Ik ben nieuw hier, maar wil toch graag wat advies ivm het afbouwen van kolven. Ik kolf nu elke 5 uur, dat heb ik gisteren ook gedaan. Ik heb inmiddels mijn 3e borstontsteking te pakken en daarom wil ik afbouwen. Nu is hetzo dat ik na 5 uur niet echt stuwing heb en bij elke kolfbeurt haal ik er nu nog maar 40cc uit ongeveer. Ik wil niet te snel gaan ivm die ontstekingen. Maar ik weet nu niet wanneer het juiste moment is om over te gaan naar 6 uur ertussen. Ik heb momenteel geen harde plekken meer in mijn borsten. Enige nadeel is dat ik met slapen ga lekken. Er staat dan druk op mijn borsten en dan gaan ze lekken. Ik moet dus eigenlijk op mijn rug slapen maar dat gaat niet echt goed. Ik ben inmiddels wel begonnen met drinken van saliethee, maar hoe vaak moet ik dit doen? Ik hoop dat ik wat informatie kan krijgen hierover, want ik zit er echt een beetje doorheen ivm die ontstekingen. Voel me er slecht door en heb geen fut meer.
Zowel saliethee als Phytolacca decandra D6 (VSM) remmen de melkproductie. De laatste helpt ook tegen ontstekingen. Probeer in elk geval voor het slapen gaan je borsten nog een keer leeg te kolven. Probeer de rest van de dag in blokken te verdelen en de tijd tussen twee kolfbeurten te verlengen. Gewoon zelf voelen of je wat langer kan wachten voor je gaat kolven. Steeds wat langer proberen te rekken.