wat aantrekken in ziekenhuis

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door guusje11, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hoi meiden.
    even een vraagje,
    als je in het ziekenhuis bevalt dan trekken ze de baby toch direct kleding aan. Maar trekken ze dan aan wat ik meebreng ?
    ik heb namelijk 2 setjes klaarliggen.
    1 voor als ze net geboren is.
    1 voor als ze naar huis mee komt, omdat het andere dan toch wat nat en smerig is.
    doe ik dit nu juist of niet? weet het echt niet :oops:

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had 4 setjes mee. Een setje voor meteen in maat 50, en een in maat 56. En een setje voor naar huis te gaan in maat 50 en een in maat 56. Uiteindelijk verzoop ze nog in de maat 50, maar omdat ik toch in het ziekenhuis moest blijven heeft mijn zus snel een pakje in maat 44 gehaald.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik had een jongens en een meisjes pakje mee. en dat is niet vies geweest hoor. dus ze kunnen in het eerst pakje mee naar huis.

4. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ok klinkt logisch.
    leg je dit dan allemaal klaar per maat op je bevallingskamer zodat ze het maar te nemen hebben of kleden ze het kindje pas aan na een tijdje.
    vroeg me ook af of je een slabbetje moet meenemen en pampers.
    wat nam jij allemaal mee voor de baby?

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Mijn ervaring is dat je een setje kleding meeneemt in 2 maten (ik nam 56 en 62 mee, maar ik kweek groot, neem jij 50 en 56 mee). We wisten wat het werd dus...

Ze trekken het kindje gewoon de eigen kleertjes aan, en in principe, als je poliklinisch bevalt, gaat hij/zij ook in die kleertjes mee naar huis.

Mutsje meenemen, rompertje. Vergeet de voetenzak van de maxicosi niet. Misschien een vestje?

Pampers en zo hebben ze daar voldoende.

6. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik heb nu klaarliggen 1 set kleding maat 50 met sokjes en mutsje en romper.
    1 set in maat 56 met sokjes en mutsje en romper.
    slabbetje, 2 hydrofieldoeken, jasje met capuchon, maxicosi en voetenzak.
    1 extra klein rompertje.
    ons kindje word geboren eind januari, neem je dan best een romper met lange mouwen mee?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    guusje, slabbertjes en hydrofyleluiers hoef je niet mee te nemen hoor, hebben ze allemaal in het ziekenhuis mocht je daar gaan bevallen.

ik had 2 setjes met kleren mee en 2 rompertjes, sokjes ,mutsje en een jasje.
    esmee is in november geboren, was toen ook erg guur weer en had een rompertje met korte mouwtjes, voor haar waren ze half lang omdat ze vrij klein was (45cm)
    mitsje krijg je ook vaak in het ziekenhuis (tenminste hier wel)

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik had mee:

1 setje (broek en truitje ) mt 56
    1 setje ("" "" "") mt 50
    1 romper mt 56
    1 romper mt 50
    2 mutsjes
    2 paar sokjes

als je bijna gaat bevallen vraagt de vk aan je man die kleertjes te pakken en dan warmen hun het voor op kruiken (die hebben ze in het ziekenhuis) . dan komt je kindje die wikkelen ze in een hydrofiel (hebben ze in het ziekenhuis) en dan krijg je de kleine op je buik. na een tijdje nemen ze je kleintje mee om even te wassen en dan krijgt die ook de kleertjes aan (na het wassen dus die worden echt niet vies)

gr kim

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 setjes is voldoende idd, puur vanwege de maat. Echt gewassen worden ze hier niet volgens mij, veelal schoongewreven, dat is ook beter. Maar daar worden de kleertjes ook niet echt vies meer van. Het eerste mutsje kreeg ze inderdaad ook van het ziekenhuis, en toen ze naar huis ging kreeg ze haar eigenste op, dat is dus het enigste wat wel wat vies werd geloof ik, maarja, dat maakte dus ook niet uit.
    Rompertjes met korte mouwen zijn prima, lange zijn alleen maar moeilijk omdat de stof die erover heen moet daarna, niet meer 'glijdt' . En op de armpjes is dat dan een heel gewring, terwijl ze de warmte verder wel uit het truitje halen zeg maar.

hydrofielen en luiers hoef je niet mee te nemen, dat hebben ze in het ziekenhuis.
    Een slabbetje hebben wij in het begin niet gebruikt, maar ik gaf borstvoeding, dus dat is dan misschien anders..

10. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ben het niet helemaal eens met de berichten dat het eerste setje niet vies wordt.
    Hoewel ons zoontje na een tijdje in bad is geweest, en daarna schone kleertjes (mt. 50) aan kreeg, lag ik zelf nog steeds ongewassen en dus onder het bloed, zweet en vruchtwater op het bed in de verloskamer. Hij werd dus door mij alsnog vuil.
    Wij moesten ook nog onverwacht een nachtje blijven. Een extra setje mee nemen is zeker geen overbodige luxe.

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh ik kreeg haar pas weer daarna dat ik zelf ook gedouched was. we waren eerst allebei vies en zij naakt en daarna kreeg mijn man haar toen ze schoon was en ging ik douchen.

12. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Tijdens mijn bevalling was het helaas zo druk in het ziekenhuis dat ik nog meer dan twee uur moest wachten tot de gyn eindelijk kwam hechten. Vandaar dat die kleine maar gewooon weer bij zijn 'vieze' mama mocht slapen... haha! :D

13. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihih ik zat ook onder het huidsmeer van haar maar ik werd gehecht met haar nog bij me dus ze werd pas na een uur bij me weggehaald om te wassen en toen mocht ik een beschuitje eten en na het beschuitje ging ik douchen . al die tijd heeft manlief haar bij zich gehad en lag ze ook nog even in een wiegje. en pas nadat ik gedouched was heb ik haar weer bij me genomen!

kus

14. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ok alles is duidelijk,
    heb nog wel een vraagje.
    je bevalt in het ziekenhuis en wat doen ze daarna met je kind.
    ik bedoel de tijd tussen bevallen en naar huis gaan.
    is je kindje constant bij je of word ze ergens appart gelegt op een kamertje ofzo. en hoelang zijn jullie na het bevallen naar huis gegaan?

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke de eerste vragen zijn je al duidelijk dus daarop van mij geen antwoord.
    Hoewel 1 ding, je mag ook gewoon aangeven dat je niet wil dat je kindje al in badje gedaan word. Hier pas na een paar daagjes voor het eerst in bad gegaan.

Wat ze doen met je kindje in het ziekenhuis in de tijd tot je naar huis gaat. Wij mochten de kleintjes meteen gewoon lekker bij ons houden. Maar het kan bijvoorbeeld zijn dat hij/zij in de couveuse of een warmtebedje moet, dan gaat hij/zij dus naar de kinderafdeling. Onze kleintjes werden alleen mee genomen wanneer ze verschoont moesten worden, verder gewoon bij mij op de kamer. Wij zijn op vrijdagochtend bevallen en zondagochtend weer naar huisgegaan (eigenlijk moesten we langer blijven, maar ivm mamastress eerder naar huis). Kindjes zijn wel elke dag even door de kinderarts bekeken maar dat gebeurde gewoon bij mij op bed.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Eerste setje zat hier onder het bloed. Wij hadden niets mee ... klinkt stom misschien, maar na de (op het oog geslaagde) thuisbevalling hadden ze (VK en kraam) mijn vluchttas al leeg gehaald, helaas moesten we toen toch nog naar het ZH en had ik niets meer in de tas, ik heb in een operatiehemd geslapen). Ze had gelukkig al kleertjes aan toen ze bij mij in het ZH kwam en manlief heeft de later gewoon schone kleertjes meegenomen.

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wat er gebeurd met je kindje bepaal jij zelf! uiteraard niet als je kindje speciale aandacht nodig heeft couveuse of andere aandacht.

Maar als er verder niets aan de hand is ligt je kindje gewoon bij je in zo'n verijdbaar zieknhuisbedje. en ja je mag je kindje eruit halen wanneer jij dat wilt. het is tenslotte je eigen kindje.

Dano moest nog een nachtje blijven vanwege dat hij tijdens de persweeen klem heeft gezeten en een enorme paarse plek op zijn koppie had, hij kreeg paracetamol, en lag gewoon bij mij op de kamer. ik heb die nacht zowat niet geslapen alleen maar gekeken naar mijn ventje. en hem af en toe lekker tegen me aan gehouden waar hij gewoon verder sliep.

denk eraan dat er geen draaiboeken zijn waar jij je aan moet houden. het is jullie kindje en jullie bepalen zelf! Mits er geen bijzonderheden zijn uiteraard ;)

over de kleertjes: Ik was ook nog heel smerig toen ik hem weer bij me kreeg, maar ze hadden zijn mooie kleding aan gedaan en toen in een hydrofiel tegen me aan geleged, waardoor hij schoon bleef!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae moest eventjes in de couveuse, gelijk na de bevalling, vanwege wat zuurstofgebrek, daar heeft ze 2 uurtjes in gelegen. De couveuse stond naast me en ik kon de gehele tijd naar haar kijken terwijl ik gehecht. Dit was s avonds laat trouwens. Omdat ik pas om 20.40 bevallen was, moest ik zowiezo een nachtje blijven. De eerste uren zijn we ook op de verloskamer gebleven, en ook onze ouders zijn in de verloskamer op bezoek gekomen, rond 23.30 uur ging ik naar zaal (4 persoons) met ons meisje. En daar lagen dus al 3 moeders, met hun kindje in een bedje naast hen.
    Hier is de afspraak dat je na de bevalling naar huis mag, als er geregeld is dat de kraamverzorgster komt. Dit om je even de eerste nacht door te helpen. Over het algemeen geld dus, dat als je voor 6 uur naar huis kan, dat je dan nog mag, maar anders niet meer.

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    gewoon naast me in een bedje en twee uur later gingen we naar huis

Deel Deze Pagina