Huisvesting

Discussion in 'De lounge' started by blondoniempje, Mar 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    Hoi dames,

Toen ik hier kwam wonen wist ik dat het niet voor lange duur was (gelukkig maar want dat houd geen mens vol met 1 gaskachel enkel glas en alluminium kozijnen wonen)
    maar nu het volgende, 1 februari konden wij definitief opties op woningen gaan nemen zdat wanneer er 1 vrij komt we kunnen verhuizen. Dit kan tot 1 augustus 2011. 23-8-2010 ben ik uitgerekend en ik zie al veel mensen uit de buurt verhuizen. Keer op keer bel ik de woningbouw hoe het zit want ik heb miss wel 100 opties genomen. Nu zeggen ze: moet je maar weer opties nemen op huizen zoals die waar je nu zit in buurten zoals waar je nu zit (tussen de junkies en dealers in deze straat werke 4 mensen!!!!)
    particuliere woningen zijn gewoon te duur voor ons... wat moet ik nou doen!!?? In deze straat word ik ook continu lastig gevallen, ex van mijn partner woont tegen over me en ook allemaal mede drugs vriendjes van haar...... pffff help ik zit er echt hlemaal doorheen

2. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    Wat rot meis!

Het lijkt wel of ik mijn eigen huis beschreven zie trouwens: 1 gaskachel en enkel glas. Maar dat van jou klinkt nog wel een stukje erger met al die ongure types in de buurt!

Blijf de woningbouw lastigvallen zou ik zeggen, en misschien dat je op internet toch een particuliere woning kunt vinden die wat goedkoper is (ik kijk ook dagelijks, soms kun je geluk hebben).

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Jeetje meis, wat een lastige situatie.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel huur je nu dan betaald als particuliere woningen te duur zijn?
    Wij huren nu via de makelaar en gaan (waarschijnlijk) verhuizen naar een woning die we via woningnet kunnen krijgen. De woning via woningnet is iets goedkoper maar het scheelt maar 20 euro...

Komen jullie dan ook niet in aanmerking voor huurtoeslag of iets dergelijks?
    Ik hoop dat jullie toch nog een mooie woning, in een veilige omgeving, kunnen betreden voordat de kleine zich aandient.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien in een andere plaats kijken?
    en particulier hoeft niet echt heel duur te zijn hoor. je moet alleen goed zoeken

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heeft Breda geen subsidie voor starters die willen kopen? wij zaten in een huurhuis die werd gesloopt en konden met geen mogelijkheid een andere huurwoning krijgen. uiteindelijk hebben we gekocht.

6. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    ik bel iedere dag de woningbouw.. en huursubsidie kan maar tot 600euro huur ofzo...de meeste huurwoningen die ik zie (heb wel wat eisen *shame* wil een tuin omdat we 2 honden en 2 katten hebben) zijn toch wel wat duurder... betaal nu 450 kale huur..

En idd voor mezelf is deze situatie al niet echt lekker maar ben bang voor wat er gaat gebeuren als ze ook nog is gaan zien dat ik zwanger ben... hou ik nu ook al die tijd geheim....

7. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    kopen is geen optie voor ons... i.v.m. financiele situatie.. ik heb dinsdag 20 weken echo maar ben echt bang dat het niet goed gaat door alle stress die ik heb...:(

8. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    Ik blijf zoeken voor particulier.. maar ik zou echt niet meer weten waar te zoeken.... als je iets graag wil vinden lukt het niet he:(
    Iemand tips?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    In een andere plaats iets zoeken (particulier). Hoeveel wil je max betalen?

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wij betalen hier 417 kale huur, duplex, beneden, 2 slaapkamers en een tuintje...gloedjenieuwe HR ketel gekregen vorig jaar, overal dubbelglas.
    Woon je in de stad ofzo want hier zijn de prijzen echt niet zo hoog!

11. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

Mar 30, 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    weetje wat het is, ik heb geen rijbewijs. Mijn vriend wel maar die is 13uur per dag van huis voor zijn werk dus buiten breda wonen is eigenlijk out of options... Heb inmiddels de wijkagent ingeschakeld en die zou met de woningbouw gaan praten en met de expartner van mijn vriend. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren want nu begint mijn zwangerschap echt zichtbaar te worden aan mijn buik.

Share This Page