hoe vaak ophogen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door moontje2008, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi Eveline,

Ik geef mijn dochter afgekolfde melk (alle voedingen). Een week geleden ben ik begonnen met johannesboompitmeel omdat ze vrij vaak een mondje terug gaf en soms ook echt golven overgaf.

Dit is helemaal verleden tijd, ze dronk meteen meer en ging over van 7 naar 6 flessen, eerst dronk ze zo'n 90 a 100cc nu met die JBPM zo'n 130 tot 150CC.

Ik vind het alleen moeilijk om te weten wanneer ik weer meer moet gaan geven, ze drinkt nu 130 goed leeg is het dan tijd om naar 140 te gaan? Als ze echt de fles helemaal leeg drinkt geef ik vaak wat bij, maar ik merk dat ik een beetje bezorgd raak omdat ik bang ben dat ik niet meer genoeg melk voor haar kan kolven.. ik kolf uit twee borsten zo'n 130 tot 200cc...

Moet ik nou gewoon blijven ophogen en kun je nou wel of niet overvoeden met borstvoeding? Ze houdt het gewoon binnen... ze is wel weer in twee weken bijna 800 gram aangekomen, is dat niet te veel?? (was wel 3 wk te vroeg)

Groetjes!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Moontje,

Deze vraag kan de lactatiekundige op dit forum beter voor je beantwoorden.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina