Mijn zoontje eet nu fruit in stukjes. Nu moet ik voor de oppas het fruis in stukjes meegeven. Ik vraag me alleen af of het dan niet bruin wordt? Welk fruit geven jullie met je kleintje mee en wat deden jullie om ervoor te zorgen dat het niet bruin wordt?
Op zich maakt het niet uit dat het fruit bruin wordt. Maar je zou er wat citroensap overheen kunnen doen.
Appel en peer kun je snijden en koken dan wordt het niet bruon. Maar kan je oppas niet gewoon zelf het fruit in stukjes snijden en het hem geven? Dan blijft het gewoon intact en er langer vers uitzien .....
Koken?? Fruit ? Lijkt me niet lekker! In een goed bakje blijft t wel even goed hoor, tupperware of soortgelijk. Mn kraamzorg sneed s middags mn fruit en een 2e schaaltje met folie erover in de koelkast voor s avonds.
Niet elk fruit wordt bruin, en op zich is het ook net erg als het bruin wordt. Als je het snijdt met een schoon goed scherp mes en meteen in een dicht tupperwaredoosje doet, dan valt het met bruin worden trouwens best mee. Wel lastig dt de oppas niet gewoon zelf een appeltje schilt!
Goed dnker en luchtdicht verpakken doet al een hoop. Citroensap er overheen helpt ook als een tierelier. Grotere kindereen volwassenen vinden bruin fruit er vaak vies uit zien en hoeven het niet meer. Ik geloof dat een kind van nog geen 1 daar niet zo'n last van heeft. Ik zou dus eerst proberen of het niet gewoon zo gaat. Of geef banaan mee, dat hoeft niet gesneden te worden.
Bedankt voor de tips! Het is inderdaad lastig dat de oppas het fruit niet zelf snijd, maar ja... Banaan krijgt hij overigens wel in stukjes, anders knijpt hij hem fijn... Appel durf ik nog niet zo goed te geven. Een keer geraspt gegeven, maar dat vond hij niet lekker.
Nu gewoon aardbeitjes enzo meegven, druifjes, frambozen enzo dat scheelt. meloen wordt ook niet bruin, banaan zou ik gewwon in schil meegeven dat kan ze zo geven. Pruim kun je ook zo geven (wel even op de pit letten).