Teleurstelling bij een jongen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door littleme1980, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vandaag heb ik de 20 weken echo gehad en hieruit blijkt dat wij weer een jongetje krijgen. Maar nu is bijna iedereen teleurgesteld behalve ik. Mijn man, ouders en schoonouders hadden liever een meisje gehad. Ik had van het begin af aan al het voorgevoel weer een jongetje in mn buik te hebben.

Voor mij was een jongen of meisje allebei leuk geweest, maar merk dat ik me veel aantrek van wat de rest vindt. Vind het gewoon haast zielig voor het mannetje in mijn buik. Zijn er meer meiden die hetzelfde hebben? Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes Littleme

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoor meestal in eerste instantie dat de moeder zelf baalt van het geslacht, en dan de rest pas.. Heel goed van je dat je er gewoon super blij mee bent!

Voor de rest kan ik je niet helpen.. Bij ons is het de eerste.. Maaaar heb ook al doorgeschemerd gekregen aan schoonouders kant dat ze graag een meisje willen, omdat ze zelf 3 zoons hadden, en ook ik denk dat we een jongen krijgen.. Dus wie weet heb ik nog iets aan dit topic :)

Voor mijn man en mij maakt het gelukkig niets uit..

3. Jade12

Jade12 Niet meer actief

jeetje, wat vervelend zeg! Ik denk/hoop dat het wel een beetje bijtrekt als iedereen aan het idee gewend is!

Maar ik vind het een ontzettend flauwe reactie! Er is altijd een 50/50 kans en het is gewoon jullie kindje!

Probeer je er niet teveel van aan te trekken en geniet lekker van het mannetje in je buik!

Hier heeft niemand door laten schemeren wat ze wel/niet leuk zouden vinden. schoonmoeder was wel heeeel blij toen het een meisje bleek (heeft zelf ook alleen zonen), maar ik weet zeker dat ze hetzelfde had gereageerd met een jongen! Het is wel ons eerste kindje/eerste kleinkind van beide familie's.

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Mijn moeder wilde dolgraag een meisje en keek zelfs alleen naar meisjeskleding.. Ik zei al tegen haar, het is 50/50 je kan beter ook naar leuke jongensdingen kijken !
    Nu vind ze het volgens mij oké, ze vind het leuk dat ze oma word maar had graag een meisje gezien en blijft ook vol verwondering naar meisjeskleding staren.. Ik heb eigenlijk nu ik erover nadenk ook nog geen jongenskleding gekregen, alleen praktische dingen zoals een handdoek enzo..
    Schoonmoeder had een meisje ook misschien wel leuker gevonden, spreek haar niet vaak en heb ook niet echt contact met haar..

Dus ik snap dat je het vervelend vind en vind het inderdaad niet leuk naar het persoontje in jouw buik, jongen of meisje, het is gewoon een mensje met een eigen persoonlijkheid ! Jongens en meisjes worden zo vaak over 1 kam geschoren, het gaat om het kindje niet om het geslacht !

Misschien helpt het als jij het positief blijft benaderen en je gevoel tegenover hun uitspreekt, misschien hebben ze niet door dat ze zo doen en jouw daarmee pijn doen...

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat debiel zeg ! Laat ze lekker hun eigen kind bekritiseren .
    Gelukkig ben jij als mama heel blij en dat is het belangrijkste .

Laat ze maar lekker praten hoor , jou kind jou trots ;) .

Maar vind het wel heel apart .
    Maar fijn dat je zelf wel zo blij bent , schrok van de titel , maar gelukkig is het anders dan verwacht .

Anders moeten je schoonouders zelf maar een kind nemen haha .

Geniet er gewoon lekker van je wondertje meid

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mee eens Sdenise ;) !

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje dat lijk me heel erg naar.
    Dat ouders en/of schoonouders überhaupt een voorkeur hebben :$
    Elk kleinkind is er 1 toch?
    En dat je man nog voorkeur heeft oke, maar dat ie helemaal teleurgesteld is..

Misschien maar rechtstreeks zeggen dat ze je kwetsen met dit soort uitspraken? (ik zou denk ik echt boos worden)

Blijf lekker genieten van je kereltje.

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje wat jammer zeg. Probeer je er niet teveel van aan te trekken. Ze hebben misschien de schakel-tijd nodig die een moeder normaal gesproken kan hebben.

Hier merkte ik ook wel dat mijn moeder een meisje verwachtte. Mijn schoonzusje was echt vervelend: 'hoe is het met mijn nichtje?' Ze bleef maar drammen. Daar werd ik echt wel geïrriteerd om.

Uiteindelijk ben ik nu gewoon een beetje klaar met haar. Geen ruzie of zo, maar ik merk dat ik haar wat vermijd. Doe ik trouwens nu met iedereen waarvan ik vind dat ze zich teveel opdringen ;)

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn moeder heeft 5 kleinzonen. Mijn oma heeft 7 achterkleinzonen.
    Ons kindje zal hun laatste kleinkind/achterkleinkind worden. Stiekem hopen zij dat het nu een meisje zal zijn.Als het weer een jongetje is, zouden ze misschien even teleurgesteld zijn, maar daarna zijn ze er net zo blij mee als met hun andere (achter)kleinzonen.
    Overigens denk ik dat mijn moeder helemaal 'gek' wordt als we een dochter zouden krijgen,hahaha. Toch wel anders na 5 kleinzonen.

Ons maakt het overigens helemaal niks uit wat het wordt.

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag

WOW dat is gewoon een leger van mannen en jongens. Ik vind dat wel bijzonder hoor !

11. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, misschien moeten ze gewoon even wennen aan het idee en zijn ze met een weekje wel bijgetrokken.
    Ik stond er ook van te kijken dat ik een meisje kreeg, terwijl ik helemaal overtuigd was dat het een jongetje zou worden. Duurde even voor ik aan het idee gewend was :)
    Geef ze even wat tijd. Waarschijnlijk zijn ze hartstikke blij met jullie mannetje, maar moeten ze het even laten bezinken.

12. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Waarschijnlijk moeten ze gewoon even aan het idee wennen. Het is niet leuk da ze zo reageren, maar wacht even af hoe ze bijdraaien.

Mijn man was heilig overtuigd dat wij een meisje zouden krijgen. Het was dus ook even omschakelen voor hem toe het overduidelijk een jongetje bleek te zijn. Nu is hij super blij en kan niet stoppen met praten over zijn zoon.
    Dus, geef de even de tijd. Als ze dan zo blijven doen zou ik er iets van zeggen.

13. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn schoonmoeder heeft ook gezegd dat het belangrijkste is dat het gezond is. Zij had zelf ook 2 zoons en heeft straks 3 kleinzonen, 2 van ons en 1 van de broer van mijn man. Dus kan me voorstellen dat ze een meid wel leuk had gevonden voor de afwisseling.
    Maar mijn eigen moeder reageerde meteen dat ze liever een meid wilde en vroeg verder niet naar de echo, dus in haar ben ik nog het meest teleurgesteld.

Mijn man is ook wel aan het bijdraaien maar zei dat het wel het ideale beeld was, een gezin met een jongen en een meisje. Ik had hem al wel gewaarschuwd dat ik zo' n sterk voorgevoel had dat het een jongen is. Dus hij was al een beetje voorbereid. Nu zou hij ook nog wel voor een derde willen gaan straks... Maar dan is de teleurstelling misschien nog wel groter als het weer geen meisje zou zijn.

Ik denk ook wel dat iedereen bij draait, de een wat eerder dan de ander, maar ik was best geschrokken van de reacties...

14. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Hier was vriendlief er van overtuigt dat we een meid zoude krijge vorige week geslachtsbepaling gehad en we krijge een jonge vriend wel.beetje teleurgesteld maar nu wel heel.blij voor mijn ouders + schoonouders was een meod leuk geweest schoonouders hebbe maar 1 kleindochter en 5 kleinzoons maar.wegens.omstandigheden moge ze kleindochter niet.zien van ex schoondochter mijn ouders hebbe nu 2 kleinzoons mij maak het niet uit als het maae gezond is ze zijn allemaal heel blij

15. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    GEFELICITEERD MET JE MANNETJE!!!

en laat de rest lekker lullen...
    Hier hebben ze ook een voorkeur... ja heel leuk, maar de natuur bepaald... niet hun...

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik herken het wel, vooral mijn moeder reageerde heel teleurgesteld... Ze heeft tot nu toe namelijk alleen maar kleinzoons en had echt gehoopt op een meisje. Wijzelf zijn superblij met onze 2 mannekes en daarbij is het ook heel makkelijk want de spulletjes/kleertjes kunnen ook door je tweede kindje gebruikt worden. Hier gaat alle mooie niet versleten kleding in kratjes voor ons tweede zoontje, scheelt een hoop kosten :) En ik vind het ook wel stoer, 2 knullen. Als ik eerlijk ben naar mezelf ben ik ook niet echt een meisjes-moeder ;) Laat de familie lekker vinden wat ze willen, het belangrijkste is dat je kindje gezond is. Heel cliché maar zo ontzettend waar.

17. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Wat een rare reactie!
    Hier een jongenstweeling en tuurlijk had ik het helemaal geweldig gevonden als het een meid zou zijn, maar het heeft toch echt weer een piemeltje......Nou dan heeft dat zo moeten zijn!
    Mijn vader had ook sterk de voorkeur voor een meisje, die zei al nou da's dan mooi het eerste kleinkind een meid en nu de laatste ook...... hahaha, die zal nog raar op zijn neus kijken.
    Ik vind het veel belangrijker dat het gezond en goed de wereld op komt!!!!

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dat de familie een voorkeur heeft zeg. Een kind in je buik is gewoon een wonder! En natuurlijk snap ik de teleurstelling wel een klein beetje... maar om het zo duidelijk aan te geven? Nee. Gelukkig dat je er zelf wel blij mee bent!

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik snap er echt niks van. Dat je ouders en schoonouders zo denken vind ik al belachelijk. Wie zijn zij om jou als moeder een rotgevoel te bezorgen.

Maar dat je man ook teleurgesteld is zoals je schrijft. Dat vind ik echt heel erg. En dan zeggen "ideale beeld".. Kom op zeg, ideaal is als iedereen gelukkig is omdat er een kind komt!

Als je zwanger wil worden, doe je dat omdat je een kind wilt, niet omdat je een meisje of een jongen wil.

Maar laat je niet gek maken! Jouw kindje is voor jou het allerbelangrijkste, mooiste en liefste kindje wat er op de hele wereld is. En daar heeft het geslacht echt helemaal niks mee te maken!

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Sorry hoor maar als je als ouders/souders teleurgesteld bent hou je dat lekker voor je! Sorry maar kan me hier zo kwaad om maken.

Vind het sneu voor je dat je nu op dit moment er niet van kan genieten.

Hier in de omgeving wordt vaak enthousiaster gereageerd op een meisje dan op een jongen. Echt ik ben dol op me jongens en ook als dit een jongen was geweest had ik het geweldig gevonden.

Deel Deze Pagina