Als jullie het hebben over de cyclus is dit dan van dag 1 van de menstruatie tot dag 1 van de volgende menstruatie?? Hoe lang is een normale cyclus en bij welke duur zou ik naar de huisarts moeten gaan? Want ik heb gehoord dat je bij een erg lange cyclus misschien geen eisprong hebt??
Selaam Een menstruatiecyclus van dag 1 tot de volgende dag dat je weer ongesteld bent. Een normale regelmatige cyclus is ongeveer 28 dagen. Bij een lange cyclus kan je wel een eisprong krijgen maar weet je niet precies wanneer.
Maar volgens mij als je cyclus langer is dan 6 weken (of korter dan 3 weken) heb je kans dat er geen eisprong plaatsvindt
ja dat heb ik dus ook gehoord... Ik zal even in de gaten houden hoe lang die van mij duurt, wij willen na het trouwen (over 3 weken) serieus beginnen. Nu doen we het af en toe wel eens onbeschermd maar nog niet echt serieus... Ik hou het in de gaten.
humz ...mijn gyn, vertelde me dat als je ongi. wordt er altijd een eisprong 2 weken voor je ongi heeft plaats gevonden eerste dag ongi t/m laatste dag voor ongi. is een cyclus dus als je een cyclus hebt van 28 dagen , wordt je de 29e dag ongesteld (of nod) greetz asjuh
als hij met 2 weken bedoeld tussen de 12 en 16 dagen dan ok.. maar geen 14 dagen, dat is gemiddeld.. ik word zelf altijd 16 dagen na mijn eisprong ongesteld. groetjes
Was het bij mij maar zo regelmatig, ik heb altijd twee weken lang maandverband op zak voor het geval dat Errug lastig...
Volgens mij zijn er wel meer mensen die een langere cyclus dan 28 dagen hebben of niet?? Is het bij jullie elke maand van dezelfde duur, want ik heb de ene maand misschien 30 dagen en de andere maand wel 40 of zo. Ik kan er geen pijl op trekken.....
de cyclus verschild gewoon ontzettend per vrouw, de een heeft een perfecte cyclus van 28 dgn terwijl het bij de ander kan schommelen tussen de 25 (of nog eerder) en 40 dgn, daar kan nieman een pijl op trekken het enige waar je je aan kan optrekken om te zien of je in je vruchtbare periode zit is op te letten op je cervixslijm, zodra die mooi helder is en je er mooie sliertjes van kunt trekken is dat het beste moment om lekker aan het klussen te slaan. sommige merken ook weer niks van hun slijm die zijn dan weer bezig met ovulatietesten maar het mindere daarvan is dan weer dat je pas positief test NA je ovulatie en dus alweer te laat bent, maar op die manier krijg je na een paar maandjes testen wel ongeveer een beeld van wanneer je je vruchtbare periode hebt, overigens slaat die test ook positief uit als je niet zo lekker in je vel zit, ziek bent, of stress hebt, dus echt heel betrouwbaar is die nou ook weer niet. tis voor iedereen gewoon afwachten ook voor diegene die precies weten wanneer hun eisprong is, kan allemaal prachtig zijn maar iedereen moet het hebben van die 1e lucky shot zal ik maar zeggen.. en als je een goeie relatie hebt, dan doe je het toch wel gemiddeld 3x per week dus ja dat moet in principe genoeg zijn om zonder al die methode's te moeten werken... (keertje extra kan natuurlijk nooit geen kwaad)
smoekie, ik wou als het deze ronde niet lukt ook eens ovulatie testen proberen, maar als die ook al positief uit slaan bij als je je niet lekker voelt... ben momenteel ook al wat aan het hakkelen en daarom vind ik tempen ook niet zo'n fijne methode qua schommelingen..maar als ik dit lees weet ik niet of ik daar dan geld voor over heb.. maar net wat je ook zegt, als je het geregeld doet (klussen) dan moet het toch een keer raak zijn.. ik heb overigens een cyclus van 25 a 26 dagen..
als jij steevast een cyclus van 25-26 dgn hebt zou ik er ook niet aan beginnen hoor, dan moet je gewoon rekenen dat je vanaf dag 12 tot zo'n beetje dag 18-19 van je cyslus je eisprong hebt (11-14 dgn voor je menstruatie) ff op letten of je in die periode ook wat meer slijm hebt (sommige merken dat niet) dan moet je toch echt wel in een goede periode zitten wat klussen betreft. heel veel succes meid...ik moet nog ff paar daagjes wachten
dank je, dan denk ik dat ik er niet aan begin. trouwens het is zelfs zo dat ik de ene ronde bijvoorbeeld meer rechts last heb rond de eisprong en dan bijvoorbeeld op 25 dagen zit en de volgende ronde links en dan zit ik op 26 dagen, steeds om en om. maar ik twijfelde of ik wel een eisprong had omdat ik dus iemand ben die niks merkt van dat slijm.. maar als ik mijn lijstje nakijk van rondes en aantal dagen is het steeds om en om.. en succes voor jou he, nog eventjes wachten.... spannend hoor
dat had ik dus de 1e 3 mnd om en om last tijdens de eisprong enkel deze maand voelde ik helemaal niks meer (vroeger voelde ik ook nooit iets) dus ja meer dan gewoon datgene wat je normaal doet (klussen) kun je niet doen en dan maar hopen op die 1e lucky shot...want al doe je het 3 dgn achter elkaar voordat je op de 4e dg je eisprong hebt dan nog is het niet gezegd dat het raak is, ze zeggen wel eens tis eigenlijk een wonder dat een vrouw zwanger raakt, maar ja daar slaan ze de plank zeer zeker niet mis..tis en blijft altijd een heelijk wonder...
dat had ik ook Kissie, ik ben vorige maand gaan tempen om in ieder geval te weten te komen wanneer mijn ei geweest is, dan wist ik ook wanneer ik spullen mee moest gaan zeulen zeg maar. en volgens mij spreek je over een 'normale'cyclus als ie steeds tussen de 25 en 35 dagen zit.
\maar als je eisprong geweest is, is het dan wel altijd een vast aantal dagen voordat je ongesteld wordt? Of kan dat ook schommelen..
je eisprong is tussen de 11 en 14 dgn voor je volgende menstruatie (volgens wetenschappers is dat vastgelegd)