Dochtertje 4 maanden slaapt ineens erg slecht.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal26, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi meiden

Onze dochter van 4 maanden is nu 2 keer naar een osteopaat geweest omdat ze erg last had tijdens het drinken.
    Ze krijste toen alles bij elkaar.
    Volgens de osteopaat had ze last van haar maagje.
    Gelukkig helpt de osteopaat ontzettend goed, ze drinkt beter, hoeft niet meer zoveel en hard te huilen, kan beter tegen prikkels? Ze zit gewoon lekker in haar vel.
    Maar er is een maar, sinds ze bij de osteopaat is slaapt ze ontzettend slecht overdag, en savonds kan ze maar moeilijk in slaap vallen.
    Haar speen valt de hele tijd uit en schiet ze wakker.
    En overdag is ze erg veel wakker, en wil ze gewoon niet slapen terwijl ik zie dat ze wel moe is.
    Als ze slaapt dan zijn het hazen slaapjes van 15 min.
    Zal dat met de osteopaat te maken kunnen hebben? Of moet die er juist voor zorgen dat ze juist wel goed slaapt.

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier hetzelfde verhaal. Overdag hazeslaapjes en vechten tegen de slaap. Ze slaapt gelukkig 's Nachts wel goed dus heb ik maar geaccepteerd dat het zo is. Het gekke is dat ze bij mijn moeder en schoonmoeder wel soms langer slaapt. Ik weet niet wat zij anders doen. Heb je haar ook wel eens overdag in haar bedje gelegd? Had de osteopaat ook iets gevonden? Het kan trouwens ook heel goed een sprongetje zijn he op deze leeftijd. Hopelijk wordt 't snel beter!

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dit is een sprongetje meiden! En dit is een lastige voor ze.. veel baby's zijn tussen week 17 en week 20 erg onrustig. Mijn kleine heeft er ook veel last van gehad, sinds gister begint het gelukkig weer beter te worden.

4. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Owwww echt een sprongetje, pffff vonde deze echt wel heftig
    We hebben een kei relax meisje altijd tevreden goed doorslapen tot 4,5 maand dit heeft precies een maand geduurd...
    Toen sliep ze overdag minder, en snachts was het drama!!!
    Wel 6-8 keer eruit snachts voor haar speentje!! Wat ze voorheen nooit wilde als ze sliep. Dan schreeuwde en krijste ze echt!! Pfff
    Met 5,5 maand ineens over!!! En kon ze ook ineens veel meer, zo leuk om te zien!! ( nu is ze bijna 7 maanden) :)
    Succes het komt echt goed!!

5. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ja, is absoluut een fase! Hier precies hetzelfde met ons meisje. Ze is nu ruim 6 maanden en het slapen overdag gaat sinds een paar weken veeeel beter en ook 's nachts heerlijk tukken. Het heeft wel even geduurd helaas... Ik denk wel een maand ofzo. Ik denk dat een fikse verkoudheid ook echt wel mee heeft gespeeld. Soms is het zo raden naar wat er aan de hand is! En zoals andere moeders ook al noemen: nu kan ze veel meer dan ervoor. Ze tijgert nu en kruipt bijna!

6. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wat herkenbaar zeg!

Zoonlief is nu 19 weken en wil gewoon overdag niet slapen. Vecht er echt tegen. Hij gaat alleen slapen in de kinderwagen, maar dan moet ik wel rondjes gaan rijden door de woonkamer. Dat wil ik niet (bak is bijna te klein, dus binnenkort kan dat niet eens meer), dus ik leg hem in bedje. Ik ben soms echt een uur met hem in de weer voordat hij slaapt. En als hij dan slaapt, dan een hazeslaapje.

Maar ik las al dat het sprongetje is, dus hoop maar dat het daarna voorbij is....

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het is eennsprong! We zijn er hier net vanaf en hij is nu 19 weken. Hij heeft nomaal nooit zo veel lanst van sprongen maar deze heeft een week of 2/3 zitten rommelen. Totaal maar 3 nachten wakker geweest maar ook een hoop andere "rare" dingen ineens.

Gaat vanzelf weer over dus dat is wel een fijne geachte he?

8. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Jep, sprong! Hier is die (gelukkig) net weer over..en nu slaap ze vaak 2 uur achter elkaar, behalve rond deze tijd..dan is het een half uur.

Nu de nacht nog doorslapen;)

Deel Deze Pagina