vraagjes over aerosleep

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bezigbijtje, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha, ja die vierkantjes op de wang! Duurt ook vet lang voordat ze weggetrokken zijn ;):D

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hebben het dekje met bijpassende hoezen. De eerste maanden voelde het best onzinnig omdat ze zowat niet bewoog in haar slaap. Maar toen dochter op haar buik ging draaien maar nog niet terug kon en ze dan uiteindelijk op haar gezichtje viel (en ik haar een keer zo in de box vond met haar gezicht in een plas overgeef) toen was ik toch wel even heel erg blij met de as. Of het werkt of niet ik heb er die paar weken tenminste net een half oog door kunnen slapen.

3. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Wij hebben ook de as aangeschaft, met bijpassende hoezen.
    Achteraf gezien hadden we net zo goed alleen het topper matrasje kunnen kopen ipv de hele matrasset maar ons argument toen was dat we zelf ook op dure matrassen slapen en dat we het voor ons zelf niet konden goedpraten om voor haar een goedkoop matras te kopen. (terwijl duur niet altijd goed betekend natuurlijk!)

Het gaat er denk ik om waar je je zelf prettig bij voelt.

Onze kraamhulp gaf trouwens aan bij het intake gesprek dat zolang de baby zijn eigen temperatuur niet kan regelen het nog niet op een as mag slapen just door de lucht circulatie van het matras. Hierdoor zou de baby te veel afkoelen. Vond ik wel een logisch argument!

Maar hier is het de bedoeling dat ze de eerste paar weken bij ons op de kamer slaapt in een wiegje (ik wil borstvoeding geven).
    Zodra ze zicht zelfstandig gaat omdraaien gaat ze naar haar eigen kamer en bed met as matras.

Succes met kiezen en gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben het matras, het dekje en de hoezen van Aerosleep en het bevalt heel goed. Ze blijven inderdaad niet in hun spuug liggen, het dekje is hier al tig keer gewassen en in no-time weer droog en of het nou schijnveiligheid is of niet, die paar tientjes had ik er wel voor over! Wat betreft die kruik... in de kraamweek is het dekje er hier vanaf gehaald, toen gebruikten we inderdaad een kruik en die combinatie vond de kraamhulp niet zo heel geschikt. Toen we geen kruik meer nodig hadden, hebben we het dekje er weer op gedaan.

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb de as voor in de wieg en het ledikantje en het gaf en vergt mij een erg fijn gevoel.

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Wij hebben het dekje gekocht, en een "normaal" matrasje. Verkoopster was niet zo te spreken over het AS matrasje zelf. We hebben er nu alvast 1 AS hoeslakentje bijgekocht, moeten er nog wel een paar bij dus. Maar wellicht dat we dan gewoon voor jersey hoeslakens gaan, even kijken wat beter bevalt.

Als ik de verhalen hier zo lees, denk ik dat baby de eerste weken zonder het AS dekje slaapt en later met. Maar even in overleg met kraamhulp tegen die tijd.

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier ook alleen zo'n aerosleepdekje op een gewoon matrasje en gewone katoene hoeslakentjes. Een aerosleepdekje is best stevig dus zakt niet snel in als er een kindje op ligt. Er kan dus nog genoeg lucht circuleren tussen door.

8. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    We waren vorige week in de prenatal in rotterdam, en daar liep een man van as. Hij zei dat zo'n dekmatrasje op een normaal matrasje genoeg was,maar noemde als voordeel van een as matras vergeleken met een andere de randafwerking. Het as matrasje heeft een ronde afwerking en het andere matrasje had een soort opstaand afstiksel,waar dan meer stof/mijt in kan gaan zitten. Wij gaan zelf voor het complete as matras,ook omdat het met normaal matras met as dekmatras niet eens zoveel scheelde

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik heb 'm niet, vond het niet zo nodig, tenzij je kindje uiteindelijk een buikslapertje blijkt te zijn, maar dan kunnen we 'm altijd nog aanschaffen. Ik vond het erg onhandig dat je er speciaal beddengoed bij moet hebben enzo.

Overigens raadde mijn kraamverzorgster het gebruik inderdaad ook af, zoals Aafke al aangeeft. Zij vertelde dat ze de aerosleep er altijd afhalen. Later, dus na de eerste weken, kan deze wel veilig gebruikt worden, maar voor de hele kleintjes werd het afgeraden. Ik weet alleen even niet mee waarom dit was :)

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Wij gebruiken trouwens ook normale jersey hoeslakens. En bij koen hebben we de as vanaf dag 1 in de wieg gehad.

Deel Deze Pagina