Mijn schoonouders willen graag met ons en mn schoonzus op vakantie (en de 4 kinderen), nog vanwege 45 jarig huwelijk 2 jr geleden, maar door omstandigheden zijn we niet eerder kunnen gaan.. Dit zou in de herfstvakantie moeten zijn. Echter mijn schoonzus en zwager wonen in groningen en wij in brabant, dus de vakanties vallen niet samen. Onze jongste in dan nog net 4 en de oudste 6, dus we willen op school gaan vragen of ze een weekje mag missen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vermoed niet dat je daar toestemming voor krijgt, aangezien het al 2 jaar geleden is... maar je kan het natuurlijk altijd proberen
Bij ons op school mag dit niet, ze melden het bij de leerplichtambtenaar en dan riskeer je een boete. Wat je doet is aan jezelf, ze waarschuwen je wel. Het gaat alleen om je oudste want die is leerplichtig.
Ik mag de kinderen (6 en 8) 3 dagen thuishouden in juni ivm ons 10 jaar getrouwd zijn. Ik heb hiervoor toestemming gevraagd aan de directeur schriftelijk en aangezien wij een heel zwaar jaar achter de rug hebben heeft hij aangegeven dat hij ons die dagen heel erg gunt na alles. Wel is het zo dat de scholen hier dan in de afrondende fase zitten. Ze hebben dan hun laatste rapport al gehad, geen toetsen meer. Dat scheelt wel natuurlijk. Je kunt het altijd vragen maar aangezien de gelegenheid 2 jaar geleden is weet ik niet of ze akkoord zullen gaan, en dan zitten ze toch al volop in het nieuwe schooljaar natuurlijk. Kunnen de kinderen van schoonzus en zwager niet schuiven of zijn zij ook leerplichtig en hebben ze mogelijk hetzelfde probleem met vrij vragen?
Toevallig vorig jaar dezelfde situatie gehad. Wij wonen in Noord en mijn vader en vrouw plus de rest van de familie in midden. Mijn vader en vrouw waren 25 jaar getrouwd het jaar daarvoor en wilden iedereen mee op vakantie nemen om dit te vieren. Mijn kinderen waren toen ook 4 en 6. Bij ons gingen ze eigenlijk heel makkelijk akkoord met een week extra vrij. Ze hadden er begrip voor dat het hier inderdaad ook vanwege omstandigheden niet eerder kon en we verlaat het 25-jarige huwelijk gingen vieren. Ze gaven direct aan dat een uitzonderingssituatie was en wensten ons veel plezier .
Er valt weinig over te zeggen. Aanvragen en afwachten dus. Op de school van mijn oudste zou het antwoord 'nee zijn vrees ik.