Hoi, ik ga weer starten met werken. mijn zoontje komt nog erg onregelmatig ´s nachts. verschilt van 04u-06u. om 0830 moet ik uiterlijk van huis weg en dan wil ik hem graag voeden. stel dat hij nou om 06u komt. zal ik hem dan gewoon om 08u nog een keer aanleggen zodat ik pas tegen 11u hoef te kolven en hij op kdv pas om 11u weer voeding nodig heef?? ik wil nl graag om 11u en 1430 kolven inplannen ivm werkzaamheden. en dan kan ik hem om 1730 weer thuis aanleggen... en het lijk me niet fijn om om 09u meteen te starten met kolven op werk en op kdv met een voeding... of hoe doen jullie dit?
ik ga om 7u van huis en leg mijn kindje voor de tijd nog een keer aan. Nou moet ik wel zeggen dat hij wel redelijk in een ritme zit; vaak komt hij snacht om 3u dan dan is om 6u aanleggen helemaal zo gek nog niet. Maar ik probeer op mijn werk wel een beetje flexibel te zijn met kolven. Als ik toch geen vergaderingen heb maakt het niemand uit of ik nu om 10u of om 11u ga. Overigens is het bij mij nu smiddags een probleem.. ben ik om halfzes thuis maar heeft meneer op het KDV om half 5 een fles gehad en wil meteen naar bed.... tja dan kan ik thuis weer gaan zitten kolven
Wat ik doe is rond half 7 voeden,daarna op werk rond 11 en half 3 kolven,tot nu toe gaat dat goed...hij heeft vanzelf n soort schema gekweekt,wat weleens afwijkt,zo had ik vorige week n dag dat ie half 6 kwam,heb ik op werk rond 10 gekolft,je moet t gewoon even uitproberen denk ik..
Voeden op verzoek, is ook op jou verzoek Niet elke baby wil dan drinken. Maar het is wel het makkelijkst, dus ik zou het gewoon proberen.
Ik voedde altijd op verzoek. Dus de fles werd op het kdv ook op verzoek gegeven. Meestal 2 x 150 cc en soms 3 x, dus ik zorgde altijd voor genoeg voeding. Wat betreft kolven, ik plande altijd 3 sessies in om voor voldoende opbrengst te zorgen. Bij vergaderingen of overleg soms twee keer. Dan wist ik dat de voeding op peil bleef.
Idd, ik voed ook wel eens op mijn verzoek. Dus ik wacht niet altijd tot dat zij vraagt, maar soms bied ik ook aan als het beter uit komt. (als we weg moeten bijvoorbeeld) Dat is hier nooit een probleem geweest. Juist het makkelijke van borstvoeding vind ik.
Ik voed hier ook wel op mijn verzoek maar het werkt niet altijd. Maar hoe ik het vaak deed en nog wel, ik kolf altijd voor ik wegga. Danique drinkt hier nl. niet altijd goed als mama graag wil, dat ze even goed drinkt. Ik kolf eigenlijk altijd ongeacht hoe laat ze heeft gedronken. Zo had ik ook tijden lang een extra voeding, ze dronk om de 3u en zo kon ik onder werktijd om de 4u kolven. Ik heb hier lang om 7u 's morgens gekolft (doe ik dus nog als ik moet werken), 11u en 14.30u. Vaak wilde ze dan voor 't eten aan nog wel even een slokje. Nu kolf ik alleen nog rond 13.00u/13.30.
Fijn topic dit, ik moet nl. morgen weer voor het eerst werken. Ik werk op een kdv, dus kan niet zomaar altijd kolven, beetje vervelend als ik mijn collega alleen op de groep laat als we net alle kinderen gaan verschonen bijvoorbeeld. Wil dus proberen op vaste tijden te kolven (11:00 en 15:00). Ik ga denk ik proberen hem voor ik ga werken aan te leggen, als hij dan niet wil drinken, kolf ik gewoon even voor ik weg ga, dan moet het wel goed komen denk ik.
en hoeveel geef ik dan mee? meneer drinkt soms 150 ml maar soms ook maar 90 ml... wil het de dames van kdv wel zo gemakkelijk maken. ik dacht zelf aan standaard porties van 140 ml. oja onze zoon is 6,8 kg en 4,5 maand
ik ben begonnen met 3 flesjes van 120ml en ik dacht echt dat er wel 1 over zou blijven.. maar nee dus alles schoon op en meneer had super honger toen ik hem kwam halen Nu drinkt hij gewoon al 3x 150ml daar, ik krijg het niet bijelkaar gekolfd op een werkdag, dus ik mag savonds en op mn vrije dagen ook nog bijkolven Misschien heeft hij extra honger van alle nieuwe indrukken ofzo...
en hoe kolf je dan precies bij? vrees dat ik het ook niet bij elkaar gekolft ga krijgen namelijk steeds die 150 ml, soms heb ik echt maar 110 ofzo...
Gewoon kijken wat je kunt kolven. Als je kleine 's avonds laat geen voeding heeft, kun je nog kolven voor je gaat slapen. Hier kolf ik dus voor werktijd en tot 2 maand terug denk ik, kolfde ik vaak nog een voeding extra. Zo gaf ik altijd 3 voedingen mee en bleef er soms 1 over. Hier kolfde ik 160cc, nu nog alleen zit er dan meer tijd tussen, maar met minder neemt ze ook wel genoegen. Oppas moest hier de fles vaak in 2x geven omdat ze 't anders niet wilde (te druk met andere dingen). Ik zou gewoon proberen 3x120cc bij elkaar te krijgen en kijken hoe je kleine het daar op doet.
Ik voedde toen ik net ging werken zo laat mogelijk voor ik wegging omdat de fles toen nog heel moeilijk ging. Ik kolfde toen 2 keer per dag een flinke hoeveelheid. Na verloop van tijd ben ik er echt een stuk ontspannener mee geworden. Ze drinkt best vaak 's nachts, ze drinkt haar flessen gekolfde melk en beetjes ander drinken ook goed, ik maak me echt niet druk of ze wel genoeg drinkt. We voeren nu ook een (brood/rijstwafel) ontbijt in, ze drinkt eerst bij het wakker worden naar behoefte, dan eet ze met ons mee. Soms is de laatste voeding aan de borst dan al om 5:30 geweest en moet ik echt een uur eerder gaan kolven omdat mijn borsten anders ontploffen. Mijn ervaring is dat je er samen met je kindje gewoon een weg in vindt, en dat voeden op verzoek ook 'voor de zekerheid nog aanbieden voor je zelf weggaat en gekolfde melk achterlaat' kan betekenen
zoontje hier drinkt 130 ml per x, je zou dan ook portie van 50 cc bij kunnen geven...en die kun je mss bijsprokkelen voordat je naar bed gaat... Ik kolf ook altijd af voordat ik ga slapen, bij mij is dat een hele voeding (of bijna)...en die kan je dan verdelen over een paar bakjes Ik kolf max 120 per x trouwens en ik voed altijd op mijn verzoek als we weg moeten, ALS het niet zo uitkomt met zn normale ritme/schema....vind ie helemaal niet erg... En dna rommelen we savonds het zo, dat de tijd dat ie normaal naar bed gaat weer gewoon zo uitkomt...dus ik ga niet alles verschuiven
Hier voed ik mijn dochtertje 's ochtends voordat ik naar werk ga, en 's avonds laat voordat ik ga slapen. Soms wordt ze uit zichzelf wakker, en soms moet ik haar wakker maken. De momenten overdag wordt ze op haar verzoek gevoed, wat al een hele poos rond 11-12 uur is en rond 17-18 uur. Ik vul op mijn werk in 3 kolf sessies 2 flesjes van 150 ml, en dat is (nog) steeds genoeg voor haar. Ze komt redelijk weinig voor haar leeftijd, 4x op een dag, en was al een doorslapertje vanaf 6 weken oud. Zolang ze tevreden blijft en goed haar curve blijft volgen, zie ik daar voorlopig geen probleem in. Ik kolf dubbelzijdig en ga dan per sessie net zo lang door totdat de melk niet meer spuit. 1e keer duurt meestal 15 minuten, 2e keer 10 minuten, 3e keer 5-10 minuten totdat ik 2 volle flesjes heb. Tussendoor even masseren als het druppelt wil nog wel een beetje helpen, er komen dan nog een paar straaltjes uit en dan zijn het vervolgens weer druppels. Als ik jou was, zou ik me niet al te veel zorgen maken over de hoeveelheid die andere moeders kolven. Ook al krijg je er met een kolf niet zo veel uit als dat je baby zelf doet, het is nog steeds een vraag en aanbod systeem. Andere moeders hebben wellicht meer kolf opbrengst, omdat hun baby's ook meer per keer drinken.
ik heb gelezen dat een baby gewicht x 150 ml, delen door aantal voedingen moet binnenkrijgen.. bij ons dus bijna 7 kg x 150 = 1050 delen door 6= 175 ml per keer.... en dat baart me zorgen want dat krijgt hij echt niet binnen.... maar toch heb ik de indruk inderdaad dat hij erg tevreden is en hij groeit goed! dus dit rekensommetje gaat dan toch helemaal niet op?
Niet te druk om maken. Je kindje regelt dat zelf wel. De ene keer drinkt ie waarschijnlijk meer dan de andere keer. Hier dronk ze 160cc altijd als max, heel soms meer, maar met 120cc neemt ze ook genoegen.
maar dat is een richtlijn voor kunstavoeding..babies met bv hebben een kleinere maag.. Plus vaak voelen ze tijdens het drinken nog nietd at ze vol zitten omdat ze automatische zuigreflex hebben... hier kan zoontje ook mer dirnken maar als ik em eerder even laat boeren tussendoor en drinke laten zakken zit ie ineens vol...dus kleinere beetjes aanbieden blijft het echt het best