9 weken en minder pijnlijke borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kuub55, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuub55

kuub55 Nieuw lid

28 sep 2012
    2
    0
    0
    Inmiddels ben ik 8 weken en 5 dagen zwanger en de eerste echo staat pas over een week op de agenda. Mijn vorige, eerste, zwangerschap bleek tijdens de eerste echo een missed abortion te zijn bij 9 weken. Mede daardoor ben ik nu erg onzeker en het volgende probleem helpt daar niet bij.

Sinds de positieve test heb ik erg pijnlijke en harde/stevige borsten gehad, maar sinds 2 dagen is dat erg verminderd en toen ik vanochtend opstond zagen en voelden mijn borsten weer net als voor de zwangerschap. Ik loop als een gek in die dingen te knijpen in de hoop dat ze weer pijn gaan doen, maar ze blijven zacht en vrijwel pijnloos.

Moet ik me maar weer voor gaan bereiden op een hartje dat niet klopt? Of komt het vaker voor dat de pijn in de borsten wegtrekt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja het is normaal dat pijn in je borsten komt en gaat. Het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.

Mirjam

3. kuub55

kuub55 Nieuw lid

28 sep 2012
    2
    0
    0
    Beste Mirjam,

Bedankt voor het antwoord! Voor de vrouwen die zelf nog in spanning zitten en ook benieuwd zijn naar het antwoord op deze vraag: ik heb vandaag een kloppend hartje kunnen zien op de eerste echo!

Groetjes, kuub55

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    wow, wat goed zeg!
    Leuk dat je het even aan ons vertelt.

Goede zwangerschap verder en bij vragen weet je ons te vinden he.

Mirjam

Deel Deze Pagina