vraagjes over Dusseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    owh mocht je dat zelf kiezen ja? Geeft hij wel advies over wat hij denkt dat wij nodig gaan hebben?
    Mij lijkt dat AH wel echt een meerwaarde eerlijk gezegd!
    dus voor ons geen probleem daar extra voor te betalen!

Wat vreemd dat ze tegen jouw gezegd hebben dat het niets uitmaakt? De Uroloog vond het zaad van mijn man verschrikkelijk slecht JUIST vanwegen de morfologie! die bewegen nooit de goede kant op.
    Zou dat ook niet een reden zijn waardoor jij niet ''spontaan'' zwanger bent geraakt maar dmv IVF? of heeft dat een andere oorzaak?

Bij mij vonden ze het vreemd dat ik zo goed reageerde op de clomid maar steeds maar niet zwanger raakte ondanks geweldige progesteron waarde.

daarne bleek dus dat dit kwam door mijn man!

proxeed is toch glijmiddel? ach dat hebben we niet meer nodig nu ik toch aan de IUI ben/ga ! donderdag mijn eerste behandeling! hopelijk daar meer resultaat mee! zo niet dan zeg ik : Germany here I come... hihi

voor jouw ook spannende tijd, over een paar daagjes je terug plaatsing! spannend hoor!

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @kiekske, owhja dat was dat supplement inderdaad! stom van me! ik heb daar nog naar zitten kijken maar ik vond het vrij duur gezien de ingredienten die erin zitten! mijn man krijgt ook hetzelfde binnen maar dan nog meer! voor misschien maandelijk dezelfde prijs!

ik ben ervan overtuigd dat ik minder resultaat zou behalen met proxeed dan met ed supplementen en ayurvedische middelen die hij nu heeft!

donderdag gaan we weer horen of zijn zaad in 6 weken tijd hopelijk nog iets is verbeterd :) ik ben benieuwd !

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ik mocht van mijn 1e Nederlandse gyn (die toen samenwerkte met DD, nu met pensioen) zelf kiezen. In overleg hebben we het bij de 1e cryo, die nu mijn dochter is :) toen wel gedaan. Mijn 2e Nederlandse gyn raadde het af: "nooit bewezen". Dus toen we voor een volgend kindje gingen, 2x niet gedaan. Nu is dr. S. mijn 'echte' arts en doe ik de echo's hier in het Diakonessenhuis. Bij de 3e cryo hebben we het toen wel omcirkeld. Met dr. S. hebben wij het er nooit over gehad dus. Maar dat komt omdat ons Düsseldorf-traject met al die wisselingen wat onregelmatig was.

Wat vreemd inderdaad! Ik heb zelfs wel eens gehoord dat ze het bij bepaalde labs niet eens meer bepalen, omdat het niets zegt. Maar het gaat wel tegen mijn gevoel in. Natuurlijk maakt het uit als meer dan 90% van de zaadcellen een foute vorm hebben, zou je zeggen. Maar het is mij dus echt verzekerd door gynaecologen. Echter, misschien hebben urologen hier veel meer verstand van! Het zal de 1e keer niet zijn dat gynaecologen (of andere artsen) keihard iets beweren over een onderwerp waar ze geen verstand van hebben. In mijn geval bijv. over mijn schildklier.

Het zou wel kunnen zijn dat dit zaadgebeuren toch meespeelde bij ons. Verder nooit een oorzaak gevonden, behalve dan een schildklierpobleem, maar dat is pas later ontstaan, denk ik.

Mijn man bleek later, toen ik al zwanger was van de IVF (eigenlijk hebben we op het laatste moment ICSI gedaan) wel een vitamine D tekort te hebben. Dat werkt zeker niet mee voor de vruchtbaarheid, gaf zijn endrocrinoloog aan. Hij gebruikt nu 1x per maand een hoge dosis vitamine D.

Ik ben trouwens wel 2x spontaan zwanger geraakt. 1x een doodgeboren kindje met een chromosoomafwijking (trisomie 18) en 1x een miskraam met 5 weken.

Hmmm, hadden ze zijn zaad niet eerder kunnen testen? Had een hoop gedoe gespaard!

Nee, Proxeed is dus een mengels van vitaminen, mineralen en andere stoffen die het sperma verbeteren als je het zo'n 3 maanden of langer gebruikt. Het is inderdaad wel erg duur! En andere supplementen kunnen ook prima zijn.

Dank je wel, heel spannend inderdaad!! :) Jij ook heel veel succes!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Dankjewel! ben ook ontzettend benieuwd! het mag van mij heeeel snel juni worden hihi!

houd je ons op de hoogte? hoop echt voor je op goed nieuws!
    wat houd embryoscopy in ?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, mijn huisarts heeft het bij toeval ontdekt. Hij wilde het eerst aankijken, maar ik heb aangedrongen op een verwijzing naar een endocrinoloog en daar ben ik nu onder behandeling.

Hmmmm, wat zijn jouw schildklierwaarden dan? TSH en FT4. Vraag het maar eens op. Dus de getallen, niet goed of slecht.... Het kan best invloed hebben. Post je waardes hier of stuur me een PB, dan kijk ik er naar.

Dank je wel, dat is lief. We hebben het gelukkig niet af moeten breken. Op de 20 weken echo zagen ze wat verdachte dingen, maar het leek toch OK te zijn. Toen moesten we na 3 weken terug voor een extra controle en was het toch foute boel. Ze hebben toen een vruchtwater- en navelstrengpunctie gedaan om zeker te weten wat er mis was. Die punctie was kennelijk te veel voor het toch al niet sterke kindje. Ze is daarna overleden. Ik voelde haar niet meer bewegen en toen zijn we de volgende dag weer naar het ziekenhuis gegaan voor een echo. En toen hoorden we dat ze dood was, met 23 1/2 week zwangerschap.

De embryscope is een speciale broodstoof voor de embryo's waar een camera op staat. De embryo's gaan 5 dagen in de embryoscope. Ze hoeven er dan niet steeds uit om onder de microscoop gelegd te worden en groeien in optimale omstandigheden. Na 5 dagen zijn de embryo's in het blastocyste stadium. Tenminste 1 op de 4 embryo's gemiddeld, want veel embryo's halen dit stadium niet, maar die hadden het in de baarmoeder vermoedelijk ook niet gered. Ze plaatsen dan 1 goed embryo terug en dan heb je en zwangerschapskans van 40% en dat is veel hoger dan bij een normale terugplaatsing van 3 dagen oude embryo's. Overigens kun je AH niet combineren met de embryoscope.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aquillegia bedankt weer voor je zinvolle info meid! echt heel fijn dat jullie er zoveel vanaf weten! Ik leer er steeds meer van en raak steeds enthousiaster om er heen te gaan.

wat betreft mijn schildklier, ik zou het niet durven zeggen wat mijn waardes waren.
    Ik was sowieso van plan om binnenkort te vragen of ze dat opnieuw willen prikken. Vooral omdat het in september foute boel was en een week later azt ik weer net binnen de grens. Op dat moment hoefde er dus neits meer te gebeuren maar wilde ze het wel in de gaten houden en na enige tijd overnieuw prikken. Dus dat zal ik binnenkort maar eens navragen. Misschien morgen bij mijn IUI behandeling!

Wat betreft je miskraam owh meid wat verschrikkelijk. Ruim 23weken en dan een dood kindje, het is verschrikkelijk gewoon. *nogmaals hele dikke knuffel*
    Een miskraam is verschrikkelijk, maar als je al ruim 23weken bent lijkt het me helemaal ondraagelijk. Wat heb jij al veel voor je kiezen gehad zeg. Ik hoop echt voor je dat je dit keer in duitsland meer geluk krijgt! Nog 2 dagen meid dan is de terugplaatsing! zoooo spannend! :)
    dan hebben jij en ik ongeveer tegelijk onze NOD hihi

wat betreft die embyoscoop klinkt ook erg hoopgevend.
    En 40% is wel enorm veel inderdaad. Moest jij dit ook zelf betalen? en zo ja wat waren hiervan de kosten?

En is het slaginspercentage van HA of van Embyoscoop hoger?

Klinkt allebei goed!
    het kan niet snel genoeg juni worden :)

bedankt weer voor je goede info meid!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Post je nieuwe waardes dan maar hier als je ze krijgt. Dus vraag hoe hoog de TSH en de FT4 waren. Dan weten zij genoeg.

Het slagingspercentage van de embryoscoop is hoger, MAAR er gaan zo'n 4 embryo's in en dan blijft er eentje over statistisch. De anderen komen niet in het blastocystestadium. Dus ik denk dat je per embryo dezelfde kansen hebt, maar je hebt minder cycli nodig.

Ik weet niet of ze aparte statistieken van AH hebben. Ik weel dat je het niet kunt combineren.

Ik weet eigenlijk niet of ik het zelf moet betalen. Dat moet ik eens gaan navragen. Ik meen dat het zo'n 225 euro extra is voor de 5 dagen in de embryoscope. Het is voor ons de 1e keer dat wij dit doen. In 2010 toen ik zwanger werd, hadden ze hem geloof ik nog niet.

Zie ook hier:

IVF Düsseldorf | Embryoscope™, een baanbrekende ontwikkeling*

en hier:
    IVF Düsseldorf | Assisted hatching

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Is goed ik zal binnenkort eens vragen om overnieuw te prikken! :)
    Is toch wel van belang om te weten!

En erg interessant inderdaad! Wel heb je dan dus meerdere emmys nodig om dit te kunnen doen begrijp ik? Hmm ik zal tegen die tijd vragen wat Dr. S het nuttigste voor ons vind!

Bedankt voor je info !!
    En jij heeeeeeeeeeel veel succes met je terug plaatsing vandaag!!!! Hopelijk groeit er gauw weer een mooi wondertje in je!!!
    Mijn duimen draaien !!

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij hadden ook de embryoscoop gekozen. Vanaf 3 embryo's mag je de embryoscoop gebruiken. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het bij ons de vraag was of onze embryo's dag 5 wel konden halen. In Gent waren ze namelijk allemaal op dag 4 gestopt.

Op maandag had ik de punctie: 6 follikels, 4 eicellen. Op dinsdag telefoon: geen embryoscoop voor ons, maar 2 bevruchtingen. Op woensdag zouden die 2 teruggeplaatst worden. Op woensdagochtend telefoon: DD. Mijn hart sloeg over: geen tp natuurlijk. Maar het eerste wat ze zei: schrik niet! Er was een bevruchting bijgekomen en ze mochten in de embryoscoop!!! Op dag 5 hadden wij uiteindelijk 1 topblasto, de beste die je kan krijgen. En dit is het kleine mannetje in mijn buik.

Wij zijn erg blij met de embryoscoop. Voor ons heeft het goed gedaan. IK denk dat het niet bevordelijk is voor zo'n kwetsbaar embryo om iedere dag uit de stoof gehaald te worden en een verandering van temperatuur ed mee te maken. Gebeurt in je buik immers ook niet. IK kan hem echt aanraden!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel! :)

Ik heb vandaag TWEE blasto's teruggekregen. Een vroege blastocyste en een 'gewone' blastocyste. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

@Kiekske: wat een geluk voor jullie!! :) Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat fijn!!! :)
    Veel geluk gewenst!!!

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel, Maartje! :) Lief van je!

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @kiekske wauwwwww wat een geluk! En vooral dat dat nu nog eens een plakbeeb is ook! Geweldiggggg! Super goed nieuws!!!! :)
    Goed om in mijn achterhoofd te houden! Wie weet kiezen wij daar ook voor!

@aguillera wauwwww wat een onwijs goed nieuws meis! Wie weet wel twee kleine hummeltjes dus? Geweldig!!!! :)
    Worden nog spannende 10dagen voor jouw dus? Wij lopen tegelijk qua cyclus nu hihi :)

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ben er superblij mee! :D

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @aguilegia: ja snap ik! ik heb er wel een onwijs goed gevoel over! het kan toch bijna niet anders als dat dit gewoon jouw maand gaat worden! goed hoor!!! nog een weekje geduld hihi

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :D

Ik mag maandag testen, maar ik denk dat ik het zondag doe!

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    owhhh mag je maandag al testen? wauwwww dat is echt aftellen!
    mag je altijd eerder testen als je een terug plaatsing hebt met embyoscoop?
    super!! stomme vraag maar krijg jij ook utrogestan via DD? of is dat altijd als je met ivf bezig bent? :)

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik mag eerder testen omdat het blastocystes zijn bij de tp. Die vindt dan ook 5 dagen na de eisprong pas plaats. Een blasto gaat dan al snel hcg produceren!
    Ja, ik krijg utogestan, recept van DD.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    owh op die manier! Nou ik heb echt heeeeel goede hoop voor jouw! hopelijk 2 mooie wondertjes voor jouw meid!
    zou mij stiekem ook weer hoop geven ;) hihihi
    heeeel veel succes met de laatste daagjes wachten! en wel even het goede nieuws komen melden he :D

Deel Deze Pagina