Hoi! Onze kleine meid is nu 5 en een halve maand en heeft 2 tandjes. Gisteravond beet ze me ineens deed pijn dus ik riep hard au! daar schrok ze van en het drinken ging daarna weer goed. Vanmorgen was ik haar aan het voeden en toen beet ze me weer!! Hard ook nog! Ik schreeuwde het uit van de pijn en zij schrok daar zo van dat ze begon te huilen. Ik voelde me erg schuldig en begon ook te huilen Wat kan ik er tegen doen dat ze niet meer bijt? Ik ga nu heel gespannen zitten voeden met de angst dat ze me weer bijt. Ik wil liever nog niet stoppen met borstvoeding, maar op deze manier wil ik ook niet doorgaan......
Auw, doet pijn he? M'n zoon heeft dat ook gedaan, bij de eerste 4 tanden die door kwamen. 1x per tand, ik riep auw, haalde hem los als hij nog niet losgelaten had, zei streng nee, en legde weer aan. Het was gewoon als of hij ook even moest wennen aan die dingen in zn mond. Maar hij snapte meteen dat hij niet mocht bijten.
O zo pijnlijk inderdaad. Vaak moeten kindjes wennen aan die tandjes. Wat helpt is op letten wanneer het bijten zich voordoet. Je vinger naast je borst in de aanslag en loskoppelen voor het bijten. Is een timing maar misschien helpt het. Dus voorkomen zeg maar. Soms bijten kindjes als je los gaan laten of als de melk wat minder komt of gewoon wennen aan die rade dingen in hun mondje.
Dat doet pijn he! Mijn zoontje heeft mij ook een keer hard gebeten. Ik schrok zo erg dat hij het nooit meer heeft gedaan. ... Op welk moment beet ze? Na de tsr...Of duurde de tsr haar juist te lang?
Deed echt zeer! Vanmorgen nog veel meer dan gisteren... Ze beet aan het einde van de voeding, toen de borst bijna leeg was. Heb haar vanavond eerder gewisseld van borst, maar heb niet echt relaxed gevoed. Vandaag overdag gewerkt, dus gekolft. Normaal kolf ik altijd tijdens de ochtend voeding, maar dat durf ik nu niet echt meer aan. Als ze bijt kan ik haar niet zo snel van de borst halen, omdat ik eerst de kolf weg moet zetten.
Bij bijna leeg kun je evt nog compressie toepassen zodat voor je kindje de melk 'meer' komt. En dan is je borst leger. Inderdaad op tijd wisselen. Over een paar dagen ben je vast niet zo gespannen meer.