vraagje, Het koude weer komt er weer aan. Wat is nu leuk om binnen te doen met een bijna 2 jarige? Was al iets van klei aan het zoeken. Iemand nog leuke tips?
Hoi! Mijn zoontje vindt het prachtig om te tekenen (kleuren). Maar het allerleukste vindt hij stickers plakken. Bij de action kan je van die goedkope rubberen stickers krijgen. Dan mag ik de papiertjes eraf halen en dan plakt mijn zoontje ze op. Zo zijn we snel een half uur zoet . Ik lees ook graag mee voor andere tips. Groetjes Mariska
Wij hebben laatst kastanjes gezocht en vervolgens heb ik er van die spinnewebben van gemaakt, met prikkertjes en garen. Zoon kan dat zelf natuurlijk nog niet, maar vond het reuze interessant en ging ondertussen met de kastanjes kegelen Ach, je houdt ze toch weer even bezig ermee... Verder is klei hier heel geliefd, en tekenen/schilderen natuurlijk (met waterverf). Stempelen is ook leuk, en iets dat ze ook al goed zelf kunnen als ze bijna 2 zijn. Uhm...koekjes bakken vindt hij ook leuk. En ik wil ook nog van die papieren plakkers hebben die ze op het kinderdagverblijf gebruiken (van die tulpjes, hartjes etc.). Pot lijm en papier erbij, en gaan. Ik weet alleen niet waar je die plakkers kan kopen.
hier hebben we ook klei, maar vind dat maar troep, het brokkelt meer dan dat het plakt.. wil van die echte klei hebben die ze op psz ook gebruiken, alleen geen idee waar ze die verkopen . Die stickertjes zijn wel te verkrijgen bij een of andere groothandel weet zo even de naam niet meer.
met een sponsje schilderen vond mijn zoontje erg leuk gisteren, zeiden ze van kdv. met stiften tekenen, dansen en liedjes leren doen we ook. is voor mama nog leuker om te zien hoe n liedje gezongen wordt door n bijna 2 jarige, echt te grappig.
Kleien, verven, koekjes bakken, picknicken op een kleed in de woonkamer, dansen op K3, samen poetsen en rommelen in huis, plakken, knippen, knutselen, stickertjes plakken, stempelen, blaadjes rapen als het buiten droog is en die dan drogen en in een plakboek plakken, beestjes maken van kastanjes en prikkertjes....tja... laat de winter maar komen zou ik bijna zeggen @mikki77: ik heb ze van bij de Hema
Tent bouwen van wasrek en laken.... of de eettafel, een vriendje of vriendinnetje uitnodigen om te komen spelen. Foamstickers hebben ze bij Zeeman en Hema.
J. vindt bijna alles leuk: koekjes bakken, muffins bakken en versieren, kleien, verven, knutselen, stickers plakken, tekenen, dansen, tv kijken, gek doen, tent bouwen, enz.
Hier is kleien een succes. Dat vindt ze echt helemaal leuk om te doen. Daarnaast zoals al eerder geschreven zijn stickers, potloden en viltstiften een goed idee. Stempelen vindt onze dochter ook erg leuk!! Koekjes bakken, cake maken. Kettingen maken van macaroni en die schilderen. Grote vloerpuzzels. Tenten maken van dekens en doeken over een tafel heen. Binnen verstoppertje spelen vindt ze ook altijd leuk. Wij hebben een staand krijtbord bij de kruidvat vandaag en daar kan ze ook lang zoet mee zijn. lego bouwen, hele kunstwerken worden dat. Spelen op haar minipiano of lekker dansen op muziek!