Vraagjes over ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Freya09, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Als je alweer een tijdje bezig bent met zwanger willen worden probeer je vaak om je lijf goed te leren kennen zodat je bepaalde signalen leert kennen. Nu zet mijn lijf me soms echt op het verkeerde been, ik snap er niets van :-S.

- Het draderige slijm zou een voorbode moeten zijn van de ovulatie. Maar ik krijg dit slijm vaak ver voor mijn ovulatie, als ik de ovulatietesten mag geloven. Hoe kan dit nou? En zijn er meer dames die dit hebben?

- Ik krijg één of twee dagen voor mijn ovulatie meestal last van een stevige ovulatiepijn, bij mijn linker of rechter eierstok. Maar sommige maanden heb ik juist helemaal geen pijn, ook al zegt mijn de test dat ik wel een lh-piek heb. Kan het zo zijn dat als ik geen pijn heb, er ook geen eitje vrij komt, en ik die maand eigenlijk als 'verloren' mag beschouwen? Want een lh-piek wil niet persé zeggen dat er een eitje vrij komt, toch?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tja je lichaam (of geest ;)) solt met je zodra je zwanger wilt worden.
    Het kan zeker dat je voor je eisprong vruchtbaarslijm hebt. Het kan ook een paar dagen na je eisprong. Is niks bijzonders.
    En als je geen eisprongpijn hebt moet je het eitje zeker niet als verloren beschouwen! Is juist fijn dat je niet altijd pijn hebt, toch?

3. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als ie niet gesprongen is, is de kans op een zwangerschap zowat nul, toch? Ja geen pijn is ook wel prettig ja :), zo word je ook niet voortdurend herrinert aan dat je probeert zwanger te worden. Maar je vraagt je ook af of het dan zin heeft om elke avond je vent te bespringen als je zelf bijvoorbeeld ook vreselijk moe bent van je werkdag ;)

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Haha...:D
    Maar zou sowieso niet elke avond vrijen hoor, om de dag is goed genoeg. Elke dag is niet goed voor de zaadcellen.
    Klopt natuurlijk wel, dat als je eitje niet springt het weinig zin heeft. Maar weet niet of je een rede hebt om dat te denken? (echo gehad?) Bij een normale cyclus springt je eitje gewoon, dus probeer je niet teveel zorgen te maken. Maar begrijp het wel, je wilt alles weten en denkt overal over na.

5. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie Leentje :), je stelt me inderdaad gerust. Maar ik heb er nog één bedacht! (hahaha, ga ik weer ;))

Ik weet niet dames dit herkennen, maar echt de dag nadat ik mijn eitje heb gelegd (en geknuffeld heb) beginnen bij mij de symptomen: Steken in mijn buik, zere borsten, en gerommel in mijn darmen. Ik herken deze symptomen van bij de zwangerschap van mijn eerste kindje, dus elke keer hoopte ik dat dat dé symptomen zouden zijn dat het deze maand wel raak is. Maar helaas...of het zette in ieder geval niet door.

Nu deze maand ben ik juist bewust niet echt bezig geweest met zwanger worden. Veel te druk, en met oog op de feestdagen wilde ik ook nog gewoon een borreltje drinken. Dus zo om en nabij mijn ovulatie hebben we slechts twee keer geknuffeld. En de dag na de laatste keer, begonnen de symptomen weer.

Nu vraag ik me eigenlijk af heh, zijn dit nou gewoon bijkomende verschijnselen van als je net geovuleerd hebt (en dus rochting je menstruatie gaat)? En hebben dames die niet aan de pil zijn (maar ook niet bewust bezig zijn met zwanger worden) dan hetzelfde? Of is het wel een signaal van je lichaam dat er iets aan de hand is, dat het misschien wel raak is?

Ik bedoel rommelende darmen omdat je kool hebt gegeten kennen we allemaal, maar dit is gewoon anders. Ik vind het gewoon zo opvallend dat het precies na je ei komt, en niet pas een paar dagen voor je menstruatie...

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meid.

Ik word ook niet wijzer van mijn lichaam hier. Dus ik lees eventjes mee.

7. kreeftje78

20 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik lees even mee, heel herkenbaar verhaal. Al die symptomen ... tja, voorheen lette ik er niet zo op maar msn had ik het toen ook wel. Stom zeg :(, maar zo te lezen ben ik niet de enige ;)

8. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb het ook elke maand elke keer vanaf me eisprong tot aan me ongi last van me buik idd rommelende darmen etc.
    elke maand dacht ik ook steeds ja het is raak maar nog steeds niks.
    en bij mijn eerste zwangerschaps had ik elke maand echt giga zere borsten en na 8 maanden had ik het totaal niet en toen bleek ik zwanger te zijn.
    het lichaam zit raar in elkaar.
    en deze maand heb ik bijna geen last van me buik wel afentoe steken maar niet zoals de maanden hier voor.
    maar vroeg me ook wel eens af of er meer meiden zijn die dat elke maand hebben vanaf de ei tot ongi.
    ben dus niet de enige, vervelend is het wel.

9. Freya09

Freya09 Lid

14 dec 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zeker niet! Ik vind het ergens ook best irritant hoor. Je doet zo je best om er 'niet bewust mee bezig te zijn', maar de ovulatiepijn, daarna de symptomen, en daarna je menstruatie herinneren je er dagelijks aan :(.

Ergens heb ik persoonlijk het gevoel dat elke keer dat ik die symptomen heb, het wel raak is, maar dat het eitje om een of andere reden niet wil nestelen ofzo....ik kan me zelf ook niet herinneren of ik dezelfde symptomen had toen ik nog niet zwanger probeerde te worden. Stom heh, maar ja, daar lette je dan ook gewoon niet op.

Deel Deze Pagina