Herkent iemand een fase van borstweigeren zo tegen de 5 maanden? Mijn zoontje drinkt ineens alleen nog maar liggend op bed. Als we niet thuis zijn kan ik proberen wat ik wil qua aanleggen maar hij overstrekt zich en gaat huilen. Is dit een fase die vanzelf weer overgaat? Zo ja, hoe lang duurt dat? Of moet ik iets doen?
Niet zo extreem, wel sommige momenten gehad dat er echt lang tussen voedingen zat en hij me normaal zou opvreten maar dan niks wil . Dan heeft hij toch te veel indrukken/wil teveel indrukken zien van de omgeving. Haalt hij later dan weer in. wat hier hielp als er echt te lang tussen dreigde te komen was zo rustig mogelijk plekje zoeken en een hydrofiel over zijn hoofd en even z'n lippen met m'n pink "kietelen"zodat hij ging happen. Als hij dan ineens de borst kreeg hapte hij wel door Kijkt hij ook veel om zich heen als hij weigert? Is hij tevreden als je hem op dat moment even niet voedt?
Ik heb het vandaag ook geprobeerd met een hydrofiel over zijn hoofd, toen na een heel gevecht dronk hij toch een paar slokken. Maar niet veel. Hij kijkt heel veel om zich heen. Is een heel alert mannetje dat alles wil zien. Hij is niet altijd tevreden als ik hem niet voed. Soms heeft hij echt duidelijk honger, zit driftig huilend op zijn handjes te kauwen maar aan de borst wil hij dan echt niet. Als ik hem dan in plaats daarvan een flesje geef gaat die tot de laatste druppel leeg. Zeker op zo'n warme dag als vandaag is gewoon niet voeden echt geen optie. Hij zweet snel, verliest dus veel vocht, dus moet goed drinken. Maar vertel dat hem maar eens...
Ja, ik herken het, maar weet niet meer precies hoe oud mijn zoontje was toen hij dit deed. Ik denk wel rond die leeftijd. Bij mij deed hij het gelukkig alleen maar bij één of twee voedingen. In de ochtend. Drama, want zonder wilde hij niet slapen, terwijl hij zo moe was... Hier ook, hij overstrekte, ging heel hard huilen. Heel lastig. Weet ook niet waar het aan lag. Wat ik deed was hem op bed neerleggen, op z'n rug. En dan zelf boven hem, en zijn mond bij de tepel in de buurt brengen. Dan hapte hij vaak wel aan en dronk even, of wat langer... Of huid op huid, hem op schoot laten zitten en dan ook bij de tepel in de buurt, maar niet de voedingshouding die we gewoonlijk hadden... Dwingen werkte averechts proberen rustig te blijven... Het ging weer over. Weet niet precies hoe lang het duurde. Denk een week tot twee weken.