Vraagjes over de easywalker duo

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goldy, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb wat vraagjes over de easywalker duo.
    Ik zou eerst geen duowagen aanschaffen en zat te kijken naar meerijd(zit) plankjes. Maar ben nu toch aan het twijfelen.
    Onze kindjes schelen straks 1 jaar en 9 maanden. Mijn zoontje loopt al heel goed (begon 2 weken na zn eerste verjaardag). En loopt tegen die tijd dus al een hele poos. Ik ga ook niet veel alleen wandelen omdat wij op een industrieterrein wonen en dat is niet echt gezellig wandelen met al die vrachtwagens. Maar ik denk toch dat het verstandig is om een duowagen bij te kopen voor wanneer ik alleen weg ga(stad of boodschapje). Vind het wel belangrijk dat de maxi cosi er op kan omdat ik dus altijd eerst met de auto naar winkelcentrum enz moet en het dan wel makkelijk vind.

Ik ga hem wel tweedehands kopen omdat ik voor de hoeveelheid dat ik hem gebruik hem nieuw te duur vind. Heb er al een gezien op marktplaats voor een redelijke prijs en ziet er nog netjes uit. Moet er dan alleen een reiswieg en adapters voor maxi cosi bij kopen.
    (degene van de advertentie legden hun babytje in een voetenzak en dan met de rugleuning plat) Maar dat lijkt met niet echt verstandig moet ik zeggen.

Voordegene die de easywalker duo in gebruik hebben (gehad). Is dit een makkelijke kinderwagen?? Fijn rijdbaar, niet te zwaar en makkelijk compact opvouwbaar? En hoelang kon jullie kindje in de reiswieg want die schijnt wel vrij klein te zijn?
    En gaat de maxi cosi er ook makkelijk op en af?

Nou alvast bedankt voor het lezen, en hoop dat jullie wat antwoorden hebben voor me :)

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb geen duowagen maar wel de easywalker en ben er echt super tevreden over! Maar nog het meeste met hoe soepel die rijdt:) Ik had de "grotere" variant van de reiswieg (model 2008) maar daar heeft ze een half jaar in gelegen. Maar volgens mij kan dat nu nog steeds en is alleen de hoogte van de kap veranderd. Wel jammer dat ik geen duo zie op ING want daar kun je ze heel voordelig kopen met rentepunten;)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je kunt trouwens wel los voor 95 euro dan een reiswieg bestellen;)

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb de easy walker qtro, maar kan je wel vertellen over de wagenbak.
    Ik vond hem absoluut niet klein, mijn dochter heeft er best lang in gezeten.
    Ik had ook adapters voor de mc, niet heel veel gebruikt, want ik vond het niet zo heel makkelijk gaan. Als extra beveiliging moest je ze nog vastklikken met een drukknoopje, dat vond niet echt handig. Ook kreeg ik ze er nogal moeilijk op het frame, je moet ze er omheen 'klikken'. Ze klikken niet ergens op vast en bij mij verschoven ze nog al eens.
    Verder is het een heerlijke wagen!

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Je kan ook een nestje kopen ipv een bak en die op het zit gedeelte leggen. De bak van de duo is wel een stuk smaller dan de quatro. Er is nu ook een nieuwe duo wagen die redelijk te doen is qua prijs(zie babydump)
    Succes

6. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een easywalker duo. Ik vind het een superwagen! Hij rijdt heerlijk soepel ook voor langere wandeltjes enzo. Maarr.... Opgevouwen is hij nog wel vrij groot. Hij past precies in onze Peugeot 307 maar ik doe het niet graag. Verder heb ik geen maxicosi adapters erbij en dit ook nog niet gemist moet ik zeggen. Mijn ervaring daarin is dat ik niet vaak de auto pak sinds m'n zoontje er is, terwijl ik dit alleen met m'n dochter wel heel veel deed.
    De reiswieg is redelijk wat kleiner dan die van m'n enkele wagen (MC Mura) en m'n zoontje van 5,5 maand moet nu wel echt in de gewone zitting langzamerhand maar hij is dan ook vrij groot voor z'n leeftijd.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn vriendin heeft een tweeling en een Easywalker duo en ze is er super tevreden mee. Hele fijne wagen.

8. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    dankjewel voor de reacties!

@ sam, welke wagen bedoel jij dan bij de babydump?

@ Anita, ik moet wel de auto pakken omdat de winkels te ver zijn om elke keer te lopen dus wil daarom wel graag adapters voor de maxi cosi.
    Ik heb ook de maxi cosi mura maar de reiswieg scheelt dus wel een heel stuk met die?

9. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Als je alleen voor kleine boodschapjes e.d. hem nodig hebt, zou ik deze wagen niet aanschaffen. Je zoon loopt tegen die tijd wel zo goed, dat hij op een plankje of los naast de wagen kan lopen. Of op een loopfiets ernaast.

Ik heb geen easywalker duo maar de gewone sky. Ik gebruik hem nog steeds doordat we veel wandelen en wesley er nog prima en graag inzit.
    Wesley is altijd al lang geweest maar heeft tot ongeveer een maand of 9 in de reiswieg gelegen. Adapters voor de maxicosi had ik er ook bij. Vond het alleen een heel gedoe om de adapters erop en eraf te krijgen doordat ze niet kunnen blijven zitten als de reiswieg erop moet. Ik gebruikte dit dus ook alleen maar als het niet anders kon.

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wij hebben de duo nu sinds kort aangeschaft zonder wiegjes.
    Ik vind het een fijne wagen, soepel maar degelijk en solide.
    Hiervoor hadden we de firstwheel city twin, maar die stoeltjes zijn nu al veel te smal voor onze 8 mnd oude tweeling..
    Peuterzoon staat graag op de buggyboard of in een stoeltje en een van de baby's in de draagdoek.

Nog een goeie tip!
    Koop op marktplaats een easywalker duo en TWEE wiegbakken, ben je de wagen straks veel sneller kwijt aan aanstaande tweelingouders!! Ookal heb je nu 1 wieg al nodig, dan leg die andere maar op zolder ofzo

Deel Deze Pagina