Baby wilt niet liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwekkie4u, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Onze zoon van 9 weken oud wilt alleen maar vastgehouden worden. Zodra we hem in de box of bed leggen dan begint hij te huilen. Als hij opgetild wordt door ons is hij meteen stil.

Bij het drinken ligt hij zo gespannen erbij. Zijn vuistjes heeft hij zo stevig gemaakt dat er niks tussen is te krijgen.

Heeft het te maken met dat onze zoon geboren is met 36 weken en dat, zoals de osteopaat aangeeft, dat zijn longen niet gerijpt zijn.

Wat kan nog meer de oorzaak zijn of komt het bekend voor.

In de avond slaapt hij wel goed, overdag begint het gehuil juist.

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Last van zijn nekwervels? Of heeft de osteopaat dit al uitgesloten?

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    geen reflux??

4. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Wellicht iets van een oorontsteking? Dan willen ze ook niet graag liggen en kan drinken pijnlijk zijn.....

Sterkte ermee in ieder geval!!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Kan naast reflux of scheef nekwerveltje ook "gewoon" mamahonger zijn. Onze baby slaapt ook het liefst bij mij op schoot ;)

Je kunt hem overdag lekker bij je dragen in een draagdoek. Helpt ook bij reflux. Je kunt ook zijn bed schuin zetten, misschien helpt dat. Inbakeren kan hij misschien ook fijn vinden. Wellicht vindt hij de box en zijn bed te "groot" en heeft hij meer behoefte aan geborgenheid.

Het kan ook zijn dat hij wel moe is, maar niet de slaap kan vatten. Kun je hem in slaap wiegen en dan weer wegleggen?

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Misschien heeft hij ergens last van, dus zou even langs de HA gaan om dat uit te sluiten. Misschien zijn oortjes, reflux, noem maar op. Maar misschien is het ook niks en wil ie gewoon graag bij je zijn, dat had mijn zoon op die leeftijd ook :)

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Last van oren, reflux is ook het eerste wat bij mij opkomt. :)

Zou dit idd even na laten kijken!

8. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Heb ik ook gehad met mijn zoon, maar daar bleek niets mee aan de hand te zijn. Vooral "mamahonger". Uitsluiten is nooit verkeerd natuurlijk.

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Reflux, oortjes of nekwerveltjes zijn dingen die passen bij wat jij beschrijft. Echt even laten nakijken bij de huisarts of een goed aangeschreven ostheopaat.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn jochie lag toen ook alleen bij mij of mijn man, echt niet alleen. Dat wilde hij gewoon niet, ik denk dat het eng voor hem was, zo alleen 'los' liggen.
    Natuurlijk is het altijd slim om medische oorzaken uit te laten sluiten.

11. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    We merken wel dat als hij moe is maar niet in slaap kan vallen. Dan wiegen we hem in slaap en leggen hem dan in zijn bedje. Zijn bedje moet wel voorverwarmd zijn door kruiken, anders wilt hij niet slapen.
    Als hij slaapt zien we heel vaak zijn tong uitsteken en slikken.

De huisarts wilde voor reflux geen medicijnen meegeven, omdat hij te klein is voor de zware medicijnen. Als dit inderdaad te maken heeft met reflux dan ontkomen we niet aan de medicatie. Het is zo zielig dat hij continue aan het huilen is.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

verwijzing kinderarts aanvragen. hier 1 met 10 weken en en 1 met 8 weken al aan de zantac vanwege de reflux, dus het kan wel zo vroeg al zo"n probleem zijn. Steeds slikken duidt op verborgen reflux en daarmee kan slokdarm verbranden. Lekker bij je houden recht op in eeen draadoek of gewoon in je armen..

Hoe is hij in de maxi cosi?? als je hem daarin zet na een voeding , zit hij nl. omhoog maar wel zonder wiebelen dus minder kans op eten wat omhoog komt. Hier was dat de beste optie. half uurtje maxi cosi na het eten.

wij deden ook wel de beugel naar achter klappen en dan "vast" klikken, zodat hij echt stevig stond..

Deel Deze Pagina