Sinds ze duimt huilt ze niet meer als ze honger heeft

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Saar22, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja de titel zegt het al. Sinds 2 weken duimt mijn dochter, maar huilt dus niet meer als ze honger heeft. Lekker rustig, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik voedde op verzoek, maar ja dat werkt nu niet. Ik pak haar nu met het warme weer om de 3 uur overdag en als ik haar aanleg dan schrokt ze het letterlijk naar binnen. Ik ben bang dat als ik haar laat liggen ze dus te weinig krijgt. Ik heb bewust gekozen om haar geen speen te geven. 's Nachts slaapt ze van 9-6 dus dat is ook al een lange ruk. Ze krijgt 6 voedingen. Toen ze haar duim nog niet had, waren dat er 7. Hebben jullie tips? Moet ik haar gewoon eens laten liggen en kijken wat ze doet?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    K zou nu met dat warme weer even dorgaan hoe je nu bezig ben

En misschien als t wat afkoelt je het even kan proberen wachten tot ze zelf komt...

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    De duim voldoet nu waarschijnlijk een deel van haar zuigbehoefte waardoor ze minder vaak aan de borst 'hoeft'. Misschien dat ze eerder wel vaker voor een voeding kwam, maar minder effectief dronk waardoor ze nu misschien niet minder binnenkrijgt, maar wel in minder tijd.
    Inderdaad met het warme weer gewoon blijven aanbieden en daarna kun je rustig afwachten wat ze doet..

4. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Hier precies hetzelfde, ze pakt haar vingertjes als "troost". Ik merk echter wel dat heel driftig en luid op haar vingers smakt en weet daarom dat het weer tijd is. Misschien dat jouw dochtertje dat ook een beetje doet?

Mert dit warme weer bied ik eerder aan dan dat ze aangeeft (om de 3 uur).

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou sinds dinsdag laat ik mijn dochter liggen en ik denk dat ik gewoon een heel tevreden kind heb. Normaal voedde ik haar rond 6 uur, half 7 en nu pas als ik opsta rond 8 uur half 9. Verder blijft ze rustig liggen de hele tijd na 4 uur komt ze nog niet. Ligt ze rustig om haar heen te kijken. Ze blijft gelukkig goed helder en plassen. Dus ik laat haar maar gewoon liggen en dan overdag om de 4 uur voeden. Wie weet denk ik over een week wel oooh wat komt ze weer vaak;)

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar saar, mijn dochter duimt ook en is sinds ze duimt veel tevredener en rustiger. Ze slaapt snachts net zoals jou meisje, van 9-6u, heerlijk he?
    Maar ik hoor het op een gegeven moment inderdaad wel als ze honger heeft, dan gaat ze echt hard smakken en zuigen op die duim en wordt het allemaal wat wilder zeg maar hahaha :D

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja het is wel heel lekker 's nachts slapen. Nu slaapt ze zelfs bijna het klokje rond! 9-8 pfieuw dat kan ik nog niet eens.

Deel Deze Pagina