Stokke sleepi mini klamboe

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Floriade, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floriade

Floriade Lid

22 mei 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er een stokke sleepi wiegje met piekstok en gebruikt tevens een klamboe voor de nacht?

Ik ben benieuwd naar oplossingen van anderen die ook een sleepi mini hebben.

Bij ons is het wel belangrijk dat hij met klamboe en al verplaatsbaar moet blijven.

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nette en makkelijke oplossing. Ik heb al bij verschillende babyzaken gevraagd of een geimpregneerd muskieten net kwaad kan voor een baby ,....maar dan krijg ik hele vage antwoorden ?

Zou een tweede sluiertje omgekeerd werken ?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Lijkt me geen kwaad te kunnen een geimpregneerde klamboe tot een bepaalde leeftijd. Vanaf een maand of 5 a 6 wordt geadviseerd om een klamboe te verwijderen omdat ze dan gaan grijpen en zich in de stof kunnen rollen. Sommige laten hem wel hangen en maken de stof strak aan het bedje vast waardoor ze hem niet naar binnen kunnen trekken.
    Maar ik begrijp uit je tekst dat je echt een functionele klamboe wil? ipv een sierklamboe? Is er een reden dat je persee een functionele klamboe wil voor een baby? In Nederkand hebben kindjes over het algemeen weinig last van muggen maar in het buiten land weer wel.

Want de stokke sleepi mini heeft ook een sluierstokje die je aan de wieg vast maakt waar je de stof dan aandoet. Hij blijft dan gewoon makkelijk verplaatsbaar.

3. Floriade

Floriade Lid

22 mei 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

ja inderdaad we zoeken een functionele klamboe.

We hebben al een stokke sluiertje, en deze geprobeerd te laten functioneren als klamboe. Maar deze haalt het net niet. Volgens mij komt er genoeg lucht doorheen ( je kunt er door ademen ). Ik zat nog te denken aan een tweede sluier en dan hem proberen contra op te hangen zodat alles is afgesloten.

We hebben hier veel last van muggen.

Volgende optie : gewoon een popout reisklamboe ( beversport ). om hem dan gewoon over de piekstok te draperen.
    Maar deze is geimpregneerd.

Of een simpele klamboe rechthoekig voor over een ledikant. Aleen moet dan de piekstok eraf :(.

Het zou op zichzelf wel een goede design feature zijn geweest van Stokke als ze een sluier hadden ontworpen die tevens als functionerende klamboe kan dienstdoen.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik weet dat je functionele klamboes hebt die je helemaal strak over het bedje heen doet tot aan de pootjes en dan zit er stiek rondom die het strak houdt.

Je hebt er ook die je over de sluierstok heen drapeerd over het bedje heen.

Alle andere klamboes mot je of met een haakje in het plafond bevestigen of aan een klamboestang hangen maar dan kun je hem niet makkelijk meer verplaatsen.

De meeste klamboe's die je ziet zijn allemaal siersluiers/klamboes. Die van de stokke mini is ook een sier sluier en die zou ik niet 2 bijelkaar doen want die is niet ademend genoeg als je heet helemaal gaat afsluiten.

Deel Deze Pagina