Hey, even een ontbijt-vraagje: Meestal geef ik een boterham met beleg (in stukjes gesneden) een yoghurtje en een beker melk. De laatste tijd wil de boterham er niet meer in. Heb hem dan een tijdje door de yoghurt heen gedraaid en dat werkte, nu dus niet meer. Het fruit en de melk gaan er wel mooi in. Iemand leuke tips om een 21-maandertje boterhammen te doen eten? thanks... Edelweisje
ehm, nou, ik lees mee.. Mijn zoontje eet soms ook zijn boterham slecht. Vaak geven we hem dan eens wat muesli of brinta als ontbijt voor 2a3 dagen. En daarna eet hij zijn boterham ook wel weer. Alsof hij wat afwisseling nodig heeft. Zijn brood de ene keer in stukjes, en dan weer dubbel helpt ook..
zou je der niet te druk inmaken, is meestal een fase die wel overgaat enja mischien is het wel zoals bij deepfreeze en wilt hij gewoon wat afwisseling. mischien kan je hem gewoon eens wat pap geven of yoghurt, fruit... belangrijkste is dat hij eet s'morgens enja blijf regelmatig een boterham aanbieden. mischien vind hij het wel leuk als je zijn boterhammen in de vorm van een ster ofzo aanbied. je kan die snijvormpjes kopen in blokker. wilt hij het niet laat het dan gewoon effe en probeer het na een week nog eens. succes
Hier een grietje dat helemaal gek is op een snee krentebrood! Maar een bordje Bambix wil er ook wel in. En eet ze een keer minder, tja, rond 12 uur 's middags weer nieuwe kansen...
Je zou kunnen afwisselen. Ik geef ook wel eens ontbijtkoek of eierkoek. Als hij maar iets binnen heeft. Pap eet hij niet. Maar het is ook een fase.
Ik ben het wel met anderen eens; misschien is het een fase...??? Hier werkt afwisseling ook erg goed, de ene dag een eierkoek, dan een krentenbol, dan weer een boterham. Ik geef ook vaak 's morgens al fruit bij de boterham, gaat ook heel goed. Succes ermee!
Waarom persee een boterham 's morgens. Rond die leeftijd wilde mijn oudste dat ineens ook niet meer. Hij heeft een poosje een cracker gegeten en dat wil nou ook niet meer. Tegenwoordig krijgt hij een stuk fruit als ontbijt, dat gaat er redelijk goed in. Ik heb zoiets van, maakt mij niet uit wat hij eet als ontbijt, als hij maar eet (wel gezond natuurlijk). Ik laat hem daarom kiezen wat hij wil eten.
Ook hier zo'n apenkop die lekker wil dreinen bij het ontbijt vooral op werkdagen van papa en mama want dan is ze ook nog niet goed wakker.. Hier was het heel lang een cracker met smeerkaas of smeerworst (jaja, eigen keuze ) Nu is het meestal een plak ontbijtkoek en op een vrije dag of in het weekend gewoon brood. Gelukkig voorziet het KDV om 9.30 uur al in een fruithap!
Hier inderdaad ook al fruit om 9.15 op het KDV. Meestal melden we het wel als hij een keer slecht ontbeten heeft. En dan horen we 's middags dat hij veel fruit heeft gehad. Dus hij compenseert zelf wel netjes..
Mooie tips: Fruit lukt hier altijd en melk gaat er ook altijd in. Eierkoek heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga ook es havermoutpap proberen. gr.
Brood door de yoghurt gedraaid?! Ow Jakkes.... Ik zou me er niet druk om maken, ze gaan vanzelf wel weer eten. Je kan evt granen enzo vervangen door wat andere dingetjes te geven (brinta, volkoren bisquit (hoe schrijf je dat enz)
Wij geven meestal een bordje bambix 's ochtends voor onze oudste (nu 2,5 jaar) en dat gaat prima. Tussen de middag eet hij prima brood. Alleen als je altijd 1x per dag bambix geeft moet je even je opletten met je vit. D hoeveelheid. In bambix zit vrij veel vit. D: je hoeft dan nog maar de helft vit. D te geven. Groetjes, josie