Hoe hebben jullie dat gedaan? In één keer overstappen op opvolgmelk nr. 2 of eerst mengen met nr. 1? En kan ik overgaan op opvolgmelk? Ik geef namelijk nog 4 flessen van 180 +6 en ben sinds een aantal weekjes met de groentehap bezig, dit gaat redelijk, ongeveer een 75 a 100 gram er keer. Fruit ga ik binnenkort mee starten. Ik meen weleens gelezen te hebben, dat je kindje eerst goed aan de groente en fruit moet zitten alvorens je over mag stappen op opvolgmelk, wat is jullie ervaring hierin? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Volgens mij mocht ik van het cb wel gewoon overgaan op opvolgmelk (beetje vaag antwoord gekregen), maar krijgt onze kleine dan niet te weinig voedingsstoffen binnen, aangezien ik nog in de beginfase van groente/fruit zit?
ik ben in één keer overgegaan, nergens last mee gehad. als je kindje het nou niet lekker vind kun je eerst gaan mengen en dan steeds minder nr 1. je geeft nu nog 4 flessen van 180+6, dit kun je ook gewoon met opvolgmelk doen, daar is de max 800cc van, dus dat kan prima. in opvolgmelk zitten juist meer voedingsstoffen, omdat je minder flessen geeft, je kindje krijgt dus genoeg binnen. groetjes, Miranda
Jij bedoelt waarschijnlijk dat het meer verzadigd, maar zitten er ook meer voedingsstoffen in, bijvoorbeeld; vitaminen, ijzer, etc?
Het is aangepast op de behoeftes van een kindje van 6 maanden en ouder. Wat er precies inzit kun je waarschijnlijk op de doos lezen. Er zit in ieder geval voldoende in. Wij zijn ook in 1 keer overgestapt. Hij heeft nog een maand op 4 flessen gezeten, daarna overgestapt naar 3.
Wij zijn per fles overgegaan. Eerst de middagfles, daarna de late ochtendfles, toen de eerste fles, en uiteindelijk de laatste fles. Hij ging van 4*210/7 forte naar 4*180/6 standaard, Vandaar dat we het langzaam wilden doen. Die overstap ging prima. Wel is de max van opvolgmelk 800cc (ipv 1000cc bij nr1 melk). Vandaar dat je nog max 4 flessen a 200 mag hebben..