Ik weet niet of ik dit hier goed plaats, maar ik heb onlangs een 'puckababy' via Marktplaats besteld en nu heb ik op hun site gekeken hoe ik deze moet gebruiken. Nu heb ik toch nog wat vraagjes hierover: -Wiegen jullie je kindje alsnog inslaap? -Maakt het iets uit hoe ik de armpjes in de puckababy 'stop', ik krijg ze nl. niet naast haar lichaampje gelegd en als ze erin slaap heeft ze haar handjes ongeveer ter hoogt van haar schouders, maakt dit iets uit? -Heeft de puckababy goed bij jullie geholpen? Ik lees overal dat het een wonderding moet zijn. -Slaapt jullie baby er elk slaapje in (en eventueel ook in de box?) of alleen 's nachts Bedankt!
Ik heb de puckababy ook gebruikt en vond het ook echt super! Mijn zoontje maaide veel met zijn armpjes en door de puckababy sliep hij veel rustiger. * Nee wiegde hem niet in slaap, hij werd al snel rustig als hij erin lag. * Wat ik mij kan herinneren zat er een binnenstukje in waar je de armpjes door moet doen, de puckababy is heel rekbaar verder, mijn zoontje lag nog vaak met zijn handjes bij zijn gezichtje te slapen. Dus het maakt niet zoveel uit hoe de handjes liggen. * Zoals ik al eerder antwoorde was ik er heel erg blij mee en sliep hij er een stuk rustiger door! * Ik legde hem consequent dus met ieder slaapje in, anders heeft het nog niet zo heel veel zin lijkt mij. Met afbouwen ben ik het eerst overdag af gaan bouwen om te kijken hoe het ging. Succes!! En hoop dat jou dochtertje er ook baad bij heeft!
Hoi hoi. -Wiegen jullie je kindje alsnog inslaap? Wij niet ons zoontje wordt dan alleen maar bozer omdat hij wil slapen Maar dat verschilt per kind denk ik. -Maakt het iets uit hoe ik de armpjes in de puckababy 'stop', ik krijg ze nl. niet naast haar lichaampje gelegd en als ze erin slaap heeft ze haar handjes ongeveer ter hoogt van haar schouders, maakt dit iets uit? Wij deden (toen hij nog in pb piep zat) ze wel langs zijn lichaam. Maar hij wringde zijn armpjes los. Zodat die na zijn slaapjes of idd handjes ter hoogte schouders lagen,of soms een hadje boven uit stak -Heeft de puckababy goed bij jullie geholpen? Ik lees overal dat het een wonderding moet zijn. Voor het zichzelf wakker slaan wel. We merken nu we hem aan het "uitbakeren" zijn dat hij weer moeite heeft om in slaap te komen. Dus in die zin hielp het wel. -Slaapt jullie baby er elk slaapje in (en eventueel ook in de box?) of alleen 's nachts Wij deden het elke slaapje aan. In de box sliep hij niet dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Bedankt! Graag gedaan
Hoi, Wij hebben ook goede ervaringen met de puckababy. Bij elk slaapje deden we haar de puckababy aan, en haar armpjes zaten meestal ook bij haar schoudertjes, gewoon lekker laten gaan. We moesten haar soms wel in slaap wiegen, maar meestal niet nodig. Ik hoop dat het jullie helpt! Groetjes Michelle
-Wiegen jullie je kindje alsnog inslaap? deed ik niet -Maakt het iets uit hoe ik de armpjes in de puckababy 'stop', ik krijg ze nl. niet naast haar lichaampje gelegd en als ze erin slaap heeft ze haar handjes ongeveer ter hoogt van haar schouders, maakt dit iets uit? mijn kerel had ze ook altijd op zijn borst liggen ofzo. -Heeft de puckababy goed bij jullie geholpen? Ik lees overal dat het een wonderding moet zijn. jaaaa.. LOVE IT. gelijk doorslapen bij 1e gebruik -Slaapt jullie baby er elk slaapje in (en eventueel ook in de box?) of alleen 's nachts nee, deed het alleen 's nachts Bedankt!
Hier ook een kereltje dat vanaf 3 weken in de Puckababy slaapt wegens maaiende armpjes en beentjes. -Wij wiegen hem niet in slaap, begint al te gapen wanneer ie in het zakje gaat. -De armpjes horen te kunnen bewegen: hier werd er dwars door de stof heen geduimd. -En ja: ook wij vinden het een wonderding! -In het begin sliep ons zoontje elk slaapje in de zak, nu alleen nog 's nachts. Overdag is hij nu zelf al veel rustiger, is dus niet meer nodig. 's Nachts is vooral om ervoor te zorgen dat hij niet klaarwakker en actief wordt, maar gewoon af en toe even kort wakker is en dan weer doorslaapt. (nog geen hele nachten hoor )
Het begint misschien een beetje saai te worden maar ook hier een super enthousiaste mama! Ik gebruik hem al vanaf de kraamweek (later las ik dat dit eigenlijk niet mag) want mijn dochter maaide toen al zichzelf wakker. Ik wieg haar nooit in slaap, heb het ook nog nooit gedaan eigenlijk De armpjes hoeven niet perse langs het lichaampje; mijn dochter heeft ze vaak tegen haar speentje aan geduwd (erg fijn, heb ik haar niet geleerd ) maar als ze ontspannen is leg ik ze wel langs haar lichaampje en soms wordt ze zelfs zo wakker. Ik weet niet hoe onrustig jouw kindje is, maar die van mij was overprikkeld en lag de hele dag met haar armpjes en beentjes te bewegen en slapen ging daardoor ook erg slecht. Ik kreeg het advies van het cb om altijd bij elk slaapje de puckababy te gebruiken ook als herkenning. Dus ook als ik na de voeding met de wandelwagen boodschappen ga doen. Mijn dochter is nu bijna 12 weken en begint dingen al een beetje door te krijgen merk ik. In de zomer deed ik het nog niet in de kinderwagen maar ik had hem wel in de luiertas voor het geval dat. Ik had zelfs een groot probleem toen mijn puckababy in de was zat dat ik er nog eentje heb gekocht via marktplaats..! Het is trouwens het beste voor je kindje om hem/haar niet in slaap te wiegen maar juist wakker in bed/wieg te leggen. Zo leren ze zelf in te slapen. Kan soms even duren, hier ook soms even een "in slaap val" huiltje maar dat is het allerbeste dan kunnen ze straks overal in slaap vallen zonder problemen. Toevallig las ik gisteren dat het voor de orientatie van de baby beter is als ze ìn slaap vallen èn wakker worden in hetzelfde bedje (of in de kinderwagen of in de box) dat ze zich beter kunnen orienteren dan als ze slapend ergens neergelegd worden. Dan zijn ze ineens ergens anders als ze wakker worden.
Ik heb mijn dochter nooit in slaap gewiegd. Alleen als ze echt overstuur was of haar slaap echt niet kon vatten maar dit is misschien 5x voorgekomen. Mijn dochter deed haar handjes altijd op haar borst en later omhoog dus ook richting haar schouders. Ze had soms zelfs haar hand bijna in haar mond Een wonderding... Ja hier heeft het wel goed geholpen en ben er erg blij mee geweest. Ik heb hem alleen in bed gebruikt, maar dat komt omdat mijn dochter ook alleen in bed slaapt. Onderweg in de kinderwagen had ik hem niet nodig alleen als we ergens waren en ik haar in de bak wilde laten slapen (maar niet wandelde) nam ik hem wel mee.. Heb haar zelfs een keer op het strand er in gelegd omdat ze niet in slaap viel, haha zag er erg vreemd uit met 25 graden. Ze slaapt nu een maand zonder, en ben wel blij dat dat ook goed gaat.
Hier gebruik ik de Pacco. Is eigenlijk een beetje hetzelfde idee, alleen leg je dan allebei de armpjes wel vast. De eerste flap gaat over het buikje, de tweede flap legt de rechterarm vast, dan een volgende flap die de linkerarm vastlegt en dan sluit je de zak eromheen. Gaat ook heel makkelijk, allemaal met klitteband. De Puckababy ziet er trouwens wel mooi uit! De Pacco werkt hier ook super!