Hoi, 1. 1e keer :1 jaar, lukte niet, pcos geconstateerd. Clomid kuur gekregen en gelijk in 1 keer raak. 2e keer: gelijk de clomid gekregen bij de kinderwens, na 2 rondes clomid zwanger. 2. Ovulatie testen werkten bij mij niet goed, geen idee waarom.. Omdat ik gevolgd werd met echos gedurende de cyclussen, wist ik meestal wanneer ongeveer de eisprong plaats vond. Dit heeft dus tot 2 x toe goed geholpen 3. De pcos zoals genoemd bij vraag 1 4. Helemaal niets Succes ermee!
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? In ronde 1 zw werd een mk daarna gelijk weer zwanger en dat is nu mn dochtertje! En nu gaat het weer een beetje hetzelfde, bezig voor de 2e in ronde 1 raak is helaas ook een mk geworden dus ben benieuwd over een paar weekjes ! 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Voor mn dochtertje gebruikte ik ovulatietesten, ik vond het toen Fijn! Ik had me toen nog nooit bezig gehouden met mn vruchtbare dagen en aangezien ik niet heel regelmatig ongesteld was vond ik het fijn om ze te gebruiken! Ik heb ze nu ook 2 cyclussen gebruikt om weer even te kijken wanneer mn ei ongeveer is en 2x op dezelfde dag gehad, dus ga ze nu niet meer gebruiken voor de rust! 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). Nee 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Gevoelige borsten, en verder niks! Heel veel succes en hopelijk is het snel raak!
1. Eerste zwangerschap: ronde 11. Tweede zwangerschap: ronde 1. 2. De eerste keer in twee rondes (6&7 volgens mij) ovulatietesten gebruikt, maar werd daar zo gestresst van dat ik daar snel weer mee gestopt ben. 3. Nee. 4. Merkte niks.
1. 1e zwangerschap 1x gescheurd condoom. 2e zwangerschap net geen 9 maanden. 3e zwangerschap net geen jaar. 2. Nee. Nou hadden wij vrijwel dagelijks seks dus ook niet nodig. Ook waren ovulatietesten een dure grap geworden, temperaturen zou ik niet betrouwbaar kunnen omdat de tijden dat ik wakker word nogal verschillen. 3. Bij de tweede en derde zwangerschap een verhoogde prolactinewaarde en ik heb PCOS. Medicijnen gebruikt. 4. Bij de eerste een test gedaan omdat m'n cyclus wel erg lang werd (was onregelmatig maar zo lang nog nooit). Bij de tweede en derde deed ik af en toe een test voor de rust in m'n hoofd en toen had ik opeens een positieve test in handen. Verder merkte ik het nergens aan.
Wij waren er niet bewust mee bezig, had namelijk een spiraal laten plaatsen vorig jaar. Ik ben volgens mij heel vruchtbaar want ben al eens zwanger geraakt met de pil en nu mijn spiraal was verzakt raakte ik ook meteen weer zwanger. Ik had gewoon zo'n gevoel. Ik was bang dat ik mezelf voor de gek hield want ik heb vaker gedacht dat ik zwanger was en dit was elke keer niet zo. M'n borsten deden al 2 weken zeer en toen ik in de Etos stond dacht ik: ach laat ik maar gewoon voor de grap een test doen dan. En ja hoor ik bleek zwanger. Verder zou ik het negens aan gemerkt hebben denk ik want had geen kwaaltjes.
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? > 3 jaar voor de eerste zwangerschap, dat werd een miskraam, 3.5 jaar tweede zwangerschap, dat werd een MA en na 4 jaar zwanger van mijn zoontje. 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Heb beidde gedaan, hielp niet. ICSI bleek nodig. 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). Ik heb een genetische afwijking waarvoor ik bloedverdunners moet spuiten, anders gaat een zwangerschap mis, plus ik kon niet zwanger worden, zonder hele duidelijk reden. 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Niks, positieve test was het eerste teken
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? bij de eerste 6 maanden de tweede 2 maanden de derde 2 maanden 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? nee 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). nee gelukkig niet 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. misselijk, zere borsten vooral bij de eerste en derde zwangerschap bij de tweede bijna een opname omdat ik niks meer binnenhield
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? Bij de eerste een half jaar. In de 2e cyclus zwanger geworden. (Eerste cyclus duurde 96 dagen en in de 2e cyclus op dag 67 positief getest) Deze zwangerschap was niet gepland (maar niet minder welkom). Wederom een cyclus van 3 maanden. 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? N.v.t. 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). Traagwerkende schildklier en daardoor geen normale cyclus. 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Bij de eerste voelde ik me gewoon niet lekker. Bij deze zwangerschap testte ik pas positief met 7 weken maar was al wel een paar weken erg emotioneel, veel menstruatie achtige krampen en geen trek in eten.
1. Eerste zwschap 1 jaar. Nu 1 maand. 2. Eerste temperatuur en ovulatietesten. Tweede dus niet. Vriendlief en ik besloten ervoor te gaan maar geen druk erop te leggen en het gezellig te houden. Maand later zwanger! 3. Geen. Had wel beide zwschappem bloedingen.... 4. Beide keren pijnlijke borsten en deze keer misselijk voor ik de test al deed.
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? 1.5jaar en in die tijd een MA en een miskraam met 5 weken 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Ja 2mnd. omdat we naar de gyn. gingen en ik wist dat dit toch zou moeten. Denk het uiteindelijk wel, maakt het alleen niet leuker. 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). Pcos, dus onregelmatige cyclus 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Lichamelijk in het begin niet veel verschil als een nadere menstruatie, gevoel om te testen
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? Wens sinds 2014. Medische traject ingegaan. Een half jaar na het starten van de medicatie zwanger geworden. 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Nee, middels inwendige echo's werd bepaald waar ik me ergens in mijn cyclus bevond.. Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Zie bovenstaande 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). Jep, ik had geen eisprong van mezelf. 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Eigenlijk helemaal niets
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? 2,5 Jaar. Ondertussen hadden we al meerdere IUI behandelingen gehad, doordat we onverklaarbaar niet zwanger raakten. Toen we een ronde IUI moesten overslaan, waren we plots zwanger. Gewoon zo! Dus echt een verrassing. 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Ik heb ruim 2 jaar ovulatietesten gebruikt, heel wat geld aan uitgegeven. Maar de ronde dat ik niks heb gebruikt, zwanger geraakt. Die ronde heb ik overigens helemaal geen rekening gehouden met zwanger worden. Dus die met de benen omhoog, niet nog even blijven liggen, niet om de dag vrijen.. dus zonde dat ik dat die 2,5 jaar daarvoor wel heb gedaan haha. 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? (Hou je dit liever voor jezelf dan natuurlijk geen antwoord op geven). We hadden al meerdere IUI behandelingen gehad. Maar dus natuurlijk zwanger geworden 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Lichamelijk, gevoelens enz. Ik was aan het wachten op m'n menstruatie om de volgende IUI behandeling in te mogen gaan. En het duurde maar en het duurde maar.. ik had ondertussen wel buikpijn, echt het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Ik baalde toen echt, wilde gewoon weer met IUI starten. En na 2,5 jaar geloof je niet dat het lukt om zwanger te worden, dus na een week toch maar een test gedaan.. ik dacht dat de test stuk was toen er twee streepjes verschenen, dus gelijk een tweede gedaan. Ik bleek toch echt zwanger
1. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? 3,5 jaar. 2. Gebruikte jullie ovuliatie testen hier voor of de temp methode? Zo ja wat was jullie ervaring hier mee? Hielp het om zwanger te raken? Ovulatie testen, op een gegeven moment overgegeven aan het ziekenhuis, dus het heeft ons niet geholpen. 3. Waren er complicaties waardoor het zwanger worden tegen zat, wat hebben jullie eraan gedaan? Ze weten nog steeds niet waarom het niet lukte. Ik heb een kijk operatie gehad, ook daar kwam niks uit. 4. Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Ik wist het gewoon, een gevoel..
1. 1ste keer was het ongepland dus meteen raak. 2de keer gepland en ook in 1 keer raak 2. ik heb beide methodes niet gebruikt. ik wist ook niet wat mijn cyclus was. Ik was uitgegaan van 28 dagen terwijl ik de maand ervoor een cyclus had van 35. Dus 2 weken na mijn menstruatie heb ik in die week 2 keer geklust. De dagen heb ik bepaald door naar mijn afscheiding te kijken. De Billingsmethode dus. En het heeft blijkbaar geholpen 3. Niet echt, ik merkte wel dat de 2de klusdag wat pijnlijker was. Mijn baarmoeder was gevoeliger en voelde heel raar aan. Daardoor dacht ik dat ik heel dicht op de eisprong zat. 4. Op de dag van mijn positieve test had ik geen enkel kwaaltje. Precies 2 weken na mijn 2de en laatste klusdag had ik een positieve test. Ongeveer een week geleden is de misselijkheid pas begonnen en de extreme vermoeidheid.
Hoe lang hebben jullie erover gedaan om zwanger te raken? Eerste: 12 maanden, we wilden naar de dokter stappen als het weer niet gelukt was. Maar toen was het raak! Werd wel een mk na 6 wkn. Na 3 maanden was ik opnieuw zwanger en goed zwanger. Tweede: 4 maanden, in de maand waarin het lukte had ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Achteraf gezien zat ik er dus helemaal naast wanneer mijn vruchtbare periode was Derde: 2 maanden, en ja ook ovulatietesten gebruikt. Het hielp dus zeker bij mij! Vierde: meteen raak, zonder ovulatietesten. Vijfde: was niet gepland, maar wel gewenst Waar aan merkte je naast je positieve test dat je zwanger was? Bij de eerste aan gevoelige borsten, maar bij de rest geen kwaaltjes voor 6 weken dus ik merkte het niet aan mijn lichaam. Bij de laatste nu was ik al bij vlagen misselijk voordat ik überhaupt nog getest had. Veel succes met zwanger worden!
toen ik in de Etos stond dacht ik: ach laat ik maar gewoon voor de grap een test doen dan.[/QUOTE] Hoe reageerde ze daar?
1. Bij de 1e was ik gewoon gestopt met de pil - nooit meer ongesteld geworden. Duurde wel 3 maanden om te ontpillen. Bij de 2e gestopt met pil omdat ik er humeurig van werd. Dus niet gepland zwanger verder maar meer 'we zien wel'. Uiteindelijk werd ik ziek (heeft 6-8 weken geduurd, geen seks). Denk dat de eerste x seks daarna meteen raak was eigenlijk. Ik was toen ook nog niet echt beter dus denk dat we max 2-3x seks hebben gehad die maand na ziekte. 2. Nooit ergens op gelet, geen extra seks, testen, tempen oid, geen idee hoe het werkt. 3. Nee 4. Heeeeel moe bij de 2e, dacht dat het nog kwam door de ziekte maar de test wees anders uit
1. 1e keer 2 maanden --> mk Toen 2 maanden niet geprobeerd 2e keer 1 maand --> mk 3e keer gelijk ronde na mk --> zoon 2015 4e keer 1 maand --> nu 12 weken zwangee 2. Bij de huidige zwangerschap gelijk ovulatietesten gebruikt. 3. Ondanks de miskramen geen verdere onderzoek laten doen. 4. Alle keren gewoon op NOD getest. Ik heb nooit 'gevoeld' dat ik zwanger was. Ook had ik voor NOD geen symptomen oid. Pas met week 5 begonnen mijn symptomen.