Klachten na stoppen met prikpil...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Weetjewel, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Hallo,

Ik heb in december voor het laatst mijn prikpil gehaald, maar ben tot op heden nog steeds niet ongesteld geworden. Opzich weet ik dat dat heel erg lang kan duren.
    Maar de laatste paar weken ben ik zwaar emotieloos, ik heb totaal geen zin in sex en ander lichamelijk contact. Ik ben al veel aan het googlen geweest, en bij de 1 gaat het wel goed en heeft geen bijwerkingen en de ander heeft er wel weer last van. Alleen vraag ik me af hoelang het allemaal geduurd heeft.
    Ik heb er giga ruzie met mijn vriend over, hij begrijpt niet dat ik zo van slag ben door dat beetje hormonen en dat maakt mij weer verder pissig.

Ik wil graag ervaringen horen, hoelang het bij jullie duurde voordat je je weer een beetje normaal voelde.

Groetjes Brenda.

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    nou mijn laatste prikpil was in november en ik heb er ook last van ben veel moe en heb ook nergens zin in het kan 6 tot 18 maanden duren voordat je cyclus weer normaal is maar ik heb nog wel elke dag een heel klein beetje bloed verlies en ik denk dus dat je lichaam behoorlijk van streek is en dat het weer aan het herstellen is ook al duurd dat zo lang het heeft wel een behoorlijke optater gehad met al die hormonen

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi weetjewel

ik ben ook aan de prikpil geweest en mijn libido zakte ook naar -80 en vreselijk moe en nergens geen zin in, prikkelbaar enz.. enz..
    heb nu 5maand geleden mijn laatste injectie gehad, ben nu om de 6 weken 2,5 ongesteld en voel dat mijn lichaam een heeel klein pieterpeuterig klein beetje, zich wat beter gaat voelen
    ben dan ook niet aan een andere anticonceptie begonnen, heb liever dat ik eerst alle hormonen kwijt ben voor ik me er verder in ga verdiepen
    zou ook graag mijn lichaam weer terug willen hebben
    het zal een kwestie van geduld zijn
    ( ben al wel een stuk minder moe!)
    dus het gaat langzaam aan voor uit!

succes

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi weetjewel,

Ook hier een prikpil dame en zie zwanger ;) het kan echt na gebruik van de prikpil.
    Daar heb ik me toch wel over verbaasd, klinkt misschien gek, maar had echt het idee dat mijn hele lichaam door de hormonen op z'n kop is gezet en dus helemaal out of order was zeg maar.

Ik heb mijn laaste injectie okt. 2006 gehad (dus uitwerking jan. 2007) en 6 jaar gebruikt.
    En idd het kan 6-18 maanden duren, per persoon verschillend.
    Ik werd eind juni 2007 voor het eerst ongesteld, zo blij als ik was en dus netjes na 6 maanden.
    Daarna wel een ietwat onregelmatige cyclus behouden, maar tussen de 27-33 dagen, dus toch netjes.

Ik kan me alleen niet meer zo goed herinneren hoe ik me in de loop van het stoppen heb gevoeld, is een jaar geleden nu.
    Maar wilde toch even mijn ervaring verder met je delen.

Succes en ik hoop dat je lichaam weer snel op orde is.

x Mieke

5. Dreamz

Dreamz Lid

10 jul 2008
    19
    0
    0
    Na het uitwerken van mijn laatste prik,dus zeg maar wanneer ik de nieuwe moest ophalen ben ik aan de Yasminpil gegaan.
    Ik heb nergens last van gehad en denk dat het voornamelijk kwam door de Yasmin.Heb ook gelijk weer mijn maandelijksebloedingen gehad.
    Van de prikpil ging mijn libido omlaag,yasmin omhoog..nu normaal

Ben naar de Yasminpil overgestapt zodat de prikpil kon uitwerken.
    En in mei van de pil afgegaan..

Deel Deze Pagina