Vraagjes over 'fijnheid' eten en Avondpapje Bambix

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik geef nu nog nutrix maar ga morgenochtend bambix geven.

ik vind het zoiezo een beetje onzin al die verschillende papjes.
    ik weet niet of pyjamapap anders smaakt dan gewone bambix, maar als dat niet zo is vind ik het persoonlijk overdreven.
    heb vandaag gewone bambix gekocht en die was maar 1,09.

liefs doris

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Dorisn: je hebt eigenlijk best wel gelijk hoor. ;) Ik ben er ook niet zo voor om elke week een andere smaak te geven ofzo, en er zijn er ook zoooo veel...(hier in België vanaf 8 maanden met chocoladesmaak :S )

Maar deze heb ik met baby zegels bij de etos gehaald! :) Ik wist niet wat ik anders moest kiezen :)

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey krijgt echt niet iedere avond Bambix pap of PyamaPapje. Een gewone fles opvolgmelk met Nutrix gaat er ook goed in en stukken goedkoper!

Als ik het geef, krijgt Joey het met een 123 speen.

Eten prak ik gewoon, beetje kookvocht erbij en meneer smult het zo op!

4. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    @Lucia: Pap met chocoladesmaak? Het moet niet gekker worden! Maar ja, ik vind Chocopops als ontbijt voor kinderen ook niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Ik ontbijt zelf ook niet met chocolade (meestal dan ;)).

@Truus, in Bambixpap zitten toch andere/meer voedingsstoffen dan in Nutrix? Ik heb juist Nutrix van de kaart geschrapt vanwege de weinige voedingsstoffen die erin zitten.

5. ProudMum

Joey krijgt smorgens een fles bambix, die vanaf 6 mnd en smiddags 1,5 bruine boterham. Verder eet hij met de pot mee een eet goed zijn fruit. Dus aan voedingsstoffen komt hij niets te kort.

Al die goedenacht papjes zijn verkooppraatjes en onnodig wennen aan smaakjes. Mijn nichtje dronk alleen nog maar die papjes omdat ze haar gewone opvolgmelk niet meer wilde drinken. Dat was niet lekker meer.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Soraya; ja ik snap het ook niet goed...Ik vind een stukje chocola op z'n tijd ook wel lekker (zacht gezegd ;) )Maar in mijn ogen is het echt een snoepje, een tussendoortje zeg maar.

@Truusdemier: ja ik snap je redenering hoor!
    Ik ga Alyna ook niet elke dag de Bambix geven!
    Gewoon een keertje tussendoor, als we ergens logeren ofzo leek het me wel handig omdat je het alleen met water aanmaakt. ;)
    Ik zou ook niet willen dat Alyna haar gewone melk niet meer hoeft!

Maarja, daar sta je dan in de Etos met die zegels en het moet een beetje snel gaan...:)

Heb overigens nog steeds geen papspeen gehaald, dus ze heeft het sindsdien niet meer gekregen :)

7. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Het probleem met Bambix vind ik wel dat het geopend maar vier weken houdbaar is. Nova krijgt iedere avond vier dessertlepels gewone Bambix door haar melk, maar ik kan het halve pak weggooien denk ik. In vier weken is het niet op. En dat is met die Bambix die je alleen met water moet bereiden ook zo. En gezien de prijs is het toch zonde. Gewone Bambix kost niet zoveel. Maar wegggooien is altijd zonde.

@ Truus, ik snap je ook hoor, het was absoluut niet als aanval bedoeld!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Soraya; weggooien is idd altijd zonde...Ik hoop dat het nog mee zal vallen, aangezien je maar 5 flessen uit zo'n pak krijgt ongeveer.(en dat kost normaal dan 2 euro! :confused: )
    We hebben dat met Nutrix ook gehad, moest een half pak weggooien! :(

9. ProudMum

hahaha meiden, ik ben niet boos! Kom weleens kort door de bocht!
    SORRY!

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Helemaal niet erg! :D

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden! ;)

Wou jullie even laten weten dat we gewone Bambix 7 granen hebben gekocht.(deze vult meer maar er zit geen extra smaakje aan ofzo)Deze doen we door haar fruit (zo vloeibaar anders) of gewoon uit een bordje of een fles en het gaat goed! :D
    (die we eerst hadden staat nu ongebruikt in de kast :) )

Ook zijn we sinds een paar dagen gewoon het eten aan het prakken ipv pureren, en ook dat gaat heel goed! :D
    (en mama maar bang zijn voor kokhals en stik- scenario's! :) )

12. ProudMum

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn! Joey wil het anders wel leren aan Alyna ;)

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hihi wat lief! ;)

Dus bij jullie gaat het ook goed?Fijn is dat he?! :D

14. ProudMum

Heerliijk hoor! Hier eet Joey met de pot mee, tenzij we gekruid eten. Dan krijgt hij of een zelfgemaakt prakje of een potje

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna eet nu ook met de pot mee! :) (uitzonderingen daargelaten, natuurlijk ;) Ze eet nog geen pizza mee met ons :) )

Weet Joey jouw kookkunsten ook een beetje te appreciëren? :)

Alyna is zo'n vreetzakje, heb haar nog nooit iets gegeven wat ze niet lustte, of het nu vers of uit een potje is. :)

16. ProudMum

Hahaha, Joey eet alles wat ik voorschotel! Hij presteerd het zelfs om de aardappels van zijn vaders bord af te graaien!

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :) Dat doet Alyna ook als ze de kans heeft! :)

Stelletje hongerlijers lijkt het wel he?! :)

18. ProudMum

ahahaha uitgehongerd zijn ze! Doen we toch iets niet goed he?

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee volgens mij ook niet!

Krijgt die van jouw de rest van de dag wel eten?! :)
    Dat moet ook hoor! :)

20. ProudMum

Hahaha, geloof me, je wilt niet weten wat meneer wegeet op 1 dag

Deel Deze Pagina