Vraagjes mbt voogd aanwijzen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloem2310, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zat daar van de week nog over na te denken.
    Wij hebben op dit moment nog niemand aangewezen hier voor.
    En willen absoluut niet dat ze bij mijn schoonfamilie terecht komen.
    Van de week ga ik het met mijn moeder bespreken of zij voogd wilt zijn mocht dit nodig zijn.
    Ik weet het antwoord al wel hoor maar vind het toch netter om het even te vragen :p
    Mocht mijn moeder te oud worden of niet meer kunnen functioneren als voogd wordt mijn broertje degene waar ze naar toe gaan.
    Maar die ziet het op dit moment niet zitten om de verantwoordelijkheid te krijgen voor 4 kinderen terwijl die zelf begin 20 is.
    En mijn moeder is gelukkig nog “jong” dus dat scheelt :)

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Hou er als alleenstaande ouder wel rekening mee dat de vader ook betrokken kan worden of zelf een verzoek kan indienen (officiële donor of vader onbekend is natuurlijk een ander verhaal). Maar er zijn genoeg gevallen bekend waarbij officiële familieleden via de rechter verzoeken indienen. De Raad voor de Kinderbescherming moet dit dan wel onderzoeken en beoordelen.

Het is dus niet zo dat je zomaar iedereen aan kunt wijzen en dat dit altijd zal worden uitgevoerd.

Ik zou dit soort zaken trouwens altijd officieel vast laten leggen in een testament. Samen met beslissingen over wie er financieel toezicht gaat houden en wie jouw testament gaat afwikkelen. Er is immers altijd wel veel worden geregeld en afgehandeld.

Deel Deze Pagina