vraagjes over Delft

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Wij gaan elke herfst vakantie een weekendje weg met zijn 2-en. Even lekker een stad ontdekken zonder de kids.

Nu is onze keuze gevallen op Delft.

Mijn grootste vraag is weet iemand hoever het ongeveer lopen is vanaf het WestCord Hotel Delft naar het centrum (op de kaart lijkt het mij niet zo heel ver, maar goed mijn man moet mij nu wel drukken in een rolstoel dus het moet voor hem wel te doen zijn).

Kun je er leuk winkelen (wij houden van aparte winkeltjes en niet zozeer van de grote ketens)

Zijn er leuke betaalbare restaurants

Groetjes Anita

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eerste weet ik niet.

Tweede ja je kunt er leuk winkelen! Grote ketens kleine winkeltjes etc.
    En je kunt er ook betaalbaar eten!

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Als je lopend gaat is het ongeveer 15-20 min lopen.
    In het centrum zit ook hotel de ark die zit midden in het centrum.
    Centrum heeft diverse winkels, kleintjes en grote winkel ketens.
    Eten kan op vele plekken, ik vind de griek erg lekker, en niet heel duur!

4. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hmm ik zou het, met rolstoel, niet zo gauw lopen vanaf daar (zag dat het naast de IKEA is..) Google maps geeft aan dat het bijna 2 kilometer is. Je hebt er wel de bus voor de deur, maar weet niet of dat een optie is met je rolstoel?
    In de binnenstad is genoeg te vinden wat winkeltjes betreft en restaurantjes ook.

Je zit daar wel vlak naast de Delfse Hout, leuk gebied om lekker te wandelen en buiten te zijn met mooi weer!

Hele fijne stad:D Wij zijn er getrouwd:cool:

5. knap

knap Niet meer actief

#5 knap, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2013
    Leuk dat je voor Delft gekozen hebt. Ben even voor je gaan kijken. Wist het niet meer zeker maar het staat idd naast de Ikea het hotel. Daar vlak bij is wel een bushalte maar de bussen in Delft zijn niet echt rolstoel geschikt. Kan wel ze doen het alleen nooit.

Je zit niet zo heel ver van het centrum af! Z.n 15 tot 20 minuten zeker. De kant waar op jij waarschijnlijk het centrum in gaat is via het Oostpoort/Bastiaanplein. Daar heb je voornamelijk de bekende ketens. De winkeltjes die jij zoekt zijn aan de andere kant van de binnenstad dan moet je denken aan de Choorstraat richting de oude kerk( in de volksmond ook wel de scheven Jan genoemd. Daar zitten die kleine winkeltjes. En dat is denk zijn 25 min lopen. Dan kan je kiezen om bij de koepoortbrug de stad in te gaan en loop je richting de nieuwe kerk en ga je richting vrouwjutteland en zo de wat oudere kant van de binnenstad. Op de markt in Delft heb je diverse restaurantjes met terras. Het beroemde poffertjes verhaal van Bill Clinton.
    De staten meestal goed te doen met een rolstoel wel wat bruggetjes ( grachten) waar je langs gaat zeker als je richting de nieuwe kerk en oude kerk gaat. En wat ik al zegt het Bastiaanplein is met een H&N Miss Etan blokker Hema c&a zitten ook dicht daar bij in de buurt. Je kunt ook kiezen om op zaterdag naar de hoven te gaan overdekt winkel centrum met diverse winkeltjes en een paar restaurantjes.
    O ja en op zaterdag heb je de zaterdag.se markt! Bij beestenmarkt en daar heb je kobus kuch een bekend plekje in delft en met deze dagen het drukste van de stad. De beestenmarkt!
    Veel plezier.

Deel Deze Pagina