Hallo meiden, Mijn dochter is 8,5 week oud en krijgt volledige BV. Elke dag kolf ik een flesje af voor het geval dat ik een avondje weg ben en papa dus haar zodoende kan voeden. Zo went ze tevens ook al aan de fles. Dat gaat verder prima. Binnenkort moet ik echter weer aan het werk en zal ik dus voor meer flesjes moeten gaan zorgen.Wat is de beste methode om een voorraadje voeding op te bouwen. Meer gaan kolven? En zo ja, wanneer kan je dan het beste kolven? Ook vraag ik me af waar je de melk het beste in kan bewaren. Ik heb geprobeerd het in te vriezen in van de ijsklontzakjes maar die moeten helemaal vol zijn en dat red ik met kolven niet. Ik kolf namelijk iets van 150 ml per keer. Hoe bewaren jullie de afgekolfde melk? Liefs, Lijntje
Ik ben inmiddels gestopt met bortvoeding maar heb nog wel een bewaartip. Giet de afgekolfde melk in een diepvrieszakje (hier kun je ook opschrijven hoeveel cc het is), zet deze in een plastic bakje in de vriezer. Als het zakje bevroren is haal je het bakje uit de vriezer om een nieuw zakje in te zetten. Neemt ook lekker weinig ruimte in in de vriezer..
Hoi, ik heb gehoord dat moeders vaak 's ochtends de ene borst geven en de andere kolven... Maar misschien geef jij wel 2 borsten. Kan je verder niet met die vraag helpen... Ik bewaar zelf in ijsklontjeszakjes en diepvrieszakjes. De diepvrieszakjes zet ik in een beker en als het bevroren is haal ik het eruit en stapel zo in de vriezer. Voor het ontdooien zet je het dan weer in de beker en giet je het in de fles. Je kunt dan makkelijk zelf de hoeveelheid bepalen. Zelf gebruik ik aantallen van 50, 100 en 150 cc. De ijsklontjes gebruik ik dan om het tot een hele voeding aan te vullen. je kunt ook op het kolfgedeelte van het bv-forum kijken, daar kun je ook heel veel informatie vinden.
Je kunt na de voedingen nog nakolven dit levert uiteraard minderop maar zo bouw je een leuk voorraadje op als je dat een paar keer per dag doet. Verder kunje bv invriezen in ijsklontjesbakjes met een dekseltje (xenos) je meet van te voren hoeveel melk in een klontje past (met cc water) en dan kun je zo zelf klontje voor klontje ene voeding laten ontdooien zal ik maar zeggen. Als je eenmaala an het werk bent kun je onder werk tijd kolven wat je kind normaal drinkt en dat is dan voor de volgende werkdag. Het is altijd fijn om een voorradje te hebben van gekolfde melk voorals je eens een dipje hebt. Succes met kolven.