hier

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    De vierde maand was het weer feest hier.

20. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Na 11 maanden, maar gaf toen nog twee keer bv op een dag.

Deel Deze Pagina