Is dit een sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunbird, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunbird

Sunbird Lid

27 dec 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (bijna 4 maanden) en ik hadden een heerlijk ritme.
    Maar sinds afgelopen weekend is het ritme verdwenen. Hij wilt overdag eigenlijk niet meer slapen, zodra ik hem neerleg huilt hij en moet ik hem huilend in slaap wiegen, hij wilt bijna niet meer in de box. Maar als ik hem bij me houd wilt hij dat eigenlijk ook niet :)
    Is dit nu een sprongetje? Zo ja, hoe lang duurt dat gemiddeld?

Normaal kon ik hem wakker op bed leggen en na 15-30 minuutjes 'kletsen' tegen zichzelf viel hij in slaap. Ook kon ik hem na zijn vroege ochtendfles (rond ca. 7:00 uur) weer meteen op bed leggen en dan sliep hij tot een uur of 9:00-10:00... maar dit is nu al de tweede ochtend dat hij gewoon wakker blijft na zijn vroege fles. Ook komt hij ineens 's nachts weer terwijl hij normaal doorslaapt.

En heeft iemand misschien tips wat je met een bijna 4 maanden oude baby kunt doen? Wat ze leuk vinden? Op het moment is mijn mannetje niet snel te pleasen :)

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    ik lees mee

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja dat kan best hoor...
    mijn zoontje had altijd een ritme ineens vanaf 3,5 mnd weg...sliep normaal klokje rond...ineens kwam ie weer voor nachtvoedingen 1 of 2x!!! zat totaal geen ritme in..tijden wisselde elke dag...ik heb het egwoon gelaten, wnat nu sind seen week heeft ie een heel strak schema voor zichzelf gemaakt...helemaal op de klok!

hier veel kietelspelletjes, gekke bekke, vliegertje spelen ...omrollen helpen, kiekeboe, voetjes helpen pakken

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep waarschijnlijk de vier maanden sprong, hier net achter de rug... Een dag of vijf ellende, huilen, niet slapen, weer een nachtvoeding maar nu slaapt ze weer goed..

Ik kan trouwens mijn dochter ook niet terug leggen na de eerste voeding 's ochtends dus die is wakker vanaf ongeveer 8.00 tot ongeveer 10.00/10.30..

Spelletjes heeft Fafje al genoemd, doen wij ook zo ongeveer.

5. Sunbird

Sunbird Lid

27 dec 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties :)

Is er een schema van wanneer de sprongetjes ongeveer komen?? Wel zo makkelijk hihi.

En vermaakt jullie kleintje zich ook weleens in de box bijvoorbeeld? Of houden jullie hem veel bij je?

6. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Ons zoontje slaapt sinds 6 weken door maar de afgelopen week wordt hij nu ook savonds en snachts een aantal keer wakker. Sochtends ook heel vroeg zo rond half 6, terwijl dat eerst rond 7 of soms 8 uur was. Slaapjes overdag zijn nu max 3 kwartier.

Verder idd dezelfde spelletjes en liedjes zingen vindt hij leuk. Eerst speelde hij makkelijk zelf even in de box of op het speelkleed of wipper maar nu wil hij ons echt de hele tijd bij hebben anders gaat hij "zeuren" totdat je weer terugkomt. Probeer er niet te snel aan toe te geven maar is soms wel moeilijk!

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi hoi,

ik heb het boek "Oei, ik groei" en volgens dat boek komen de sprongetjes rond deze weken:

5 weken
    8 weken
    12 weken
    15 weken
    23 weken
    34 weken
    42 weken
    50 weken
    60 weken
    71 weken

Heel wat sprongetjes dus! ;)

Wat verder erg leuk is aan dit boek is dat er per sprong vermeld staat wat ze misschien wel nieuw kunnen. Enkele grepen uit de sprong van 15 weken is:

Nieuwe geluiden maken
    Reageren op eigen naam
    Een paar woordjes begrijpen
    Steekt armpjes uit om opgepakt te worden
    Gilt als iets niet lukt

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat gillen klopt in ieder geval hier wel!! :$

9. fafje

fafje Niet meer actief

ja en die sprongen moet je tellen vanaf de datum dat je uitgerekend was...dus niet vanaf dat je kindje werkelijk geboren was...

heb em al vroeg "geleerd" zichzelf ook te vermaken..

hier leg ik em vaak over zn voedingkussen heen op zn buik..kan ie het langer volhouden en allemaal leuke speeltjes voor em leggen..spiegeltjes zijn het hier ook helemaal ...

hij kletst zich een ongeluk tegen zichzelf...
    ik doe altijd wakker worden, drinken...even bij mij bijkomen en dan op speelmat of in box...zelf spelen...en als ik merk dat ie geen zin mee rheeft, gezellig samen ff op de bank spelen, gekke dingen doen...en dna weer zelf spelen, of naar bed

bij deze sprong wa smijn zoontje niet echt huilerig maar bij die andere allemaal wel...tis ook een hoop dat ze ineens kunnen...

Zoals Feilo zegt die dingen, hij kijtk nu ook zoveel meer bewust naar alles...breekt zn nek zowat...wilt ook amper liggen, als ie half ligt trekt ie zich steeds op..of spant zn buik aan en komt omhoog ...wilt telkens zitten..

Volgens mijn kinderfysio mag je vanaf een maand of 4 je baby wel meer zittend vasthouden...niet leren zelf te zitten maar wel in die houding..

10. Sunbird

Sunbird Lid

27 dec 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen!

Misschien koop ik dat boek 'oei ik groei' ook wel.... :)

Deel Deze Pagina