curettage gehad

Discussion in 'Miskraam' started by suusjesanne, Sep 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb vrijdag een curettage gehad en die is goed gegaan. Weinig bloedverlies en af en toe buikpijn.
    Geestelijk heb ik momenten van verdriet.

Hoe is het bij jullie gegaan qua werk? Ik hoef deze week maar 2 dagen te werken en zit er aan te denken die 2 niet te werken en thuis te blijven.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Is dit te lang?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik begin komende week weer, en ben dus 2 weken thuis geweest. De vorige keer ook zo gedaan.
    Moet wel zeggen: vorige keer heftig bloedverlies gehad, (1,5-2 liter waarschijnlijk), en deze keer gewoon heftig veel last van de narcose en curettage, (tja, tweede keer in dik een half jaar :().
    Maar neem vooral de tijd die jij nodig hebt, dat kan niemand voor je bepalen! Je gaat vanzelf merken wanneer je werk wel weer ziet zitten omdat afleiding ook weer fijn is, en wanneer je dat weer volledig aan kunt.
    Ik ben de vorige keer direct weer volledig begonnen, deze keer ga ik in een aantal stappen weer opbouwen en heb ik het aanbod gekregen van mijn baas om -als ik weer helemaal beter gemeld ben- mijn overuren om te gaan zetten in wekelijks een vrije dag, om zo nog een tijdje even de tijd aan mezelf te hebben en alles rustig aan een plekje te gaan geven en tijd te hebben, ook emotioneel, voor een aantal onderzoeken die wij gaan krijgen.

Rustig aan, laat je niet pushen door wensen van anderen, als je daar zelf niet aan toe bent!

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Allereerst sterkte met het verwerken van het verlies....
    Emotioneel duurt het allemaal wel ff voordat je het weer een plekje hebt kunnen geven. Neem daar goed de tijd voor.

In de week dat we de echo hadden die niet goed was, ben ik niet meer gaan werken (was op een di-ochtend), die zaterdag dmv pillen de zwangerschap beeindigd. Die week ben ik ook nog thuis gebleven.
    De week erna ben ik eerst 2x een 1/2 dag boventallig gaan werken en de 3e dag een 1/2 dienst gewoon meegedraaid. Deze komende week heb ik maandag weer een 1/2 dag, dinsdag een dag van 6,5 uur en dan als alles goed gaat vanaf donderdag weer gewoon een hele werkdag van 9 uur. (ik werk op een kdv).
    Al met al ben ik dus vanaf 30 aug tot as donderdag ziekgemeld geweest.

4. Maia

Maia Niet meer actief

heel veel succes met het verwerken.
    Ik heb een week niet gewerkt, ben op woe gecuretteerd en op di weer gaan werken, lichamelijk ging het goed en ik vond juist de afleiding weer prettig maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

5. suusjesanne

Hoi hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik blijf deze week nog thuis. Had gisteravond weer flink wat buikpijn wat voor mij een teken is om het rustig aan te doen. Afleiding heb ik echt wel nodig dus komen er vriendinnen langs. X

6. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Heel veel sterkte met de verwerking.
    Zoals je hierboven heb gelezen heeft iedereen voor zichzelf een termijn gemaakt. Ik ben naar 1 week weer gaan werken, maar de arboarts heeft mij weer naar huis gestuurd omdat ik nog de hele dag met tranen ogen liep. Week later ben ik weer gaan werken.
    Alleen jij kan bepalen wanneer je weer aan het werk gaat.

Dikke knuf

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    31 aug echo gehad, die was niet goed, toen wilde ik afwachten of het vanzelf kwam, toen durfde ik ook niet te werken omdat bij m'n vorige ma het heel snel ging. Na anderhalve week besloten voor curettage, dat was vorige week maandag. Ben vorige week 2x 2 uurtjes geweest, maar alleen voor mezelf, heb geen klanten gezien. Deze week wilde ik weer beginnen, maar heb vandaag weer heel veel bloedverlies en stolsels, dus weet niet of dat gaat lukken woensdag...

8. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte natuurlijk!!

(sorry, vergat ik helemaal...)

9. suusjesanne

Surf ook voor jou heftig. Ook ineens dat je weer zoveel stolsels hebt verloren.
    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties want die doen me echt heel goed.

Raar he een miskraam.. Je denkt altijd maar dat het jou niet overkomt en ineens zit je zelf midden in deze film

Share This Page