hoi hoi, Misschien niet echt een vraag voor op dit forum, maar ik heb momenteel een antibiotica kuur (amoxicilline/clavulaanzuur 500/125mg) . Nu werd mij verteld door de huisarts dat de pil minder werkt. Maar werkt de pil nu veel minder? Hoeveel procent werkt de pil minder?
De pil werkt dan niet goed. Als je niet zwanger wilt worden, moet je tot de stopweek een condoom gebruiken. Daarna ben je weer gewoon beschermd.
De huisarts zegt het niet voor niets en je hebt inderdaad kans om zwanger te worden. Anders zeggen ze dat natuurlijk niet dus ja.......... rubbertje gebruiken als je niet zwanger wilt worden. I know, liever zonder!
Antibiotica dood bacteriën. In je darmen zitten ook bacteriën, helaas zijn dit goede bacteriën maar dat weet de antibiotica natuurlijk niet . Doordat je AB gebruikt nemen je darmen dus minder op en kun je ook dunne ontlasting/diarree krijgen. En daarom werkt je pil niet optimaal. Je kunt met AB ook last krijgen van vaginale jeuk .
Dank jullie wel voor de info! Toen ik met de antibiotica begon had ik net 5 pillen uit m'n pilstrip op. Zat nog in de eerste week. Ik heb in die week wel een paar keer gemeenschap gehad met me partner. Ik ben nu net klaar met me tweede week in me pilstrip en wil graag nu vast stoppen met de pil om te kijken of ik ongesteld wordt. Heb al een paar dagen een soort ongesteldheidskramp maar er komt niks en wit slijm (klinkt niet zo fris ) . Kan ik dan als ik volgende week niet ongesteld ben een zwangerschapstest doen?
je wordt na de pil sowieso ongesteld, of je nu zwanger bent of niet. dit is nl een ontrekkingsbloeding, geen menstruatie. het zegt dus niks. je kan beter je strip gewoon afmaken... en iig nu condooms gebruiken.
Eh? Ik dacht als je zwanger bent,omdat er iets mis is gegaan met de pil of zo je ook niet ongesteld word?