Hallo, even een sollicitatie vraagje. Ik zag online een vacature staan en heb daar met een brief per post op gereageerd. Deze brief afgelopen maandag verstuurd. Nu zie ik dat je voor deze vacature ook online kunt solliciteren. zal ik nu, naast mijn brief, ook nog via internet solliciteren? of juist niet?
Nee, dat zou ik niet doen. Wat je wel zou kunnen doen is even bellen of ze jouw brief in goede orde hebben ontvangen.
Je kunt dan inderdaad beter even nabellen. Mochten ze je brief niet hebben ontvangen, dan kan je alsnog online solliciteren (en daar dan in vermelden dat je ook al per brief had gesolliciteerd, maar dat deze onverrichterzake niet is aangekomen)
Ik zou niet wachten tot eind van de week maar gewoon nu alvast bellen met de vraag of hij goed is aangekomen als je wacht tot eind van de week en hij is niet aangekomen ben je waarschijnlijk al te laat voor de eerste selectie ronde. En dubbelop is niet handig inderdaad met versturen
Ik zou bellen. Merk dat werkgevers de laatste tijd de stapel sollicitaties laten liggen en de mensen die bellen pikken ze er uit. Ze hebben veel keus in personeel en pikken de mensen er uit die echt graag de baan willen. Laat weten dat je de baan heel graag wil en je merkt vanzelf wel of het op prijs gesteld wordt dat je belt.