Hi allemaal, we hebben sinds een week mieren in huis, bah! :x Lookdoosjes hebben we al staan, maar hier lopen ze met een grote boog omheen Heeft iemand hier misschien de gouden tip? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik gebruik meestal goedkoop afwasmiddel maar je moet alleen wel weten waar ze vandaan komen, want om nu overal afwasmiddel te spuiten lijkt me niet zo'n goed idee. Ik doe het buiten rondom huis. Ze zijn wel weggegaan gelukkig, stomme beestjes.
kruidnagels bij de binnenkomplek helpt ook volgende weet ik niet zeker, maar tis wel kindvriendelijk: bloem (lopen ze niet graag over, te stoffig voor hun pootjes) bruine basterdsuiker, dat gaat gisten in hun maagjes en dan ontploffen ze (de maagjes dan)
heb 1,2 en 5 eurocent munten bij plekken neergelegd waar ik ze zag (kieren etc.) en ze zijn verdwenen!!
hier werkte al het bovenstaande niet. wat wel hielp was talkpoeder en peper neergooien daar waar ze naar binnen komen
Hier werkt alleen citroensap (gewoon die uit dat citroen potje die je in de winkel kan kopen). Ze zaten net buiten de achterdeur en kwamen steeds naar binnen wandelen,ik heb bij de deur aand e buitenkant citroensap gespoten en toen gekeken en ze bleven uit mijn huis daarna heb ik de rest van het flesje in het holletje gespoten en ik heb ze daarna nooit meer gezien
deze is wel bruut maar: kokend water over het nest, in de gaatjes en over de hoopjes zand. ik heb het 2 keer moeten herhalen en nu blijven ze weg.
pff ik heb ze heel erg veel in de tuin... Mij hebben ze verteld van een of ander poeder wat je kunt kopen...dat nemen ze mee naar hun nest en iedereen gaat dood....wel opassen met de kids natuurlijk
wij komen echt om van de mieren. onze tuin (bestraat) is 1 grote mieren metropool. niet normaal! en nu een paar keer dikke vette mieren binnen gehad en dan niet eentje, nee echt ontelbaar veel maar goed, daar heb ik een giftig spulletje op gespoten, wat vervliegt met 2 uur. dat spoot ik 's avonds en dan was het 's ochtends weer kindvriendelijk. maar in de tuin? geen idee wat me moeten doen, iemand daar tips voor? als ik poeder in het ene holletje strooi en ik knipper 2x met mijn ogen, komen ze 20cm verder weer uit een nieuw holletje.
ik heb zo'n spuitbus gehaald met een dun rietje die je in het nest kan schuiven.. heeft prima gewerkt.
@Taliaa ik heb het ook zo erg...we hebben een grote tuin met een hoop nestjes. Een keer in de zoveel tijd komen er opeens een heleboel vliegende mieren uit vliegen bah!
Wij gebruiken ant spray die we op de plekken spuiten waar ik ze zie lopen, of het ook echt werkt? nee eigenlijk niet , dus ik ga de oplossingen die hier voor gezegt zijn is uitproberen...
mijn buurman staat al weken in het paadje langs ons huis met chloor te schudden tegen de mieren... heeft tijd over En nog komen ze terug... Maar hier werkt mierenpoeder goed, en heel vaak stofzuigen....
hier ook op zoek naar een effectief dier-/en kindvriendelijk middel. heb de spleet waar ze door kwamen dichtgekit en ze hebben hem weer opengemaakt gisteren avond als noodoplossing dreft gespoten
hier ook iemand die veel last heeft van mieren en dan op het aanrecht . Echt heel goor. En we zorgen er altijd voor dat er niks op het aanrecht staat wat ze kan lokken, zoals etenswaar enzo. Probleem is dat we geen idee hebben waar ze vandaan komen en lokdoosjes hebben hier ook geen nut. Hoe kun je dit dan oplossen?