Weer zo een topic als vele anderen Fruit en groentje hapjes gaan nog moeizaam, pap drinken gaat redelijk en komt nog voor de nachtvoeding. Laatste 2 weken slaapt ie ook erg laat en word geregeld wakker, fase/leeftijd? Hier is t ochtend fles 180 cc 12u ong weer fles 180cc dan even slapen ( 2 uurtjes ong) soms later ligt eraan hoelaat ie wakker word in de ochtend na slaapje paar hapjes fruit fles 180cc rond een uur of 4 koekje/soepstengel rond 5u dan rond 6u avondhapje dan weer fles rond 9/10u met pap erin Beetje rommelig schema en wijkt wel eens af, maar fruit en groente is soms maar 5 kleine lepeltjes en dan hoeft ie niet meer, fles van 180 cc laat ie vaak wel 30cc van staan, hij wilt niet meer na papfles zijn bed in voor de nacht maar gaat pas tussen 23u en 01.00u naar bed! en komt vervolgens rond half 3 nacht weer voor een fles dan 6u weer .... best heftig en vermoeiend Jullie tips, adviezen en betere schemas om er ritme in te krijgen? ik ga vaak mee met me kindjes, maar soms weet je t niet meer en de nachtfles tjah...nog echt nodig?
Ons schema is als volgt (tijden wijken uiteraard wel eens af, half uurtje eerder/later etc.): 07.00 - fles 180/6, maar drinkt meestal maar 100-130 09.00 - 200gr fruit + beetje water uit z'n drinkbeker 10.00 -11.30 uur slapen 12.00 - broodkorstje (nu af en toe ook wat kleine stukjes brood) + fles 180/6 15.00 - fles 180/6, soms gaat deze helemaal leeg, soms drinkt hij maar de helft 16.00 - babykoekje + diksap uit z'n drinkbeker 17.15 - 200gr avondeten + water of diksap uit z'n drinkbeker 18.15 - badje, dan is ie alvast lekker moe 18.45 - fles 180/6 Daarna slaapt ie door tot de volgende ochtend. Wel af en toe eruit voor z'n speen. Soms wil hij 's nachts toch wat drinken en dan geven we hem gewoon wat water. Blijf 's ochtends wel ongeveer dezelfde tijd aanhouden. Als hij rond 07.30 uur niet wakker is, dan maak ik hem wakker. 's Middags slaapt hij meestal nog 45 minuten. Overdag heeft hij nooit veel geslapen. Ben al blij dat hij nu 's ochtends minimaal 1 uur slaapt. Succes. Misschien kun je er wat mee.
Hier drinkt hij dus nog geen water, thee, roosvice etc... anders had ik dat gedaan de nachten en overdag bij koekje etc. Brood geef ik nog niet... hier gaat er vaak 150 cc beter op dan de 180 cc. Hij kwakkelt heel erg met tijden van flessen en slapen. Ik maak hem niet wakker ochtenden , maybe een goede tip idd om maar wel te doen. Hier in bad of douche helpt dus niet voor t naar bed gaan, valt in slaap en komt 22u vrolijk weer gillen... Wat kan ik t beste doen om de nachtfles weg te werken, iemand een idee? en wat doe ik als hij half 9 in slaap valt en vervolgens 22u half elk toch weer gilt tot we hem pakken en valt dan pas laat weer in slaap... als ie 1u slaapt mag ik er4u weer uit, slopend hoor!
Verder niemand tips of adviezen? Hij eet echt amper fruit en avondhapjes, kun je niet eens meetellen als een volwaardig maaltijd. Flessen gaan laatste tijd zoooo rommelig en moeizaam! 180cc in 3 keren drinken ppffff, de nachten min 1 max 4x komen of t nou voor melk is of niet.....ik ben gebroken. Hoe krijg ik mijn kindje meer aan t eten en andere dingen te drinken dan alleen melk? Heb geen haast en t moet niet, mag op eigen tempo..maar zoals ik m meemaak heb ik sterk t gevoel dat zijn lichaam meer voeding wilt dan melk, maar hij weigert t eten na 3 happen al en drinken doet ie alleen melk... wie o wie ???
Echt niemand??? Zou zo graag willen weten hoe jullie t voor elkaar hebben gekregen, doorgezet om je baby van 7mnd een goede schema te laten volgen zodat ie voldoende voeding binnenkrijgt en vooral ook start vd bijvoeding en wat... heeft t effect op t doorslapen bijvoorbeeld? Zou t erg fijn vinden andere mamas hun verhaal te lezen al zijn er idd tig topics als deze maar ben af en toe radeloos want er is geen schema of volglijn en elke dag is anders dus geen peil te houden.
Ons schema: 8 uur fles 180/6 Rond half 10 slapen, ong een uurtje 10.30 fruit 12.00 brood met water in de fles, paar slokjes maar 12.30 fles 180/6 Na de fles slapen. Tot ong 15.00, soms korter soms langer. Als hij smiddags kort slaapt krijgt ie tussendoor een koekje met water of thee 17.30 avondeten met water erbij en yoghurt 19.00 bad 19.30 fles 180/6 20.00 naar bed Ik denk dat het eten vanzelf komt, ons zoontje at eerst ook niet goed maar ging op den duur vanzelf. Misschien kun je hem zelf wat laten eten? Rijstewafel uit de hand. Een boontje oid uit de hand. Ons zoontje wordt daar iig helemaal gelukkig van. En dan tussendoor wat in zn mond stoppen...
En als je probeert het koekje weg te houden? Evt in plaats daarvan een broodkorstje ofzo. Vooral omdat hij haast geen avondeten eet, zou ik die als eerste weglaten. Mijn zoontje is nog iets jonger maar dit is ongeveer zijn schema: 8:00 bv 10:00 fruit 10:30-11:30/12:00 slapen 13:00 fles 180+6 14:00-16:00 slapen (of korter) 16:00 fles 180+6 17:30 groente 19:30/20:00 bv daarna naar bed voor de hele nacht. Die nachtvoeding, tja ik zou niet weten hoe je die eraf moet krijgen. Daarin ben ik nogal verwend, hij hoeft al heel lang geen avond- en nachtvoeding meer (een enkele keer tussendoor daar gelaten). Hij wordt wel vaak even wakker 's nachts, soms geef ik een klein flesje pap na de bv 's avonds. Veel succes ermee in elk geval!
De nachtvoeding hebben wij trouwens op den duur niet meer gegeven, wisten wel zeker dat hij geen honger had. Steeds iets minder gegevenop het laatst allen lauw water en toen alleen zn fiepje. Ging wel goed eigenlijk
meiden sorry late reactie! Het fruit en avond eten gaat nu goed! afkloppen Hij eet nu half banke fruit en half bakje groente uit zo een avent bewaarbakje dusis redelijk veel de helft ervan. Moet wel zeggen dat fruit beter gaat als groente. Hij heeft sinds bijvoeding hele harde drollen en heeft pijn en trekt gekke gezichten bij t poepen, wat kan ik daar tegen doen? Fles wilt ie steeds minder, lijkt wel alsof ie er maar 3 op een dga wil van 180 cc waarvan laatste met pap. Hij komt de nachten elaas nog seeds vrolijk 2x en slaapt pas tussen 23u en 1u in de nacht jullie begrijpen t al, no free time en ben kapot!