Ik ben bijna 42 weken en zal ingeleid gaan worden. Ik baal daar flink van, maar het kindje zal toch echt geboren moeten worden... Ik vraag me alleen de volgende dingen af; Ik heb al een kleine 2 cm ontsluiting, krijg ik dan ook nog die gel waar je wel van hoort? Mijn baarmoeder is al verweken, dus lijkt mij dat dat niet meer hoeft toch? Is het gebruikelijk dat je na een inleiding moet blijven overnachten in het ziekenhuis? De kans dat mijn kindje wat groter is dan gemiddeld is nu natuurlijk groter, omdat ze al zolang in de baarmoeder zit. Zijn er ook nog andere redenen waarom we zouden moeten blijven? Kan een ingeleide bevalling ook heel lang duren, 24 uur ofzo? Mij lijkt dat ze het infuus kunnen regelen en dat de baby redelijk snel geboren wordt, of is dat een hele foute conclusie? Ik heb morgen eerst een gesprek met de gyn, maar ik vind het wel fijn deze dingen al te weten, het speelt toch de hele tijd in mijn hoofd...
Hallo Guppie81, Als je al 2 cm ontsluiting hebt, dan gebruiken ze de gel niet maar worden je vliezen gebroken. Het breken van de vliezen kan leiden tot het krijgen van weeën. Bij mij bleven ze weg, dus kreeg ik ook nog weeën opwekkers. Verder hangt het van je lichaam af hoe snel je weeën komen en als die ertoe leiden tot onsluiting. Een ingeleide bevalling kan lang duren als ze eerst met de gel te werk gaan omdat het geen natuurlijke manier is. Als je wilt kun je mijn bevallingsverhaal 'Quinty' lezen. Succes, het komt wel goed, hoor!
Hoi, Ik ben ook ingeleid. Ik kwam al binnen met 5 cm. ontsluiting. Na het breken van mijn vliezen kwamen gelijk de weeen op gang. Ik heb nog wel een infuus gehad, meer voor het geval dat.... De weeen begonnen direct na het breken van de vliezen en binnen 2,5 uur was ons kindje er. Wij mochten dezelfde middag nog naar huis.
Ik ben ook ingeleid. En mijn bevalling heeft (niet schrikken) 33 1/2 uur geduurd. Hoop voor jou dat het erg snel zal gaan. Veel succes.
Best verschillend dus...... Het vervelendste van inleiden lijkt me wel dat je niet lekker kunt rondlopen, je zit vast aan die draad en daardoor moet je wel haast in of naast je bed blijven. Hoe hebben jullie ingeleiden dat ervaren?
Ik vond de inleiding zelf niet onprettig. Alleen kreeg ik na het inbrengen van de 3de gel een weeënstorm. Het nadeel van inleiden vind ik dus, dat alles in eens in een heel rap tempo gaat.
Ik had ook al 2 cm ontsluiting. Ze hebben bij mij ook de vliezen gebroken en enkele minuten later begonnen de weeen. Ze hebben toch ook infuus aangesloten en die steeds per 20 minuten opgehoogd. Met als gevolg weeen-storm! Een minuut wee, een minuut geen wee. Heel heftig. Maar wel binnen 6,5 uur na breken van de vliezen bevallen. Enorm snel dus (1e kindje). Heb achteraf ook geen besef dat ik ben bevallen. Maar op dat moment was het hevig. Ik lag ook 'vast' op bed, maar had toch geen tijd en puf om van bed af te gaan. Weeen kwamen zo snel. Heb mn op mijn zij gelegen. Op mijn rug kreeg ik rug-weeen. Achteraf wel fijn dat ik ben ingeleid en dat het zo snel ging.
Hm, deze nog maar es even uppen. Waarschijnlijk wordt ik komende of volgende week ingeleid. Meer verhalen over inleiden?
Zal ik zelf dan ook even vertellen wat mijn ervaring is Ik moest de nacht voor de inleiding al in het zkh blijven omdat de baby een hoge hartslag had. Die nacht begonnen de weeen spontaan, dus het infuus heeft dat alleen maar versterkt. Ik vond de weeen meteen erg pijnlijk en ze kwamen heel snel na elkaar. Ik heb dus een ruggenprik gekregen. Ik moest wel blijven na de bevalling, omdat de baby in het vruchtwater gepoept had. Rondlopen heb ik niet echt behoefte aan gehad hoor. Ik kon wel uit bed en deed dat ook wel. Naar het toilet kon niet, maar dat loste de vk op. Hoe ze dat deed is eigenlijk langs me heen gegaan.
ha meiden.. Hier nog één die ingeleid is. Ik had zw vergiftiging. En ben in week 38 in het ziekenhuis terecht gekomen. Heb meegedaan met landelijk onderzoek voor vrouwen die aan het eind zijn en zwvergiftiging hadden. Toen ik zondag's ingeleid zou worden had ik al een verweekte bmm en 3 cm ontsluiting. Ik kreeg het infuus en vlak daarna ook weeenstorm. Heb nog wel pijnstilling gehad (geen ruggeprik) daarna begonnen eigenlijk gelijk de persweeen. Uiteindelijk duurde het 6 uur! Moet zeggen vond het wel heftig.. maar heb geen idee meer of het nu pijn deed! haha
Ik denk dat het zeker ook scheelt of je baarmoeder al 'rijp' is. Zijn er ook dames die daar pilletjes voor gehad hebben?
Ik ben ingeleid, uiteindelijk totaal 48 uur beziggeweest, vanaf de eerste pil. De nacht na het inleiden braken mijn vliezen, pas 26 uur later baby geboren. Ik heb om ruggeprik gevraagd, mijn weeën waren zeer onregelmatig (in kracht, intensiteit en pijn, ik raakte er niet in). Er gebeurde weinig ook niet met bijna max. dosis van de weeënopwekkers. Uiteindelijk vond ik het geen zware bevalling.