De menstruele cyclus wordt ingedeeld in 2 fasen: de folliculaire fase vanaf dag 1 van de menstruatie tot aan de eisprong, en de luteale fase vanaf de eisprong tot het begin van de volgende menstruatie. Schommelingen in de duur van de cyclus situeert zich vooral in de folliculaire fase; de luteale fase heeft een tamelijk constante duur (11-14 dagen). Deze schommelingen zijn echter niet noodzakelijk onrustwekkend. Ze komen bij veel vrouwen voor en kunnen het gevolg zijn van tal van factoren (bijvoorbeeld veranderingen van leefgewoonten tijdens de vakantie, een drukke periode op het werk, een aangrijpende gebeurtenis in de familie- of vriendenkring). Na het 45e levensjaar neemt de lengte van de menstruele cyclus toe. bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1930
tja zo heb ik weer mijn andere bronnen.. http://www.clearblue.info/nl/GENJemenstruatie.cfm Bij de meeste vrouwen zitten er 12 à 16 dagen tussen de ovulatie en het begin van de volgende menstruatie (luteale fase).
(al moet ik zeggen dat een gezondheidssite mij meer zegt dan een zwangerschapstestsite) zeg ik altijd (dat kun je ook aan de hand van mijn reactie's lezen) ze kunnen wel wetenschappelijke onderzoeken doen, maar elk lichaam is anders en reageert anders, al moet ik er wel bij zeggen dat ik het er 100% mee eens ben dat niemand, jij niet ik niet ooit kan zeggen, en nu heb ik mijn eisprong..er is geen wetenschapper niks niemand die dat kan zeggen, je kan WEL zeggen ik zit nu in mijn vruchtbare periode, of mijn eisprong zit eraan te komen, maar niet van , "ja nu heb ik mijn eidsprong"..
dat bedoelde ik dus eigenlijk net, wanneer op welk moment weet (denk) jij dat je "nu"precies je eisprong hebt?
Niet op de minuut af denk ik.. maar ik weet wel op welke dag ik het heb... sorry maar ik voel het meestal. plus het feit dat ik mijn temperatuur bij hou en duidelijk te zien is wanneer ik mijn luteale fase in ga.. Helaas ken ik na 9 rondes mijn lijf erg goed... Maar goed ieder lijf is anders..
dat snap ik dat is niet meer dan logisch maar beschrijf je gevoel eens (als je wilt tenminste) waaraan jij weet dat je je eisprong hebt???
Mwa ik ga er wel van uit dat deze mensen weten waar ze het over hebben... maar daar gaat het niet om toch? heb het wel op meer sites gelezen en in mijn boeken enz.. dus waar ik toevallig deze link vandaan heb boeit ook weinig.
het lijkt wel of je me niet gelooft... ik ben inmiddels al 14 jaar ongesteld denk dat ik wel weet waar ik over praat..
dat bedoel ik ook zeer zeker niet, ik ben alleen erg beniewd aan de hand van welke (klachten) symptomen jij weet dat je je eispong hebt, ik denk dat ik en vele andere daar ook wat van kunnen leren.
ik heb er alleen maar (als je wilt tenminste) aan toegevoegd omdat me dat inderdaad wat vriendelijker over deed komen ..
Ik heb op de dag van de eisprong altijd pijn aan mijn rechter lies (zo dacht ik eerst) maar dat is dus mijn eileider.. het kan varieren van krampjes tot echte pijn. dat heb ik de hele dag...nu de erge pijn maar meer de zeurpijn.. Ovulatie testen (5 rondes) plus later de temp methode bevestigden deze pijntjes. Heb dit eigenlijk altijd al gehad vanaf dat ik mijn menstruatie heb gekregen toen ik 12 was. Mijn zussen hebben het beide ook heel sterk.