Wat te doen met 6 meter organzastof (kinderkamer)

Discussie in 'De lounge' gestart door Marjannn, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hallo allemaal,
    Ik had 6 meter organzastof gekocht om aan het plafond vast te maken van het nieuwe kamertje van mijn dochter. Leek me erg leuk voor aan het plafond, eens een keer iets anders. Maar toen gaf iemand mij het advies om dat niet te doen vanwege de brandveiligheid, vooral niet boven haar bedje. Bovendien zal het een misschien een enorme stofbende worden. Maar nu zit ik dus met 6 meter stof, waar ik ook nog eens veel geld voor heb betaald, omdat ik het persé deze week wilde hebben (omdat we het kamertje gaan afmaken deze week). Ik vind het zonde om het zo aan de kant te gooien, hebben jullie misschien nog ideetjes wat ik ermee kan? Graag zonder dat er een naaimachine aan te pas hoeft te komen, haha. Gordijnen heb ik overigens al.
    Ik hoop dat er nog iemand is met een leuk idee. :)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Uuh, ik neem aan dat je geen open vuur op 't kamertje hebt.. Dan zou ik me over de brandveiligheid eerlijk gezegd geen zorgen maken. Áls er al brand ontstaat bij jullie thuis, zal toch alles wel branden...

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

kussentjes maar daar zal je toch wat voor moeten doen...dus iets waar je niks voor hoeft te doen zou ik niet weten

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik wil er wel iets voor doen, maar niet met een naaimachine. :D

Wat die brandveiligheid betreft... er hangt ook een lamp aan het plafond. En als daar kortsluiting in ontstaat, zou de stof die er dan omheen hangt direct vlam kunnen vatten en bovenop mijn dochtertje terecht kunnen komen. Dat wordt er tenminste gezegd...

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    2 haken aan de muur en daar om heen, zodat aan de beide zijden even lang naar beneden hangt; daar kan je bijv. figuurtjes ophangen. Hartjes of vlindertkes of met sier klemmen een soort draperie.

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Catharin, bedankt voor je reactie. Leuk idee!
    Ik ga d'r even over nadenken.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat was mijn idee ook maar dan boven je raam langs. Ik neem even aan dat t bij de gordijnen past aangezien het al in het kamertje moest komen. Dus dan kan je er een soort van...gut hoe heet dat nou weer... nouja wat catharin zei maar dan boven het raam dus en als het dan te lang word kan je het tussen tijds met een elastiekje oid bij elkaar doen. Het bovenste gedeelte laat je dan strak langs de muur lopen en de onderste laat je wat blouzen zeg maar....pfff...hoe leg je zoiets nou uit zeg!!

Ik snor ff een pic op...
    http://www.hamicon.nl/gordijnen/picture/image2911.jpg

zoiets dus maar dan wat provisorischer anders moet je wel gaan naaien :p

Btw...voor de brandgevaarlijkheid idd niet doen wat je eerst van plan was. Dat spul brand niet maar smelt en als je dat op je huid krijgt smelt het zo je huid in. Is echt geen loze waarschuwing hoor!

Deel Deze Pagina