Hoi allemaal, Ik lees hier op het forum vaak dat baby's vanaf 6 maanden s'ochtends pap krijgen. Nu is mijn vraag wanneer/waarom ga je dat geven. Omdat je kindje te kort heeft aan de flessen of gewoon om dat het goed voor ze is. Ik heb Bambix gehaald en vraag me af wanneer ik daar mee moet beginnen. Van de week gaan we ook over op opvolgmelk moet hij daar eerst aan wennen of mogen we gelijk met pap beginnen? Wat een vragen weer pffff gr vruchtje
Je mag gelijk beginnen met bambix, gelijktijdig met de opvolgmelk! Mi geef je pap, zodat ze kunnen wennen aan granen (en later dus brood). Het vult ook meer en is een gezonde energie/ vezel leverancier.
Oké dan gaan we daar van de week ook lekker aan beginnen. Geef jij nog tussendoortje? Of ga je dat ook al met 6mnd? Ik zag in de winkel liga vanaf 6 mnd weet niet of dat overbodig is?
Liga is mijns insziens overbodig. ik heb het zelf in ieder geval nog nooit gebruikt. Mijn schema met 6 maanden was: 7:30: 180+6+ bambix 12:30: 180 Fv 15:00 2x fruit 18:00: 200 gram groenten (met aardappeltje of pasta/rijst) 19:30: 180 Fv Hier had ie ook ruim genoeg aan. ca 3 weken later heb ik de boel iets omgegooid en nu heb ik dit schema: 7:30: 180 FV + bambix 11:00: fruit 12:00: 1 boterham 15:00: 135cc FV 18:00: warm eten 19:30 165cc FV Zoals je ziet is er nauwelijks tijd/ ruimte voor een tussendoortje. Ik denk dat ik dit ga beginnen als de middagfles van 15 uur eraf gaat. Deze wordt nu al steeds kleiner maar als ik m helemaal weg laat dan geef ik wel wat tussendoor, anders is de tijd tussen lunch en avondeten wel heel lang. Maar ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer die fles eraf gaat?
Haha vruchtje24, we zitten duidelijk in dezelfde fase! Je bent me steeds een stapje voor met jouw topics . Wat een gedoe hè die bijvoeding. Hoe en wat??? Ik voel me zo onwetend. Als ik over een maand naar het CB moet ga ik het zeggen ook hoor. Vind dat ik/we? slecht begeleid worden mbt voeding. Nu weet ik in ieder geval ook weer iets over de bambix, haha. Groetjes shampoo
Mooi shampoo dat je ook iets hebt aan de vragen die ik stel. Ik vind het ook heel slecht hoor van CB. Ze hebben ons niet eens gezegd dat we met 6 maanden over moeten naar opvolgmelk. Het is dat ik zo actief op deze site ben, maar als je geen internet hebt hoe moet je dat dan in vredesnaam weten. Gewoon raar dat wij met 5 maanden moesten en pas met 7
Ik ben pap (bambix) gaan geven met 6 maanden als ontbijt (en heb het nooit op een ander moment gegeven). Eerst pap gegeven 2 weken lang, wennen aan de vezels, en daarna ben ik tijdens de lunch boterhammen gaan geven. Nu (1 jaar) krijgt hij op maandag nog altijd een papfles omdat hij dan naar het KDV moet en soms als afwisseling op de andere dagen. Tussendoortjes vond ik niet nodig tot dat er echt 3 goeie maaltijden gegeten werden om zo de maaltijdmomenten te overbruggen en extra energie te geven.
Ik zou eigenlijk ook niet weten wanneer ik tussendoortje zou moeten geven. Hij heeft op dit moment wel genoeg aan zijn flessen en bijvoeding
Tussendoortjes moeten niet hoor. Als je het niet nodig vindt, niet doen. Hier krijgt ze wel een rijstewafeltje tussendoor. Maar dat is omdat ik de fles van 15 uur niet meer heb en een fles geef met de boterham. Met het zicht op op den duur een boterham met beker melk. Dan is de tijd van 13.00 tot eten om 18.00 uur wel erg lang vind ik. Daarnaast vind ze het ook erg leuk om zelf zo'n rijstewafeltje te geven. Op het kdv krijgt ze er ook nog wat yoghurt bij. Mijn schema sinds ze 6 maanden is: 7.15 fles 180/6 met bambix groeiontbijt 10.30 fruit 13.00 boterham met beleg en water 13.30 fles 180/6 16.30 rijstewafeltje met water 18.00 maaltijd en wat yoghurt als toetje 19.30 fles van 180/6 met rijstebloem
vond jullie kleine de bambix gelijk lekker? isabella wil het absoluut niet uit de fles en van een lepel is echt mega veel als je 200cc geeft! is een hele kom vol daar ben ik een uur mee bezig om dat bij haar naar binnen te krijgen! en ze vind het niet super hoor....rijstebloem daarintegen vind ze wel weer heel lekker....hoelang duurde het voor jullie kindje het lekker vond?
Efina ik ben toevallig vandaag ben de Bambix begonnen. Ik wil het nu voorlopig nog wel uit fles geven en dat ging vanochtend goed. Moet wel zeggen dat ik er geen 7 eetlepels in gedaan heb maar 2. Misschien is het voor jou ook handig om eerst een beetje erin te doen. In het begin dacht ik dat hij het niet wilde, maar het was even wennen en daarna dronk hij de fles gewoon heerlijk weg. All: Hoe geven jullie je kindje de Bambix pap? In fles of bordje?
Ik ben met 6 maanden begonnen met bambix. Ik maakte dan van 60cc melk bambix. Die at ze van een lepeltje (ik vind een papfles zo'n onzin) en daarna nog 150 cc opvolgmelk uit de fles drinken. Geleidelijk aan ben ik de verhouding steeds iets gaan ophogen en at ze 's ochtends een heel bordje pap van 210 cc melk. Tussendoortjes heb ik ook nooit aan gedaan hoor. Dat paste gewoon niet in m'n schema. Ik gaf met 6 maanden 0700 pap 1000 fruithap 1100 fles 1500 fles 1800 beetje avondeten (om te proberen) 2000 fles Pim
In principe werd pap hier van een bord gegeten maar op de dag van het KDV een papfles (maar wel meer dan 2 schepjes Gezonde tussendoortjes zijn een prima aanvulling op de voeding van een klein kind. Wij zijn pas tussendoortjes gaan geven toen hij op drie volledige maaltijden per dag zat en de flessen (op 1 na) eruit waren en dan ook niet elke dag.
Naar mijn idee eet je pap van een bordje. Het is vaak meer gemakzucht van ouders (fles gaat natuurlijk veel sneller) dan dat het kind de pap niet van een lepeltje uit een bord kan eten. Emme was sowieso heel snel van de flessen af. Vanaf 9 maanden dronk ze alles uit een tuitbeker van difrax en at ze pap van een lepel. Pim
Hallo, ik was ff aan het zoeken op bambix uit een fles en kwam toen hier.. Niet dat ik hier goed ben, maar toch !! Vruchtje, wat betreft tussendoortjes: Wat ik met Jildou doe is een ligakoekje door haar fruitpapje doen. Doe vaak een appel, peer en koekje in de blender.. Zijn ze heel geschikt voor.