Mila heeft gister Losec gekregen voor de reflux. Ik moet nu elke voeding afkolven en deze verdikken met Nutriton. Nu kolfde ik gister per borst 100 cc. Vanmiddag kreeg ik met moeite 100 cc uit 2 borsten. Kan het zijn dat mijn productie terug aan het lopen is? En hoe voorkom ik dit dan?
Nou met kolven kan het wel eens zijn dat je niet zoveel voeding eruit haalt dan als je kindje live bv krijgt.... Gewoon iedere keer kolven als normaal een voeding wordt gegeven en volgens mij moet het dan wel goedkomen. Maar je kunt de nutriton ook voor en na de bv geven hoor! Doen wij hier ook gewoon een papje maken en met lepeltje geven, is toch zonde dat je niet live kunt voeden.... Groetjes cindy
Het kan een groot verschil uitmaken op welke tijd van de dag je kolft. 's Ochtends vroeg kolf ik bijvoorbeeld zelfs twee keer zo veel als rond etenstijd. Sowieso verschilt het per tijdstip, maar bovendien ben je 's middags drukker en 's avonds moe van de dag. Als je fulltime gaat kolven zou ik proberen je kindje toch ook zo nu en dan live te blijven laten drinken. Dat is de beste manier om je productie goed op gang te houden. Een kolf stimuleert de productie gewoon niet zo goed als een drinkende baby. Als je merkt dat je productie echt terugloopt zou je een paar dagen om de 2 uur kunnen kolven, of je kindje iets vaker laten drinken (desnoods tussendoor als extra'tje). Zelf kolf ik al 8 weken fulltime en ik heb echt gemerkt dat mijn productie omhoog schiet als ik Mischa af en toe zelf laat drinken. (ook al gaat dit niet goed, drinkt hij dan te weinig en krijg ik er enorm pijnlijke tepels van, wat dus mijn reden is om ft te blijven kolven)