Ik Klopt als een bus, op de eerste 3 pogingen heb je gewoon recht mits je onder de 43 bent. 27 juni intake, 14 april spuit erin. Ik heb dr S op 27 juni wel de papieren laten invullen.
Lamaris, je verzekering moet wel vergoeden, maar ik heb al een paar gevallen gezien waarbij de toestemming nog niet gegeven was, en daarbij was de vergoeding van de kosten een drama. Dus je kunt denk ik beter eerst toestemming vragen. En declareren via een app geeft ook moeilijkheden. Alles per post werkt ook beter. Ook het verkrijgen van de medicatie in nederland is moeilijk. Door de nieuwe regels van de overheid mag je de madicatie alleen nog in zkh halen, en die werken meestal niet mee. In DD zit vlak bij de kliniek een apotheek. Die hebben alles op vooraad. Alleen moet je wel alles voorschieten, ook in nederland omdat je recepten uit het buitenland hebt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Het maakt echt niet uit hoor meiden, alleen kan het wachten op je geld wat langer duren. Dat maakt voor ons weinig uit dus ik heb gewoon door gezet. Ik heb zelfs een speciale verzekering met een 4e poging waarbij je je toestemming wel eerst moet hebben voor de 4e poging omdat buiten de wettelijke vergoeding valt.
Dames, misschien kunnen jullie mij helpen? Ik zit er sterk aan te denken om een afspraak in Dusseldorf te maken. Wij proberen nu 2 jaar zwanger te worden, wat nog steeds niet is gelukt. Er is geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt.. Echter heb ik zelf een auto-immuunziekte (Hashimoto, trage schildklier). Ik heb zelf het idee dat er wellicht meer immuunproblemen spelen bij mij. Helaas doen ze daar in NL niets mee (voor zover ik weet). Ik heb gelezen dat ze in Duitsland hier wel meer onderzoeken naar doen. Weten jullie dat? Waar moet ik dan aan denken, bloedtesten ofzo? Zou ik hiervoor gewoon een afspraak kunnen maken? Heb ik een speciale verwijzing oid nodig?
Thx heb eens een kijkje genomen. Mijn duits is niet heel erg goed, maar kon er enigszins wat wat van maken Ben wel benieuwd hoe het allemaal in zn werk gaat om zoiets te laten testen.
Dankjewel voor je reacties!!! Heel fijn. Vreemd dat de NL-ziekenhuizen moeilijk doen over het halen van de medicijnen in Nl, want ik dacht ergens te hebben gelezen dat de medicijnen in Dl veel duurder zijn dan hier!
Weet één van jullie toevallig of het Bronovo zkh meewerkt met DD? Dus dat je daar de fm kunt doen en de medicijnen kan halen?
Lamaris, ik denk dat je dat het beste in het Bronovo kunt vragen of dat kan. Ik heb zelf alles in DD gedaan. Dat vond ik zelf heel fijn doordat je meteen weet waar je aan toe bent. Doe je de echo's in nederland dan moet je zelf bellen of mailen wat er op de echo te zien was. Dan krijg je uit DD een telefoontje wanneer je weer voor een echo moet, en of de dosering moet worden aangepast. Maar er zijn best veel stellen die er wel voor kiezen om de echo's in nederland te doen. En idd de medicatie is daar duurder maar dat kreeg ik allemaal vergoedt.