Vraagjes @ NUB & Echoscopiste..?!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tuttebell, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Hey Meiden,

Wat ik me afvroeg:

- Is elke echoscopiste tegenwoordig op de hoogte van de NUB theorie?
    - Mag je gewoon vragen of ze hiermee bekend zijn en of ze denken te zien wat het word?
    - Mag je vragen om een foto waarop de NUB te zien is en stel nu dat ze nog nooit van die theorie hebben gehoord, zou ik dan 'moeten' vragen om een zijprofiel-foto of hoe noem ik dat?

Ik wil zo graag kijken of iemand misschien aan de hand van de NUB hier zou kunnen zien wat het word. Heb overigens met ruim 12 weken de echo, dus duurt nog wel even!

Alvast bedankt voor het helpen!

Greetz, Lovefilu

2. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Tuurlijk mag je dat vragen, maar ze zullen er niet eenduidig op antwoorden. Is gewoon te onzeker. En om te voorkomen dat ouders zich er toch teveel op focussen , denk ik niet dat je daar echt een antwoord op krijgt. Daarbij is het bij een medische echo helemaal niet ter zake doende..... (medisch gezien dus).
    Maar gewoon vragen, nee heb je , ja kun je krijgen toch?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    - Is elke echoscopiste tegenwoordig op de hoogte van de NUB theorie?
    Nee niet elke echoscopiste is hiervan op de hoogte! Dat is ook de reden waarom sommige echoscopiste al met 12 weken zeggen dat het een jongen is omdat ze iets zien "bungelen" tussen de benen ;)

- Mag je gewoon vragen of ze hiermee bekend zijn en of ze denken te zien wat het word?
    Vragen staat vrij, maar vaak geven ze geen antwoord omdat het niet 100% betrouwbaar is.

- Mag je vragen om een foto waarop de NUB te zien is en stel nu dat ze nog nooit van die theorie hebben gehoord, zou ik dan 'moeten' vragen om een zijprofiel-foto of hoe noem ik dat?
    Als ze niet bekend zijn met de nub theorie en dus ook niet weten waar ze naar moeten kijken, vragen om een zijprofiel echo waarbij het liefst de beentjes omhoog zijn. Het beste is dat het kindje met een zo'n recht mogelijke rug ligt (zeg dat maar eens tegen je ukkie als de foto afgedrukt gaat worden :D)

4. Dre79

Dre79 Lid

Dec 1, 2010
    55
    3
    8
    NULL
    NULL
    Als ze niet bekend zijn met de nub theorie en dus ook niet weten waar ze naar moeten kijken, vragen om een zijprofiel echo waarbij het liefst de beentjes omhoog zijn. Het beste is dat het kindje met een zo'n recht mogelijke rug ligt (zeg dat maar eens tegen je ukkie als de foto afgedrukt gaat worden :D)[/QUOTE]

Een strakke midsagittale doorsnede; dan weet iedere echoscopist wat er bedoeld wordt.

5. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Ontzettend bedankt voor de antwoorden meiden!!
    Ik neem jullie informatie mee naar de echo en hoop
    dat er een mooi NUB foto uit mag komen! ;)

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb het hier de echoscopist gevraagd met 12 weken.

Hij was wel van de theorie op de hoogte, maar stond er zelf helemaal niet achter.....

7. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier ook gisteren gevraagd ze wou niks zeggen.omdat het te vroeg is.met 12 weken maar heel krom toen ik zei denk dat het een.meisje is zei ze wel.ik denk een.jongen dus werd er niet wijzer van hihi

8. Alita

Alita Niet meer actief

Hier heb ik het toen oook gevraagd maar ze wilde er niet een duidelijk antwoord over geven....het is ok normaal natuurlijk dat ze niks willen zeggen...stek je voor ze hebben het fout. En iedereen zegt wel van te voten dat het niks uitmaakt als het fout zou zijn....maar meestal maakt het wel heeel wat uit hahahah

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Heb t mijn echoscopiste gevraagd. Toen vertelde ze dat wij volgens die theorie 70% kans hadden op een meisje. En ze had gelijk!!! Ze vertelde er wel heel duidelijk bij dat zelfs als je het kindje met 12 weken in de hand zou hebben je het geslacht niet zou kunnen zien. En dat het maar een theorie is die in 70% van alle gevallen klopt. De kans is dan net iets meer dan een normale schatting ;) eigenlijk heb je er dus niks aan, maar het is wel leuk ;)

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,039
    15,634
    113
    Nabij Utrecht
    @mary, als je de nub bepaalt tussen de 13-14 weken en de nub volledig zichtbaar is en het kindje er goed voor ligt is het met 95% betrouwbaarheid te voorspellen ;)

11. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    en dan weet je nog niets.....

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Ik dacht eigenlijk dat je vanaf 12 weken al de NUB kon zien? Ik heb met ruim 12 weken de eerste echo??

13. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb met 12 weken ook een echo gehad en ik vroeg of ze bekend was met de nub, maar dat was ze helaas niet

1 week later had ik een medische echo imv cyste en dat was in het ziekenhuis, deze wisten wel van de nub af, maar wou geen uitspraak doen, wel gaf ze me een foto mee waar de nub opstond en ze vertelde toen lachend, dat ik nu zelf maar moest bedenken wat het ging worden

ik plaatste de echo hier op de site en iedereen zei een meisje! en dit klopte ook

Share This Page