Ik ga straks cupcakes bakken en dit wil ik doen met gewone cakemix want daar heb ik nog een heleboel pakken van staan. (fijne cake van Koopmans, deze gebruik ik altijd en bevalt prima) Maar dan moet ik toch zeker wel de baktijd aanpassen? Hoe lang moeten cupcakes? Als ik bijvoorbeeld op smulweb kijk voor tijden word ik niet wijzer want het varieert echt enorm. En dan nog een vraagje. Ik wil de cupcakes na de geboorte gaan gebruiken, dus ga ze invriezen tot die tijd. Ik wil er gesmolten chocolade en muisjes opdoen. Kan ik dat in het geheel invriezen of moet ik ze pas versieren nadat ze ontdooit zijn?
Over de baktijd kan ik je niet verder helpen. Maar wil je wel aanraden om de versiering pas na de geboorte te doen. Als je cupcakes ontdooit met chocolade erop, dan komt er condens op, hierdoor kan de kleur van de muisjes weggaan. En heb je dus uiteindelijk witte in plaats van roze/blauwe muisjes.
Je kan ze wel met gewone glazuur en muisjes invriezen, dat heb ik toen ook gedaan en ze waren nog heerlijk, het is wel het makkelijkst als je ze al kant en klaar hebt.
ik zou gewoon even aankijken.. Even een prikker in het midden en als hij er droog uitkomt is hij gaar Je kan ze gewoon invriezen hoor. Je krijgt er condens op maar 1,5 uur van te voren uit de koelkast dan droogt hij wel mooi op..