Daar heb je dus chloor voor en zo snel loopt je bad niet over hoor Dan moet er wel heel veel regen vallen
Het niet laten draaien als er gezwommen wordt, stond bij ons in de handleiding van de pomp. Ik zet hem dan dus uit.
Hier staat de pomp ook uit tijdens het zwemmen, zoals in het boekje aangegeven staat. Hier draait hij 's nachts.
Hier de pomp ook de hele nacht aan. Iedere avond doe ik 2 chloor tabletjes erin en om de 2 dagen check ik de ph. De pomp zeker niet laten draaien als er in gezwommen word.
Ik vraag mij af of zo'n solar zeil nou heel veel meerwaarde heeft? Het bad staat hier momenteel nog in de schaduw en het water is nu 27 graden. Overigens ben ik het gewone afdekzeil al 3 dagen vergeten. Sinds dit seizoen hebben wij een zandfilterpomp ipv zo'n gewone filterpomp, ideaal! Er zit al een automatische tijdsschakeling op, en daarnaast geen geklooi meer met het vervangen van filters, wat vooral tijdens je vakantie onmogelijk is. Daarnaast hebben wij ook zo'n zwembad stofzuiger. Sinds vorig jaar hadden ze bij het plaatselijke tuincentrum opeens een ander merk chloortabletten, deze doen er wel een week over om op te lossen! Voordeel is dat ik niet zo vaak chloor hoef te checken. De ph is hier in al die jaren nog nooit afwijkend geweest. Ik zit er over te denken om misschien volgend jaar een zoutwater systeem aan de pomp te koppelen, heeft iemand hier ervaring mee? Dan heb je helemaal geen gedoe meer met chloor, lijkt mij ideaal!
Afmeting ligt aan je tuin en hoeveel ruimte je hebt voor het bad. Wij hebben een rechthoekig bad met een stalen frame. Zo'n opblaasbare rand is hier in de buurt niet handig gezien de vele katten.
Stalen frame word het sowieso hoor zon opblaasrand is hier ook zo lek met de katten van de buurt! Ik zit in twijfel tussen rond of recht In welke afmeting kun je met 2 volwassenen 1 kind fatsoenlijk dobberen/zwemmen? Er staat op het terras nu een ronde trampo van 366 doorsnee. Tuin erachter (alleen maar gras) is ongeveer 2050m3 dus ruimte zat. Hebben jullie het zwembad op gras of tegels staan?
Wij hebben nu een ronde van 366 doorsnee en 76 cm hoog, prisma frame. Volgende jaar ofzo wil ik het liefst een stalen frame en daar een afdak boven, zodat hij het hele jaar kan blijven staan.
366 is voor 2 volwassenen en één 1 kind prima te doen. Gisteren lagen er 3 volwassenen en een 7 jarige erin te dobberen. Wij hebben m trouwens op het grind staan met piepschuim en tegelmatten eronder.
Rond vind ik mooier en voelt ruimer. Wij hebben rechthoek omdat een ronde helaas niet past. Zwembad staat op de tegels op een stuk oude vloerbedekking, hadden de buren nog over. Zij zetten hun zwembad daar ook op. Pomp staat met zwemmen ook aan, hebben het getest maar hij zuigt nooit aan daar is hij te zwak voor. Ik spuit de filters als ze vies zijn schoon met de jetstraal van de tuinslang. Dan zijn ze weer spierwit en doe ik er langer mee. Pas als ik ze niet meer wit krijg doe ik er een nieuwe in. Geen idee wat de temperatuur van het water is, lekker iig. We hebben een intex zeil.
Volgens mij is de pomp met zwemmen uit ook ivm de elektriciteit. Het zwembad staat hier op tegels (op van die zwarte kunststof tegels met een doek erover), we hebben geen gras. Denk dat je na een paar weken sowieso geen gras meer hebt als je er een zwembad op zet (op de plek van het bad, bedoel ik).
Wij hebben een rechthoekige, paste beter in de tuin. 1.60 bij 2.60. Voor 2 volwassenen en 1 kind of 2 is het prima. Maar baantjes trekken gaat'm niet worden Er ligt nu een opblaas peuterbootje in en een luchtbed. Zwembad is vol We hebben'm op een terras staan met van die blauwe zachte tegels. Wij hebben de pomp wel aan staan met zwemmen, de transformator ligt ver weg... en de zuigkracht is laag. Net gemeten maar ph is iets te hoog en chloor te laag? (Meeste lichte kleur) Het ruikt wel een beetje naar chloor en voelde het wel iets aan m'n ogen.... snap dat niet zo dus.
Volgens mij gaat het inderdaad om de electriciteit en niet om de zuigkracht. Wij zetten hem altijd uit als er in gezwommen wordt. Er blijft nog genoeg tijd over om te draaien. Qua grootte van het bad: als het past en als het financieel kan zou ik een grotere kopen. Tenminste met volwassen en grotere kinderen is dat echt fijner als het wat dieper is. Tegen regenwater kan je bijv een grote opblaasband of zoiets in het midden leggen. Dan ligt daar het zeil hoger en blijft er minder water op staan. Het vuile water stroomt dan minder in het bad en het zeil is haast niet meer te hanteren als het vol water ligt.
Wij hebben een zwembad met zout water. Werkt prima. Beter voor de huid en geen irritaties aan de ogen. En idd geen gedoe met chloortabletten etc. Enige nadeel is dat ons vorige zwembad helemaal verroest is. Ook wel eigen schuld denk ik want ik heb de buizen aan het eind van het seizoen niet afgespoten met zoet water. Nu een nieuw zwembad gekocht en nu ga ik ze wel afspoelen als ik het zwembad op ga ruimen. Hopelijk is hij dan volgend jaar niet weer verroest.