lange tochten fietsen met de mamafiets??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Even een vraagje over de mamafiets.
    Kun je met een mamafiets ook flinke tochten fietsen door de bossen bijv.? En dan zonder kind voorop? Of is deze fiets toch echt bedoeld voor de korte ritjes in de stad en zo lang de kinderen nog op jouw fiets worden vervoerd.

Groetjes,
    Hanna

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan met een moederfiets ook goed langere stukken fietsen. Alleen het stuur is wat breder en sommige fietsen schijnen wat zwaarder te trappen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pfff ik ga er echt niet voor mijn lol grote lange stukken op rijden hoor zeker niet berg op of door los zand. Want hij trapt echt een stuk zwaarder dan een gewone fiets.

Ik heb de Gazelle bloom.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat dacht ik al wel.... maar ik heb een Batavus Espresso en die trapt dus absoluut niet zwaar... is ook niet zo'n zware fiets als bv. een Gazelle Bloom.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een montego liberty, ook niet zwaar. Ik fiets er wel hele stukken op, zelfs over het strand (wel vlakbij de zee) met de hondjes.

Ik snap nooit dat iedereen zegt dat moederfietsen zwaar zijn, hebben jullie dan niet op meerdere fietsen gezeten, maar gewoon die gekocht die er het leukst uitzag ofzo?

6. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    heb ook een montego liberty en heb er gisteren nog een uur mee rond gefiets, door het bos over zandwegen met kind voorop.
    Vind het een fijne fiets en echt niet zwaar!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een gazelle bloom, en die is op zich wel wat zwaarder dan een normale fiets. Maar er moet ook een heel gewicht op kunnen, 2 kids met buggy.
    Maar ik vind hem niet zwaar fietsen hoor, heb toch niet voor niets versnellingen.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Sparta Trendy Amazone, daar kan je echt lange stukken op fietsen. Fietst totaal niet zwaar en eigenlijk vind ik het brede stuur wel lekker :D.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb ook een mamafiets. Deze fiets heel licht en lekker. Dus ja ik kan er wel hele lange stukken mee fietsen. Merk er ook weinig van als mijn kleine jongen voorop zit.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Deze heb ik ook en hij fietst heerlijk! Nog geen lange stukken gefietst, maar zou wel kunnen evt.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier de Gazelle Bloom en fiets er makkelijk 20 km met fietskar erachter mee en vind het een bij uitstek geschikte fiets daarvoor. Hij is wat zwaarder maar in combi met de versnellingen is dat juist erg prettig (vind ik). Als bijkomend voordeel vind het het prettig dat het niet zo'n enorm stuur is.

12. Hier ook een Montego Liberty, en in vergelijking met mijn normale fiets (Gazelle) echt niet zwaar trappen ofzo.
    Het is het stuur wat vooral anders is, en dat is ook wel een beetje wennen... maar verder fiets ik er echt hetzelfde mee hoor.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb de mama fiets van batavus.

Je kunt er heerlijk lange stukken mee fietsen hoor ;)
    Ik vind alleen wel dat je dan een moederfiets moet hebben met 7 versnellingen.

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb ook een sparta en fiets er zeker lange stukken mee, niet door het strand of bos want dat hebben we hier niet.
    Hij trapt niet zwaar maar is qua gewicht zeker wel zwaarder dan een normale stadsfiets, maar goed hoef hem niet te tillen, en dat is ook wel nodig voor de belasting (2 kindjes, buggy, en boodschappen) die de fiets moet kunnen hebben.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb ook de Gazelle Bloom en fiets daar kilometers op weg hoor, als het moet. Mijn ervaring is dat hij dus helemaal niet zwaar trapt, heerlijk licht juist. Veel lichter dan mijn gewone dames Gazelle die ik hiervoor had (Laguna), die trapte veeeeele malen zwaarder dan mijn moederfiets..

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het ligt dus toch aan mijn fiets lees ik hier! Mijn frame is 49 en 26 inch nodig omdat ik anders niet met mijn voeten bij de grond kan. Maar als ik fiets raak ik regelmatig met mijn schoen de grond (geen succes) en ik heb het gevoel dat ik niet lekker rond kan trappen.

Ik ga eens langs bij de fietsenwinkel, want ik heb hem nog maar kort.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich hoeft een fiets toch niet zwaarder te zijn, omdat er 2 kinderen en een buggy op moeten kunnen? Als de fiets maar stevig is.
    En iemand van 60 kilo kan op een fiets fietsen, maar iemand van 100 kilo ook, oftewel, een fiets moet gewoon stevig genoeg zijn ;)
    Ik ben juist blij dat mijn fiets niet zo zwaar is, kan ik 'm tenminste makkelijk verplaatsen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ik heb een sparta amazone en als wij met zn 3en gaan fietsen dan wisselen we elke paar km even want het is niet te doen met die loodzware fiets!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eigenlijk raar dat ze veel van die fietsen zo zwaar maken.... met 2 kinderen, een buggy en boodschappen erbij is het dan toch helemaal niet te doen? En ik geloof echt niet dat het nou beter is, zo'n zware fiets. Een lichtere fiets valt toch ook niet zomaar uit elkaar ;)

20. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb ook een Sparta Amazone, en die is inderdaad wel zwaar als je 'm zeg maar optilt. Mazar als je fietst vind ik het niet zwaar, hij rijdt heerlijk. Nu heb ik wel 7 versnellingen, dat scheelt wellicht.

Deel Deze Pagina