vraagjes over Dusseldorf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @aquillegia nou meid heeerlijk genieten van je super topper in je buik! En hopelijk een goede zwangerschap met niet teveel kwaaltjes!

@aguillegia en La Femme: nee geen verwijzing van huisarts voor ziekenhuis! Ik heb een nogal lastige huisarts! Misschien stap ik binnenkort wel over! Ik ben zonder verwijzing bij het ziekenhuis terecht gekomen! Ik ben op de eerste hulp beland ivm pijnklachten! Vele onderzoeken verder bleek ik pcos te hebben! Gezien het feit dat ik met kinderen bezig was hebben ze me daar gehouden en ben ik bij de afdeling fertiliteit terecht gekomen! Dus nooit een verwijzing gehad! Maar goed dat ik zo terecht ben gekomen! Anders had ik pas rond deze tijd een verwijzing gekregen! En nu inmiddels ben ik al aan behandelingen bezig! Dus.... In ga even eerst maar 3 iui pogingen afwachten ( maandag heb ik toch al de 2e) en als die mislukt zijn ga ik mooi mijn gegevens opvragen en verwijzing vragen! Doen ze dat niet laat ik mijn dossier sturen naar huisarts en eis ik daar een verwijzing! En zo niet schrijf ik me bij mijn huisarts uit en bij een andere in !

Maar wat een gezeik allemaal zeg bahbah! Net of we het al niet zwaar genoeg hebben in de MMM ! Ik kan er dit dan niet ook nog bij gebruiken hoor! Pfff!

La femme heb jij al een afspraak staan in DD?

2. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Bbibi, sorry voor de late reactie:)

Ik heb 17 juni een afspraak in DD. Vorige week heb ik mijn medisch dossier gekregen van het zh. Stond er een groffe fout in!!! Er stond in dat ik decapeptyl heb gebruikt, nou dit heb ik nog nooit in mn handen gehad, laat staan gespoten!! Dus ik bellen en ze vroeg meteen, oh dan had je zker lucrin?! Ja mevrouw dat klopt, ggrrrr. Er is nog nooit een moment geweest dat alles moest gaan zoals het had moeten gaan... Dus ik ben heel benieuwd naar DD.

Hoe is het nu met jou? Je hebt maandag je 2e iui gehad toch? Hoe voel je je? En heb je nog wat met de verwijzing gehad of wacht je eerst de iui af?

Fijne pasen!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek geopend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

Goedenavond, ik heb verzocht dit topic te heropenen.
    In MMM clubs is er al een topic over dames die in DD onder behandeling zijn, maar het lijkt me handig dat er een centraal topic is waar je praktische/verzekeringstechnische vragen kan stellen over de behandeling in DD. In dit topic kun je de informatie namelijk een stuk makkelijker terugvinden dan in het topic in MMM clubs.

Ik kom hier morgen terug met mijn vragen!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Grappig Lamaris! Dit is mijn oude topic hihihi!
    Hopelijk kun je hier de antwoorden op je vragen vinden! Goodluck! :)

6. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Fijn dat je deze hebt laten heropenen! Meteen even een vraag.. We hebben afgelopen weekend onze financien op een rijtje gezet. Ik wil nl graag een buffer hebben voor het geval dat we overstappen naar Düsseldorf en voor het geval dat we een poging zelf moeten betalen. Ik zie heel verschillende bedragen van 2500 - 5000 euro. Wat koste het bij jullie? Een volledige poging incl. medicatie? Maakt het qua kosten nog uit of het icsi of ivf is? Want dat weten we nog niet.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi miekeh,

Mijn eerste poging kosten 4900€ ex medicatie die kom ik vorig jaar nog gewoon in nederland halen. Icsi is een stuk duurder dan ivf in duitsland. Ik geloof dat ivf 1500€ is en icsi 2300€.
    Bij mj zat er wel immunologisch onderzoek bij, bij dr pfeiffer.
    Heb je dit niet nodig gaat er alweer zon 900€ vanaf.
    Wij hadden icsi + picsi + immunologisch onderzoek, embryoscoop , intralipid infuzen. Je betaald alles los in duitsland. Dus je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Het is maar net afhankelijk wat je nodig hebt en waar jezelf gebruik van wilt maken.

En vermoedelijk krijg je ook bij verwijzing vanuit nederland naar duitsland een deel vergoed? Moet je even in je voorwaarde bij de verzekering kijken. Als je bij PNO verzekerd bent krijg je tot. 200% van het nederlandse tarief vergoed. Dus misschien handig als je naar DD wil in de toekomst om snel te switchen van verzekering.
    Let op Dusseldord heeft een wachttijd van 5 maanden. Dus mocht je willen gaan is het slim vermvooruit een afspraak in te plannen!

Succes!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mooi dat je zwanger bent! :)
    Gefeliciteerd, geniet ervan! :)

9. lamaris

lamaris Niet meer actief

@Bbibi: wat gaaf dat je zwanger bent!

Hier komt dan mijn eerste vraag:

-worden altijd alle medicijnen vergoed? Ik vraag dit omdat CZ 75% van het Nederlandse tarief vergoedt (naturapolis). Ik vraag me af of ze dus ook maar 75% van de meds vergoeden.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De medicatie krijg je gewoon 100% vergoed Lamaris. Ik had vorig jaar dezelfde verzekering als jij, ook CZ 75%.

Wat je wel even moet overleggen met CZ is waar zij willen dat jij de medicatie haalt. Voorschieten zul je altijd moeten, maar vraag even of je het in Duitsland of in Nederland moet kopen. Er zit nl prijsverschil in de medicatie tussen de landen.

Ik had zelf in totaal bijna 2000,- uit eigen zak ( embryoscope, extra cryo tp's, narcose, 25% ongedekt). Deze 2000 heb ik ingediend bij de belastingdienst. Dit mag ook nog voor 2014 en dan krijg je zo'n 45% terug.

Ben begin dit jaar naar PNO gegaan, die vergoeden echt alles: in totaal 2500€ aanvullend onderzoek en m'n 3e cryo tp waaruit ik nu zwanger ben.

Met jou amh en AFC zeg ik no time to waste, als je het geld hebt liggen... Doen!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Aqulegia dankje meid! Wie had dat gedacht toen ik dit topic opende? Ik niet iig ! Haha
    Jij inmiddels bevallen van een zoon zie ik! Proficiat! Hoe gaat het met de kleine?

Lamaris ik ben blij dat klaasje ke antwoord kan geven! Ik had namelijk een normale polis en dus kreeg ik 100% mijn medicafie vergoed . Ik denk dat dat per verzekering wel eens kan schelen! Misschien zou je van tevoren even navraag kunnen doen bij je verzekeraar? Hopelijk krijg je het gewoon vergoed! Het is allemaal al duur genoeg!

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank je wel. :)
    We zijn dolblij met onze zoon. Hij is een makkelijke baby, helaas heeft hij wel wat snel luchtweginfecties. Veel bij de HA op het moment, maar niets ernstigs. De tijd vliegt met 2 kindjes!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Fijn hoor meid het is je gegund!

14. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Hi bbibi, dankjewel! Dus zo'n 5000,- in totaal en die ca 2500 slaat dan alleen op de punctie ofzo? We staan echt aan het begin, dus ik weet nog niet precies wat ons staat te wachten en hoe het precies allemaal gaat. Waar is die ander helft dan voor als het al excl. Medicatie is? De echo's, labkosten? We lopen misschien wat op de zaken vooruit, maar als ik straks ergens niet op wil wachten is het wel zoiets sufs als geld :)

15. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mieke, met ongeveer € 5000 ben je er wel.
    Bij mij waren het zo ongeveer de volgende bedragen.
    Voor de intake € 130,-
    Amh prikken € 50,-
    Hiv en hepatitus prikken € 80,-
    Icsi €2450,-
    Medicatie € 1500,-
    Narcose voor de punctie € 240,-
    Wat bij ons de embryoscoop koste weet ik niet.

Volgens mij was het wel.
    Ook krijgt jou man/vriend zijn eigen rekeningen voor bloedonderzoeken e.d.
    Die kun je op de verzekering van je partner declareren.

Bij de kosten van de icsi zit de puntie, labkosten en echo's en de tp in.
    De kosten van de embryoscoop, en eventueel picsi of imzi zijn appart.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

16. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Dankjewel Knorretje, helemaal helder! En wat superfijn dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!

17. lamaris

lamaris Niet meer actief

Dank voor je antwoord! 2000 euro....dat is wel even slikken. Wat jammer dat ik geen restitutieverzekering heb! Aan de andere kant heb ik het er uiteraard voor over. Wij hebben allebei een goede baan dus het kan wel.
    En wat een opluchting dat de medicijnen wel helemaal worden vergoed. Blijkbaar horen de medicijnen niet bij de 'code' voor een IVF-behandeling.
    Want anders zou daarvan ook maar 75% vergoed worden.

Heb je de echo's ook in DD laten doen?

18. lamaris

lamaris Niet meer actief

Mijn intake in DD komt eraan. Wat moet/kan ik allemaal toen om me voor te bereiden? Ik moet natuurlijk om te beginnen mijn dossier meenemen.
    Verder word ik elke maand al overal op geprikt (amh, fsh) en in NL heb ik al een laparoscopie gehad, zijn er zaadonderzoeken geweest en zijn we ook op allerlei ziektes getest. Ik slik ook al sinds september 2013 DHEA, en daarbij vitamine D3, en visolie.
    Ik vraag dit omdat ik naar verwachting binnen een week na de intake ongesteld word, en ik graag die cyclus al zou willen beginnen. Maar als er eerst nog allemaal onderzoeken moeten worden gedaan, dan wordt dat lastig!

19. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lamaris, ik denk dat je zo snel nog niet kunt beginnen. In ons geval moest ik amh prikken, maar dat is bij jou dan misschien niet nodig.
    Ik moest wel een toestemmings firmulier van de verzekering invullen. En daar moet de arts ook op tekenen. Dus dat kon ik pas na de intake opsturen. Dit duurt ongeveer 2 weken voor je antwoord krijgt. Dus dat is voor jullie ook wel belangrijk.
    Verder stelt het weinig voor. De dokter leest je dosser even snel door, stelt een paar vragen, en bekijkt wat er bij je zou passen qua behandeling.
    Bij ons kreeg ik een week na de intake een telefoontje dat mijn amh goed was, en ik wel een afspraak kon maken voor een uitgangsecho. Ik heb toen eerst bericht van de verzekering afgewacht, duurde een paar dagen, en heb toen een afspraak gemaakt.
    Mijn intake was 14 januari en 17 februari was de uitgansecho. 12 maart de punctie.
    En de rest zie je in mijn handtekening.
    Veel succes.

20. lamaris

lamaris Niet meer actief

Dank voor je reactie. Mijn amh wordt elke maand geprikt dus dat is denk ik niet nodig. En wachten op toestemming van de verzekering? Hm....verzekeraars zijn verplicht om kosten te vergoeden die zij dekken, en dat geldt dus ook voor hulp in het buitenland, toestemming vooraf of niet. Dus ik zou het wel aandurven om meteen te beginnen. Iemand hier ervaring met beginnen voordat de toestemming van de verzekeraar er is?
    Ik heb je banner gezien, een prachtig visitekaartje :p

Deel Deze Pagina