Gouden tip tegen mieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feilo09, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hi allemaal,

we hebben sinds een week mieren in huis, bah! :x
    Lookdoosjes hebben we al staan, maar hier lopen ze met een grote boog omheen ;)

Heeft iemand hier misschien de gouden tip?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    je hebt korrels van hg, dat werkt erg goed bij ons!

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik gebruik meestal goedkoop afwasmiddel maar je moet alleen wel weten waar ze vandaan komen, want om nu overal afwasmiddel te spuiten lijkt me niet zo'n goed idee. Ik doe het buiten rondom huis. Ze zijn wel weggegaan gelukkig, stomme beestjes.

4. Within

Within Niet meer actief

Koperen muntjes neerleggen bij de plek waar ze vandaan komen.

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

kruidnagels bij de binnenkomplek helpt ook
    volgende weet ik niet zeker, maar tis wel kindvriendelijk: bloem (lopen ze niet graag over, te stoffig voor hun pootjes)
    bruine basterdsuiker, dat gaat gisten in hun maagjes en dan ontploffen ze (de maagjes dan)

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    heb 1,2 en 5 eurocent munten bij plekken neergelegd waar ik ze zag (kieren etc.) en ze zijn verdwenen!!

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier werkte al het bovenstaande niet. wat wel hielp was talkpoeder en peper neergooien daar waar ze naar binnen komen

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier werkt alleen citroensap (gewoon die uit dat citroen potje die je in de winkel kan kopen).
    Ze zaten net buiten de achterdeur en kwamen steeds naar binnen wandelen,ik heb bij de deur aand e buitenkant citroensap gespoten en toen gekeken en ze bleven uit mijn huis daarna heb ik de rest van het flesje in het holletje gespoten en ik heb ze daarna nooit meer gezien

9. Dana

Dana Niet meer actief

deze is wel bruut maar: kokend water over het nest, in de gaatjes en over de hoopjes zand. ik heb het 2 keer moeten herhalen en nu blijven ze weg.

10. Alita

Alita Niet meer actief

pff ik heb ze heel erg veel in de tuin...

Mij hebben ze verteld van een of ander poeder wat je kunt kopen...dat nemen ze mee naar hun nest en iedereen gaat dood....wel opassen met de kids natuurlijk

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Bakpoeder of bloem

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.191
    113
    Brabant
    wij komen echt om van de mieren. onze tuin (bestraat) is 1 grote mieren metropool. niet normaal!
    en nu een paar keer dikke vette mieren binnen gehad en dan niet eentje, nee echt ontelbaar veel:(
    maar goed, daar heb ik een giftig spulletje op gespoten, wat vervliegt met 2 uur. dat spoot ik 's avonds en dan was het 's ochtends weer kindvriendelijk.
    maar in de tuin? geen idee wat me moeten doen, iemand daar tips voor? als ik poeder in het ene holletje strooi en ik knipper 2x met mijn ogen, komen ze 20cm verder weer uit een nieuw holletje.

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb zo'n spuitbus gehaald met een dun rietje die je in het nest kan schuiven.. heeft prima gewerkt.

14. Alita

Alita Niet meer actief

@Taliaa ik heb het ook zo erg...we hebben een grote tuin met een hoop nestjes.
    Een keer in de zoveel tijd komen er opeens een heleboel vliegende mieren uit vliegen bah!

15. Alita

Alita Niet meer actief

en wat doet dat dan?

16. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Wij gebruiken ant spray die we op de plekken spuiten waar ik ze zie lopen, of het ook echt werkt? nee eigenlijk niet , dus ik ga de oplossingen die hier voor gezegt zijn is uitproberen...

17. mona23

mona23 Niet meer actief

mijn buurman staat al weken in het paadje langs ons huis met chloor te schudden tegen de mieren... ;) heeft tijd over
    En nog komen ze terug...

Maar hier werkt mierenpoeder goed, en heel vaak stofzuigen....

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier ook op zoek naar een effectief dier-/en kindvriendelijk middel. heb de spleet waar ze door kwamen dichtgekit en ze hebben hem weer opengemaakt :$:$:$

gisteren avond als noodoplossing dreft gespoten

19. me83

me83 Niet meer actief

kruidnagelen werken heel goed

20. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

hier ook iemand die veel last heeft van mieren en dan op het aanrecht . Echt heel goor. En we zorgen er altijd voor dat er niks op het aanrecht staat wat ze kan lokken, zoals etenswaar enzo. Probleem is dat we geen idee hebben waar ze vandaan komen en lokdoosjes hebben hier ook geen nut.

Hoe kun je dit dan oplossen?

Deel Deze Pagina