Hoelang slaapt een baby overdag?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 23 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter is nu 7 weken en 3 dagen oud. Ze slaapt sinds een dikke week overdag opeens veel minder. Ze krijgt het flesje en dan nog even knuffelen en zodra ze gaapt ofzo breng ik haar naar bedje, zodra ik de trap oploop gaan die oogjes weer helemaal open en lijkt het net alsof ze geen slaap meer heeft. Ik leg haar dan wel in bedje en dan jengelt ze nog 10 of 15 min. Dan is het meestal stil, als ik na een uurtje ga kijken ligt ze nog steeds wakker te zijn, ligt ze gewoon voor zich uit te staren. Is dit normaal? Ik laat haar dan wel altijd liggen, meestal valt ze dan in slaap, maar dan wordt ze weer na 1 uurtje wakker en begint dan te huilen. Ik heb het eens bijgehouden en vaak slaapt ze overdag maar 1,5 uurtje na elke voeding. Gisteravond heeft ze wel bijna 2 uurtjes wakker gelegen, terwijl ze na die fles meestal vrij snel gaat slapen.
    Ik vind dit een beetje zielig, volgens mijn man is dit niet zielig en moet ik haar laten liggen.
    Overdag is dit wel lastig want als ze dan wakker wordt gaat ze ook niet meer slapen en huilt ze. Als ik dan ga wandelen met haar is ze stil en valt ze vaak nog even in slaap. Maar ik kan niet de hele dag met haar gaan wandelen. En is het wel goed om door middel van te wandelen haar flesje uit te stellen? En als ik ga wandelen en ik kom terug huilt ze ook meteen, dus ik kan ook nooit na de fles gaan wandelen, want dan moet ik 4 uurtjes wegblijven anders gaat ze nooit meer slapen als we terugkomen, snap je wat ik bedoel? Moet ik dan maar niet meer na de fles gaan wandelen en alleen als ze huilt?

Wat moet ik hiermee?
    Zou ze misschien meer voeding nodig hebben?
    Ze woog afgelopen donderdag 4780 gram (nu waarschijnlijk 5 kilo ongeveer) en ze krijgt nu 5 x 150 water + 5 schepjes.
    Ze huilt ook af en toe na de fles.
    Maar vaak moet ik de voedingen ook rekken omdat ze anders dus op 6 of 7 flessen uit zou komen omdat ze dus zo weinig slaapt.
    En om 23.00 uur moeten we haar meestal wakker maken. Kunnen we dit dan beter niet doen, met het risico dat ze om 2 uur 's nachts komt?
    Of wel wakker maken?

Ik weet het niet meer....

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    hoeveel een baby overdag slaapt verschilt per kind. Ik kan daar ook geen gericht antwoord op geven. Als ze lekker rustig ligt pakt ze toch haar rust. Fijn laten liggen en het is niet zielig.

Ik zou de voeding nog niet ophogen. En voor de laatste voeding kan je haar rustig wakker maken.

Ilja

3. Niet meer actief

Dank je wel.
    Is het dan niet verkeerd om te gaan wandelen om het flesje nog wat uit te stellen, anders krijgt ze teveel voeding als ik haar elke keer maar de fles geef?
    Maar ja, ik kan ook niet de hele tijd gaan wandelen, kan ik haar soms ook gewoon laten huilen?

Kan ik wel bij de laatste voeding ipv 2 gewone schepjes, 2 schepjes voeding voor hongerige baby's erdoor doen, zodat ze net iets langer slaapt?

En nog een vraagje:
    morgen en donderdag moet ik eigenlijk weg met haar. Het hoeft niet, maar ik vind het wel leuk. Maar is dat niet te veel voor haar als ik 2 dagen op rij een morgen of een middag weg ga met haar?

In de wandelwagen is ze wel altijd stil en slaapt ze meestal snel in. Dus dat vind ze wel leuk, heb ik het idee.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als een baby een poosje huilt is echt niet slecht hoor. Stel voor jezelf een aantal minuten hoelang je haar maximaal laat huilen. Bijvoorbeeld 10 minuten of een kwartier.

Voeding kan je altijd mengen. Als ze daar wat langer op slaapt....lijkt me dat geen probleem.

Veel kinderen hebben behoefte aan rust en regelmaat. Als je met die kinderen weggaat zijn ze soms van slag. Dit wil niet zeggen dat je niet weg kan gaan. Gewoon weggaan en kijken hoe de kleine daar op reageert.

Ilja

5. Niet meer actief

Ok dank je wel voor je snelle antwoord!

Deel Deze Pagina