hemangioom (o.a aardbeivlek)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kbloem, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ben maandag bij de huisarts geweest voor mijn dochter.
    Ze had zich een paar weken geleden op haar wang gekrabt en nu zat er vorige week een bult op met adertjes en een lichtblauwe gloed.Van een afstandje lijkt het net of het een grote blauwe plek is.

Nu blijkt het een hemangioom te zijn (je hebt verschillende soorten o.a aardbeivlek).
    In principe niks ernstigs, ze heeft er ook geen last van.

In veel gevallen trekt het de komende jaren ook weg, maar ben nu bang dat het voor altijd zichtbaar is of nog groter wordt.

Iemand nog meer ervaring ermee.En dan vooral op goed zichtbare plekken?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

niet op zichtbare plekken... alhoewel... bij Thirza zit ie op haar rug. Zou ook weg moeten trekken, maar als dat niet gebeurt, vindt ze dat als tiener vast vervelend... ;)
    Bij haar is het echt zo'n aardbeienplek... dik, rood en wat bobbelig. Kwam na de geboorte opzetten, werd in eerste instantie steeds dikker en roder en op een gegeven moment hetzelfde gebleven.
    Hier trekt het dus bepaald nog niet weg.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Om je even gerust te stellen.
    zet ik ff foto''s van mij vroeger op ik had ze op mijn lip;

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

en nu nauwelijks nog te zien

5. Alita

Alita Niet meer actief

hier heeft selina er ook twee, eentje op haar bovenarm en eentje op haar sleutelbeen maar die zit onderhuids. Ziet er inderdaad uit alsof er een blauwe plek zit maar ide op haar bovenarm is ook rood en bobbelig. Ben ook eens benieuwd of ze weggaan ze zeggen van wel ja....

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Dat is wel een heel vervelende plek zeg of had je er daar ook geen last van?
    Nou hopelijk trekt het bij haar ook weg!Want ik zie er niks van op je tweede foto!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nou mocht alleen niet vallen want dan sprong dus de hele lip kapot.
    Of ik er last van had weet ik eigenlijk niet want hoe ouder ik werd hoe meer het wegging dus.
    Eigenlijk heb ik er gelukkig zelf geen last van gekregen.
    Alleen als ik ijs eet dan zwelt het een beetje op.
    Maar niet zoals toen:)

Deel Deze Pagina